קידום אתרים – אופטימיזציית תוכן: כותרות ותיאורים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לעתים קרובות, התיאור מוצג מתחת לכותרת בדף תוצאות החיפוש. כאשר הגולש מתלבט היכן להקליק ושוקל לאיזה אתר כדאי לו להיכנס, תיאור מנוסח היטב יכול בהחלט לעשות את ההבדל. אל תתעלמו מתג זה. כל דף מצריך תג ייחודי משלו.
מסמך זה מבוסס על מאמרו של ג’ים הדג’ר, יועץ לקידום אתרים, קופירייטר מוביל וכותב בלוג ראשי בחברתMetamend Search Engine Marketing .
חשיבות כותרת הדף – Title
הדבר הראשון שמנועי החיפוש ומרבית המבקרים רואים בדף, הינו הכותרת, title.
אם בחרתם לקרוא מאמר זה באמצעות חיפוש באינטרנט או באמצעות RSS, לכותרת המאמר היתה השפעה על בחירתכם. מכיוון שהמידע המועבר בכותרת לעכבישים ולגולשים באינטרנט, כה בולט וחשוב, מקדמי אתרים משתמשים בכותרת הדף לשיבוץ מילות מפתח מרכזיות ולשכנוע גולשים להקליק על דף זה.
וובמאסטרים רבים נוטים להתעלם מהכותרות בעת תכנון האתר ובתחזוקה השוטפת. תחשבו, לדוגמא, בכמה אתרי אינטרנט, הדף הראשי מכונה: “דף הבית”.
כל דף באתר מחייב כותרת ייחודית. הדפים ברשת הולכים ונהיים ממוקדים יותר. כך צריכות להיות גם הכותרות. מאחר ומטרת קידום האתר היא להשיג דירוג גבוה במילות החיפוש הרלוונטיות, ובצירופי מילים “ארוכי זנב”, יש לשבץ את מילות המפתח המרכזיות בכותרת של כל דף ודף.
מנועי החיפוש אומדים באמצעות הכותרות את תכלית הדפים באתר. כך נוהגים גם הגולשים.
לפיכך, הגיוני לספק למנועי החיפוש ולגולשים את המידע, שעל פיו, הם מקבלים את ההחלטה אשר לה אתם שואפים: רכישה, הרשמה לניוזלטר, השארת פרטים וכו’.
חשיבות תיאור הדף Meta Description
במהלך ההיסטוריה של SEO נעשו שימושים בעשרות תגי מטה שונים. מבין כולם, החשוב ביותר הינו תג זה!
על אף הימצאותו של התג בקוד המקור, ולא בטקסט הגלוי לעין באתר, לתג התיאור יכולה להיות השפעה מכרעת על דירוג הדף במנועי החיפוש ועל בחירת הגולשים.
מנועי החיפוש משתמשים בתג זה לשם אימות תכלית הדף, לאחר קריאת הכותרת. לתיאור הדף יש שימוש נוסף חשוב ויעיל ביותר. התיאור, לעיתים קרובות, מוצג מתחת לכותרת בדף תוצאות החיפוש. כאשר הגולש מתלבט היכן להקליק ושוקל לאיזה אתר כדאי לו להיכנס, תיאור מנוסח היטב, יכול בהחלט לעשות את ההבדל. אל תתעלמו מתג זה. כל דף מצריך תג ייחודי משלו.