מסמך זה מבוסס על מאמרו של ג’ים הדג’ר, יועץ לקידום אתרים, קופירייטר מוביל וכותב בלוג ראשי בחברתMetamend Search Engine Marketing .
טקסט ותמונות
ביישום טקסט בדף, יש לחשוב על מיקום כנגד אלמנטים נוספים המופיעים בדף. נראות הכותרות והמילים המודגשות, לצד התמונות, הינם חשובים באותה מידה כמו השפעת ההדגשים על האלגוריתם.
חשוב מאוד כי הטקסט יהיה נגיש לכל הקוראים. הוספת תגי Alt לתמונות, הכוללים תיאורים, גם עוזרים למבקרים המשתמשים בקוראי-מסך, לדוגמא עיוורים, וגם מספקים למקדמי האתרים הזדמנות לשתול מילות מפתח רלוונטיות בתגים אלה.
השימוש ב – Headings <h1>, <h2> עוזרים בקידום אך מעבר לכך, הם גם חשובים לתצוגה נאה בדף.
כל עוד מילות המפתח מופיעות באופן מושכל בכותרות, בתגי התיאור, בגוף הטקסט ובקישורים, עכבישי החיפוש כבר ימצאו אותם.
זריעת קישורים
סיוע למבקרי האתר לנוע מנקודת הכניסה שלהם לאתר לעבר ביצוע פעולה חיונית הינו חלק חשוב באופטימיזציה. בקצרה, במידה ותהליך הקידום פועל כמתוכנן, המחפשים באינטרנט יוכלו למצוא דפי מוצרים מתאימים בדף הראשון של תוצאות החיפוש.
באופטימיזציית תוכן יש לחשוב גם על הפניית המבקרים לדף המתאים באמצעות קישורים מאתרים אחרים. קישורים פנימיים הינם בעלי חשיבות מכרעת. בכדי לזכות בלקוחות שיגדילו את יחסי ההמרה, יש לתכנן את האתר באופן המאפשר ניווט קל ופרקטי. ניווט יעיל באתר מחייב כי הקישורים הפנימיים ינוסחו היטב. לאלמנט הניווט באתר יש גם השפעה על התרשמות העכביש מהאתר.
קישורים פנימיים צריכים להיות קצרים, ולכלול את מילות המפתח המתאימות ביותר לדף המקושר. הדבר נכון גם לגבי קישורים המופיעים בקובץ מפת האתר.
אופטיזיציית תוכן כוללת את החלק הארי בעבודת הקידום ותהליך זה אינו נגמר כשתהליך האופטימיזצייה הראשוני מסתיים. אופטימיזציית תוכן כוללת גם יצירה של דפים חדשים ושל שינויים עונתיים של תוכן קיים.