איך לבחור קישורים שלא למטרת SEO אלא רק הגדלת התנועה לאתר?
במידה ואתם בוחרים לייצר קישור שאינו רק למטרת קידום אתרים, אלא קישור שלא תורם לכאורה לקידום האתר עקב היותו NOFOLLOW, חשוב לבחון בגוגל אנליטיקס את איכות התנועה המגיעה מהאתר המקשר.
לא מספיק לראות שמגיעים גולשים, מומלץ לבחון את התנהגות הגולשים (יחסי המרה, זמן שהייה באתר, לאיזה עמודים פונים וכמה עמודים קוראים בביקור, אחוז נטישה וכד’) ולזהות כך את האתרים שמביאים לכם הכי הרבה תועלת ולמקד מאמצים שם. אתם בהחלט עשויים להיות מופתעים מהתוצאות.
כיצד בוחנים קישורים נכנסים?
ניתן לבחון קישורים נכנסים בשני מנועי חיפוש מרכזיים – גוגל ויאהו. תגלו כי הפער בכמות הקישורים המוצגת בכל מנוע חיפוש עשוי להיות גדול מאוד.
את הקישורים בגוגל תמצאו בממשק הניהול של Google Webmaster Tools
בקטגוריה: your site on the web – links to your site
זה יראה כך:
ניתן גם להקיש את הפקודה link:www.domain.co.il אך אל תיבהלו אם תקבלו כאן כמות קישורים נמוכה בהרבה ממה שציפיתם. הצגת הקישורים בדרך זו הינה סלקטיבית ביותר.
Yahoo
ביאהו, מקישים את הפקודה: linkdomain:www.domain.co.il
ניתן גם לראות את הקישורים הנכנסים באופן ישיר מ- SeoQuake
וזה יראה כך:
- האם יש מגבלה של כמות קישורים יוצאים מדף אחד?
כמה שפחות יותר טוב! כך לכל קישור יוצא יהיה ערך משמעותי יותר. בעבר טענו כי גוגל מתייחס רק למאה קישורים יוצאים הראשונים מדף. כיום לפחות, לא כך הדבר. כמובן שאין דין שווה לכל האתרים. ככל שאתר ייחשב בעיני גוגל כסמכותי יותר, ותיק יותר, גדול יותר – ממילא הקישורים ייחשבו כחזקים יותר ועל כן, ניתן לייצר יותר קישורים יוצאים שייחשבו כאיכותיים.
כדי לדעת כמה קישורים יוצאים מדף ולאן הם מקשרים, מומלץ להשתמש ב – SeoQuake.
הכפתור בסרגל נראה כך: (אם תלחצו עליו תוכלו לראות לאן הם מקשרים):
קישורים הינם חלק מרכזי בתהליך קידום אתרים. סוף מעשה במחשבה תחילה. במידה ואתם בתחילת התהליך, השקיעו בהתאמת דפים פנימיים באתר למילות מפתח מרכזיות וצרו קישורים פנימיים. במקביל, שלחו חיצים לכל הכיוונים האפשריים. כמה שיותר יותר טוב, מבלי לוותר על האיכות כמובן.