על iphone ופוטנציאל פרסום

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בעוד שגובר העידוד לפיתוח יותר ויותר אמצעים למימוש להגיע אל המשתמש בכל ערוץ אפשרי תוך אפשרות לנטר אזור שימוש והבדלים בשעות צריכה, יש לנהוג בהרשאות לגיטימיות ולא להפר את עקרון פרטיות המשתמש.

על iphone ופוטנציאל פרסום שטרם מומש נתונים על היקף הפרסום בסלולר

מחקר חדש של גרטנר מעריך את היקף הפרסום בענף הסלולר ב 913.5 מיליון דולר, עם שיעור גדילה של 74% בשנת 2009 .המחקר מדגיש שעיקר הגדילה תתרחש לקראת סוף שנת 2011 ביחד עם המגמה העולמית של התעצמות ערוצי השיווק הדיגיטליים .עד סוף שנת 2011 יהפוך ה”טלפון החכם” הsmartphone ובמיוחד ה-iphone לנגיש ביותר לרכישה גם בעבור המשתמש הממוצע.

גם שיטת התשלום בעד השירותים שמספק ה iphone מעצבת את אופן השימוש של הצרכנים בו – מדובר בשיטת תשלום קבוע ואחיד המאפשר לצרוך מגוון שירותים ללא הגבלה. אופן התשלום בעד השרות מעודד למעשה צרכנים להשתמש בטווח שירותים רחב הטמון במדיה זו.

יחד עם גדילה משמעותית בשיעור השימוש בטלפונים החכמים צפויה גדילה משמעותית בפרסום בענף הסלולר בשנת 2013,עומד היקף הפרסום בענף הסלולר לפי חברת גרטנר על 13 ביליון דולר כשבחזית הקדמה יוביל איזור אסיה-פסיפיק ואחריו יבשת צפון אמריקה ואירופה.

ערוצי הפרסום בסלולר

עיקר ההכנסות מפרסום בסלולר באות כיום מבאנרים פרסומיים. אך הפוטנציאל לפרסום בסלולר הוא הרבה יותר נרחב מבאנרים.

במקביל לדומיננטיות של הבאנרים מתחזק תחום מנועי החיפוש הסלולאריים כמו גם מממשקי הורדות ופרסום דרך SMS.

תחום נוסף שטרם מוצה קשור לממשק הניווט. גרטנר מנבאת פוטנציאל רב לשוק מודעות הפרסום מונחות האזור.שוק זה קשור לפוטנציאל הרב שבשימוש בתשתית הניווט שנמצאת בטלפונים הסלולאריים ומשמשת צעירים רבים לצורכי תקשורת על הדרך ולניווט. גרטנר מציעה לכל חברות הפרסום ליצר או לרכוש מדריך שירותים אזורי (כגון דפי זהב) על מנת לעודד חברות הנותנות שירותים תלויי איזור למנף את כוחן באמצעות פרסום מודעות סלולאריות.

אמצעי נוסף שראוי למימוש הינו פרסום באמצעות חברות צד שלישי כמו זו של Apple’s App Store המספקות ממשקי שימוש רבי פוטנציאל לצרכני הסלולר.

לדברי האנליסט של גרטנר-אנדרו פראנק, השימוש הגובר בטלפונים חכמים מביאה חברות רבות המפרסמות ברשת האינטרנט לשפר את ממשק האתר הסלולרי שלהן ולהפכו ליותר ידידותי לשימוש בסלולר ולנגיש למנועי החיפוש הסלולרים.

כתוצאה משיפור הממשק עולה גם השימוש של משתמשים סלולאריים שאינם בעלי iphone.באותם אתרים.

ולסיכום,בעוד גובר העידוד לפיתוח יותר ויותר אמצעים למימוש להגיע אל המשתמש בכל ערוץ אפשרי תוך אפשרות לנטר איזור שימוש והבדלים בשעות צריכה,יש לנהוג בהרשאות לגיטימיות ולא להפר את עקרון פרטיות המשתמש.

מתוך Online Media Daily