גוגל משנה את התייחסותה לקישורי NOFOLLOW!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לקישורים, הן הנכנסים והן הפנימיים, יש חשיבות רבה מבחינת קידום אתרים. קישורי NOFOLLOW משמשים לא מעט את מקדמי האתרים, גם בבניית אסטרטגיית קישורים יעילה באתר, וגם בכדי שלא לבזבז את ערך ה-PR של הדף על קישורים שאינם חשובים לבעל האתר (בזבוז ה-"link juice").

לקישורים, הן הנכנסים והן הפנימיים, יש חשיבות רבה מבחינת קידום אתרים. קישורי NOFOLLOW משמשים לא מעט את מקדמי האתרים, גם בבניית אסטרטגיית קישורים יעילה באתר, וגם בכדי שלא לבזבז את ערך ה – PR של הדף על קישורים שאינם חשובים לבעל האתר (בזבוז ה – “link juice”).

לקישורי NOFOLLOW יש חשיבות גדולה גם בכל המקומות בהם מתאפשרות תגובות הגולשים – בלוגים, מאמרים, פורומים וכד’, וזאת משתי סיבות מרכזיות: הראשונה, כאמור, בכדי שלא לבזבז את ערך ה – PR של הדף על קישורים שאינם חשובים לבעל האתר, והסיבה השנייה היא בכדי למנוע זילות של התוכן רק על מנת לזכות בקישור שיעזור מבחינת קידום אתרים לאתר המגיב.

קישורי NOFOLLOW – שינוי האלגוריתם של גוגל
בוועידת ה – SMX שנערכה לאחרונה בסיאטל, מאט כץ, המהנדס הראשי של גוגל, רמז כי השימוש בקישורי NOFOLLOW אפקטיבי כיום פחות מבעבר. מאוחר יותר, כשנשאל מאט כץ אודות השימוש בקישורים אלה לשמירת ה – PageRank, הוא טען כי זה עדיין עובד אך פחות…

כיצד זה עובד? עד היום, אם היו 3 קישורים בדף ואחד מתוכם היה NOFOLLOW, ערך ה – PageRank, התחלק באופן שווה בין שני הקישורים הנותרים. ההשערה היא כי מה שיקרה עכשיו זה שגם אם הקישור השלישי הינו NOFOLLOW, אומנם אותו קישור יהיה חסר משמעות מבחינת ערך PR, אך שני הקישורים הנותרים בדף, יקבלו כל אחד רק שליש מערך ה – PR של הדף ולא חצי, כבעבר. כלומר, ערך PR שאינו מנוצל לאותו קישור, פשוט מתנדף והולך לאיבוד.

בעלי האתרים עדיין יכולים לשלוט בערך ה – PR בתוך האתר שלהם, אך תחשבו על הבעייתיות הנוצרת באתרים המאפשרים תגובות גולשים. אותם עמודים הזוכים לעשרות תגובות ויותר יאבדו לחלוטין את ערך הקישורים אותם אכן ביקשו להעביר מדף זה.

מידע נוסף תוכלו למצוא במאמרו של העורך קווין ניוקומב, במגזין האינטרנט המתמחה בתחום קידום אתרים:Search Engine Watch, ובבלוג של האתר הפופולארי SEOmoz.