קידום אתרים אתי ובחירת מקדם אתרים מקצועי ואמין

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לא פעם מקדמי אתרים מקצועיים נתקלים בהרמת גבה מצד בעל אתר המבקש להשתמש בשירותי קידום אתרים ומשתומם לנוכח הצעת המחיר הגבוהה לכאורה שקיבל. משום מה, ישנם בעלי אתרים הסבורים כי לקדם אתר הוא עניין של מה בכך ולכן גם התשלום צריך להיות איפשהו בין זניח לשולי.

לא פעם מקדמי אתרים מקצועיים נתקלים בהרמת גבה מצד בעל אתר המבקש להשתמש בשירותי קידום אתרים, ומשתומם לנוכח הצעת המחיר הגבוהה לכאורה, שקיבל. משום מה, ישנם בעלי אתרים, הסבורים כי לקדם אתר הוא עניין של מה בכך ולכן גם התשלום צריך להיות איפשהו בין זניח לשולי.

לא פלא כי בסופו של דבר חלק מעבודות הקידום נופלות בידיהם של חובבנים, לא מקצועיים ואף שרלטנים אשר מבקשים מחירים מגוחכים לקידום באינטרנט והלקוח כלל אינו מבין שלא ניתן לספק שירותי קידום אתרים מקצועי במחירים שכאלה. הוא לא מבין מכיוון שהוא אינו יודע למדוד מהו קידום אתרים איכותי, מהם הפרמטרים החשובים לקידום באינטרנט ועל מה אסור בשום פנים ואופן להתפשר. (ללקוחות כאלה אגב, אני אישית תמיד ממליצה להצטרף לסמינר קידום אתרים בן יום אחד המסביר באופן מקצועי וברור את כללי המשחק ואת העקרונות החשובים בתחום קידום אתרים).

להיות במקום הראשון בגוגל

יש כאלה המתגאים כי האתר שלהם מדורג בדף הראשון / במקום הראשון או במשהו אחר ראשון. יש כאלה המתקשרים ושואלים כמה יעלה להיות במקום הראשון. אז מתעוררת השאלה, מקום ראשון במה???

פעמים רבות, בדיקה מהירה ופשוטה, באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל המציג את כמות החיפושים לאותו ביטוי, אותו מקום ראשון בו אותם בעלי אתרים מתגאים, ואף מוסיפים “מתוך כמה” (כמות המתחרים האינטרנטיים המופיעה בצד למעלה) מתברר כביטוי שאף אחד כמעט לא מחפש.

להזכירכם, הבסיס לכל עבודת קידום אתרים אפקטיבית היא בחירה נכונה של מילות המפתח. כשהדגש ב”נכונה” הוא על האינטרס של בעל האתר ולא של מקדם האתר שאם הוא לא מקצועי, הוא לא יבחר נכון, ואם הוא לא אמין, הוא פשוט יבחר את המילה / מילים שקל לו לקדם, ולאו דווקא את מה שמשרת את הלקוח שבחר בו וחסך בכך כמה שקלים בחודש. מכירים את המשפט “זול זה יקר?..” בתחום קידום אתרים, זול יכול להיות מאוד מאוד יקר!!!

כיצד ניתן לעזור ללקוח שהאתר שלו נענש?

הלקוחות הפוטנציאליים עשויים לשגות בבחירת מקדם האתרים. חלקם נופלים על מקדמים לא מקצועיים שפשוט לא יודעים לעשות טוב את העבודה, וחלקם נופלים על שרלטנים, שכלל לא מנסים לעשות טוב את העבודה. איפה אתם נכנסים לתמונה? מתישהו, אותו לקוח אומלל יבין כי עבדו עליו. אותו לקוח יחפש אדם שיעזור לו לתקן את העוול שנגרם לו ואז הוא עשוי להגיע אליכם. פתאום המחיר לא יהיה הדבר החשוב לו ביותר אלא הוא יבין את ערך המקצועיות והאמינות של מקדם אתרים. אז כיצד אתם יכולים לעזור לו? במידה ואתר נענש על ידי גוגל בגין פעילות לא אתית של מקדם האתרים שקדם לכם, לדוגמא: דפי קישורים לא אתיים, אופטימיזציית יתר, קישורים גרועים, כתב סמוי, “התחפשות”, תוכן משוכפל וכד’, תוכלו לעזור ללקוח לפנות לגוגל ולבקש בדיקה מחדש של האתר – reconsideration””.

פנייה לגוגל – reconsideration

הפנייה לגוגל מתבצעת באמצעות ממשק גוגל וובמאסטר במרכז שליטה בקישור: “בקשה לבדיקה מחודשת”.

בגוגל מבינים כי טעויות קורות, לפעמים הטעות היא באשמת בעל האתר ולפעמים לא (אך הוא כמובן תמיד זה שישלם את המחיר..), לפעמים במכוון ולפעמים לא, והם מנסים לעזור בהתאמת הפנייה לבדיקה מחודשת. לא מזמן הועלה סרטון בו הסבירו כיצד מומלץ לכתוב את הפנייה לבדיקה מחודשת.

עיקרי הדברים לכתיבת פנייה טובה לגוגל לבדיקה מחודשת:

  • מישהו אכן יושב וקורא את הפניות שלכם.
  • במידה והינכם יודעים את סיבת הענישה – פרטו וספקו כמה שיותר נתונים ועובדות.
  • אם לא עליתם על הבעיה ומה גרם לאתר שלכם להיענש, קראו את הנחיות האיכות של גוגל, תשאלו את האנשים שעובדים על האתר שלכם ואתרו את מקור הבעיה. אם אתם עדיין מתקשים, תוכלו לקבל סיוע בפורום מנהלי האתרים של גוגל.
  • הסבירו לגוגל מה נעשה באתר על מנת לתקן את הנעשה (קודם תקנו ורק אחר כך פנו לגוגל).
  • הבטיחו ושכנעו כי דבר כזה לא יקרה שוב באתר שלכם.
  • היו אמינים, אל תנסו לרמות, יש להם כלים מתוחכמים לבדוק דברים שכאלה.
  • שלחו את הפנייה פעם אחת בלבד, אלא אם גיליתם מידע חשוב חדש שלא הוזכר בפעם הראשונה.

לצפייה בסרטון לקבלת המלצות נוספות לכתיבת הפנייה לגוגל: