מסמך זה מבוסס על מאמרו של ג’ים הדג’ר, יועץ לקידום אתרים, קופירייטר מוביל וכותב בלוג ראשי בחברתMetamend Search Engine Marketing .
התוכן הוא המלך. יותר מאמיתה, משפט זה הפך למנטרה. תוכן הינו מה שאנשים מחפשים ברשת האינטרנט. תוכן איכותי ועשיר הינו הבסיס לאופיטמיזצייה במנועי חיפוש, דהיינו, קידום אתרים מקצועי.
במסגרת מכלול האלמנטים המשפיעים על קידום אתר באינטרנט, התוכן הינו הכלי האפקטיבי ביותר לקידום אתרים מקצועי. באופן כללי, המונח “תוכן” כולל כותרות, תגי מטה, טקסט, קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. אופטימיזציית תוכן היא שילוב של יצירתיות עם מדעי הווב של SEO.
בתהליך קידום האתר, אופטימיזציית תוכן כוללת, בדרך כלל, את כל הפעולות הנעשות למען דירוג גבוה של דף טקסט מקורי במנועי החיפוש. מבחינת האופטימיזצייה במנועי החיפוש, התוכן או קיים, או שיש לייצרו, או שניהם יחדיו.
לעיתים, אופטימיזצייה של תוכן באתר קיים, דורשת ממקדם האתר לבצע שינויים קטנים מאוד בדף.
לפעמים, התוכן אינו קיים ומקדם האתר צריך לייצר אותו. לעיתים קרובות, מקדם האתר נתקל בדף קיים שיש לשכתבו או לייצרו מהתחלה.
לתוכן שתי מטרות: המטרה הראשונה היא לספק מזון לשליחיו של מנועי החיפוש, הרובוטים והעכבישים. המטרה השנייה הינה לספק מידע למבקרי האתר.
כתיבה כמזון לעכבישים ולרובוטים
באופן בסיסי, המטרה של SEO היא להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש. משמעות הדבר, לכתוב עבור הרובוטים.הכלל הראשון בכתיבה “רובוטית” היא לשמור על פשטות.
על אף יכולותיהם האלגוריתמיות, הרובוטים אינם כה מבריקים. הם מסתדרים הכי טוב עם רעיון אחד בכל פעם. למרות שדף יכול להיות מדורג גבוה במספר מילות חיפוש בו – זמנית, הדרך הטובה ביותר לכתוב תוכן היא להתמקד בנושא אחד בלבד בדף. התייחסות למספר נושאים שונים באותו דף, פוגעת באפקטיביות של מאמצי הקידום לאתר ומפחיתה את הדירוג הפוטנציאלי של הדפים.
מיקוד בנושא אחד בכל דף מקל על השימוש במילות מפתח רצויות בכל האלמנטים של הדף: בכותרת, בתיאור, בגוף הטקסט ובקישורים.
באופטימיזצייה של תוכן האתר, יש לטפל בכל פרמטר ופרמטר בנפרד, ורק לאחר מכן, לשלב בין כל הגורמים. קל יותר לעבוד מלמעלה למטה, לפני שמבזבזים את החלק הארי של הזמן על האמצע.