פרקים :
פרסום ושיווק באמצעות סרטוני וידאו יכול להיות אפקטיבי לכל עסק או חברה – גדולים וקטנים כאחד. בכדי שהשיווק ברשת יהיה אפקטיבי, מומלץ לפעול במסגרת כללי קידום אתרים בכל מקום בו מתאפשר. אם אתם יודעים להפיק את המרב במסגרת אופטימיזציה לאתר ברשת – תגי מטה, תוכן, דפי נחיתה, מעקב ובקרה של תנועת גולשים ועוד, תוכלו להפיק מהסרטונים שלכם הרבה יותר.
בחלק הראשון של המאמר, התייחסנו באופן כללי למילות מפתח, להפקת הסרט ולדפי נחיתה, בחלק זה של המאמר נתייחס לשימוש מעמיק יותר במילות המפתח ולמעקב ובקרה אחר תנועת גולשים.
סרטים ברשת
האתר המוביל בעולם לסרטי ווידאו הוא כמובן יוטיוב, אך ישנם אתרים רבים נוספים כמו: Viddler, Revver, Vimeo. TubeMogul ועוד.
מנועי החיפוש שתומכים בחיפוש סרטים ברשת הינם: Google Video, Bing, ומנועי חיפוש נוספים שיכולים להיות רלוונטיים מבחינת קידום אתרים ושיווק בחו”ל: AOL Video, VideoSurf
שימוש נכון במילות המפתח
בדומה לכללי קידום אתרים ושיווק באינטרנט, גם בשיווק סרטוני ווידאו יש התייחסות לתגים ולתגיות הקשורות בסרטונים. כשאתם מעלים ווידאו לרשת יש לכם אפשרות, כאמור, להוסיף מילות מפתח בכותרת הסרט, בתיאורו ובתגיות בכל אתר ואתר.
כותרות – כותרת הסרט כשמה כן היא וכדאי לה להכיל בין 75 – 120 תווים. אל תתנו שם “ספאמי” בדומה לרשימת מכולת של מילות מפתח. הכותרת צריכה להיות קריאה ואנושית. אם אתם כוללים את שם המותג שלכם בכותרת, הכניסו אותו אחרון.
תיאור – בדומה לאופטימיזציה במסגרת קידום אתרים ברשת, נסחו תיאור שיווקי מצד אחד, מצד שני הכלילו בתבונה את מילות המפתח. כאן יש בד”כ מקום למאתיים תווים כך שניתן לנצל טוב יותר את המקום עבור מילות המפתח. טיפ חשוב בעניין זה: הציגו את ה – URL של דף הנחיתה כדבר ראשון בתיאור ואל תשכחו להוסיף גם את ה ” “http://, מכיוון שמרבית האתרים אליהם תעלו את סרט הווידאו שלכם, יציגו את התיאור שיכלול את כתובת דף הנחיתה וכבונוס אף תקבלו מזה קישור אוטומטי לאתר שלכם.
תגיות – פרטו עד כמה שניתן את כל מילות המפתח והביטויים המובילים שלכם כך שתפיקו את מירב התועלת מתגיות אלה. הוסיפו גם את שם המותג שלכם ונושאים רלוונטיים קשורים.
מעקב ובקרה אחר תנועת הגולשים
קידום אתרים אפקטיבי מחייב מעקב ובקרה אחר תנועת גולשים, ניתוח ממצאים והסקת מסקנות בהתאם. אין הבדל בין קידום אתר לבין שיווק סרט ווידאו מבחינת המקסימום שמבקשים להפיק מכל אפשרות. נתונים סטטיסטיים מלמדים אותנו מה עובד ומה טעון שיפור. לכן, כאמור, חשוב מאוד לחבר את דפי הנחיתה ואת העמודים הנוספים אליהם עשויים הצופים להגיע במסלול הרכישה שלהם, לתוכנות סטטיסטיות שיציגו את הנתונים החשובים. במידה ויש צורך לבצע אופטימיזציה לדפי הנחיתה, יישמו את כללי ה- SEO בהם הינכם משתמשים בתהליכי קידום אתרים ברשת.