קידום אתרים ושיווק באינטרנט באמצעות סרטוני וידאו מקוונים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
שיווק באינטרנט באמצעות סרטונים מאפשר לכם מגוון רחב של אפשרויות. ככל שתהיו יותר יצירתיים התוצאות תהיינה אפקטיביות יותר. יו טיוב הוא דוגמה להפצת סרטונים ברשת, אך אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות העלאת סרטונים לאתר שלכם, שליחת סרטונים ללקוחות או העלאת סרטונים לבלוגים שלכם.

גולשי אינטרנט רבים נוהגים לבקר באתר YouTube לשם צפייה בסרטוני וידאו, או שנוהגים לצפות בסרטונים המופיעים באתרי אינטרנט אחרים ובבלוגים. הפוטנציאל לשיווק באינטרנט באמצעות סרטונים הינו עצום והולך וגדל מדי יום. חברות רבות כבר זיהו את הערך המוסף של שיווק מסוג זה, ואם עד היום עוד לא חשבתם על זה, מומלץ לכם למהר ולעשות זאת.

סתם לידע כללי, גוגל רכשו את יו טיוב תמורת 1.65 בליון דולר… ולא בכדי.

 

יו טיוב הינו האתר המוביל בעולם בתחום סרטוני הוידאו. אתר זה מבוסס על תכנים הנוצרים בידי הגולשים. כל מי שמלאו לו 13 ושברשותו מצלמת וידאו ביתית או אפילו רק מצלמת אינטרנט ומיקרופון, יכול לקחת חלק בחגיגה הגלובאלית של יו טיוב. אז איך מתחילים?

פותחים חשבון רגיל, בדומה לפתיחת חשבון אי מייל בגוגל, בוואלה וכו’, באמצעות בחירת שם משתמש וסיסמא. ברגע שההתחברות שלכם מאושרת, אתם מוזמנים להעלות את הסרטון שיצרתם ולשתף בו את שאר העולם. התוכן יכול להיות אודות כל נושא שהוא. אתם יכולים ליצור vlog (Video Blog), להגשים חלום מוסיקלי, להראות לעולם כמה אתם טובים בתחביב זה או אחר, ובקיצור, באמת מה שבא לכם – הכל הולך.
הכללים הבסיסיים שאתם כן חייבים להקפיד עליהם הינם: תוכן מקורי שאינו מפר זכויות יוצרים (כל אחד יכול להאשים אתכם בגניבת חומרים והתוכן שלכם יוסר לאלתר), ואורך סרטון קצר מעשר דקות.
למי שמעוניין להיות פעיל יותר: ביכולתכם לצפות בסרטונים ולהגיב על תכנים של אחרים, וכמובן לקבל תגובות על הסרטונים שאתם העליתם ולהגיב גם עליהם…
העשרת הידע באמצעות יו טיוב
מיליוני אנשים מוכשרים ומומחים בתחומם ברחבי העולם העלו סרטונים ליו טיוב, שבהם הם מגלים סודות מקצועיים ומלמדים כיצד לעשות דבר זה או אחר. קיים שם ידע בכל נושא שניתן להעלות על הדעת: החל משיעורי נגינה על גיטרה וכלה ביצירת “פצצונת” באמצעות דיאט קולה וסוכריות מנטוס.
קידום אתרים ביו טיוב – חיפוש קצר אודות “שיווק באינטרנט ” (באנגלית: “how to SEM”) שביצע מומחה לקידום אתרים Ron Jones, העלה כ – 500 סרטוני וידאו. כך שאתם יכולים בקלות להעשיר את הידע שלכם אודות שיווק באינטרנט (תמיד יש מה ללמוד…), ואף להתערבב בקהילות הנכונות ולהשתתף בדיונים.
תוכלו גם למצוא ביו טיוב את עשרת הסרטונים של כנס השיווק של גוגל: SES San Jose.
שיווק חברתי – social marketing
כיום, אפילו אוניברסיטאות מכובדות משווקות עצמן באמצעות סרטוני וידאו. ארגונים וחברות עורכים תחרויות נושאות פרסים יקרים לשם שיווק ואיתור “טאלנטים” בתחומם. קחו לדוגמא את התחרות ליוצרי מוסיקה ביתית שערכה חברת Swiffer ביו טיוב בינואר האחרון (הזוכה המאושר קיבל $15,000) במטרה למשוך את המוני הגולשים פנימה ולחשוף בפניהם את קו המוצרים של החברה.
גם אם אינכם אוניברסיטה מוכרת או מותג בינ”ל, כמומחים בתחומכם אתם יכולים לשווק את עצמכם או את העסק שלכם בגדול ולהיות חלק מקהילה עצומה שהולכת וגדלה מדי יום. נניח והנכם עוסקים בתחום קידום אתרים ו/או שיווק באינטרנט, ביכולתכם ליצור למשל סרטון קצר ואיכותי על חשיבות התוכן לקידום אתרים, או לספר על כלים מומלצים לתהליך קידום אתרים, או לספק כל טיפ אחר שיכול לתרום לאחרים. צפו בסרטונים של אחרים העוסקים בתחום קידום אתרים, חוו את דעתכם, הגיבו וצרו מתוך התגובות קישורים אל הסרטונים שלכם. “התמנגלו” בקהילה, העלו עוד סרטונים, ועם הזמן תמצאו את הדף שלכם מתברג בדף תוצאות החיפוש. כמובן שבדף זה מומלץ כי יהיה קישור אל דף הבית של אתרכם ותופתעו במשך הזמן לגלות עד כמה התנועה לאתרכם תגדל.

לסיכום

שיווק באינטרנט באמצעות סרטונים מאפשר לכם מגוון רחב של אפשרויות. ככל שתהיו יותר יצירתיים ויותר מעניינים, התוצאות תהיינה אפקטיביות יותר. יו טיוב הוא דוגמא להפצת סרטונים ברשת, אך אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות העלאת סרטונים לאתר שלכם, שליחת סרטונים ללקוחות פוטנציאליים באמצעות דיוור אלקטרוני או העלאת סרטונים לבלוגים שלכם.

אז קדימה, העלו סרטון ואפשרו לעולם לגלות אתכם ואת כישוריכם הנסתרים, הגדילו את התנועה לאתרכם וקחו חלק בשיווק החברתי ההולך ומתפשט ברחבי העולם.