מנקודת המבט של הגולש
עבור מרבית תוצאות החיפוש, גוגל מראה מספר שורות מלל שנותנות מושג על מה מדבר הדף – גוגל מכנים זאת search snippet”” (בעברית אנו מכנים זאת “תיאור הדף”). לאחרונה, שופר תיאור הדף בשתי תכונות שיקלו במציאת המידע הטמון עמוק בדף.
בדרך כלל, תיאור הדף מראה איך דף, כמכלול, קשור לשאילתא של הגולש ע”י לקיחת קטע מהתוכן שמופיע ליד ומסביב למקום בו מונחי השאילתא מופיעים בדף. אבל מה אם רק קטע בדף רלבנטי לחיפוש שבוצע?
לחיצה על כותרת תוצאת החיפוש (What Your Cholesterol Levels Mean) עדיין, כמו בעבר, מובילה לראש הדף.
מנקודת המבט של מנהל האתר
כמנהל אתר שרוצה שקישורים שכאלה יופיעו עבור הדף שלך, תצטרך לעקוב אחר ההנחיות הבאות שפורסמו בWebmaster Central Blog .
גוגל מייצר את הקישורים המופיעים בתיאור הדף בתוצאות החיפוש באופן אלגוריתמי, בהתבסס על מבנה הדף. יש מספר דברים שאפשר לבצע כדי להעלות את הסיכוי שקישורים מסוג זה יופיעו עבור דפי האתר שלך.
ראשית, וודא שדפים ארוכים שיש בהם כמה נושאים יהיו בנויים היטב ומחולקים לקטעים ברורים בצורה הגיונית. שנית, וודא שלכל קטע יש תווית anchor עם שם משמעותי (למשל לא “פרק 2.1”) ושהדף מכיל “תוכן עניינים” שמקשר לכל אחת מתוויות הanchor.
הקישורים החדשים מתוך תיאור הדף מופיעים רק לשאילתות רלבנטיות, כך שלא תמצא אותם תמיד אלא רק אם גוגל מוצאים לנכון לקשר לקטע שיהיה שימושי במיוחד לשאילתא מסויימת.