בתאריך 3.10.2019 פורסם באתר https://growthbadger.com מחקר מקיף מאת קייל באיירס שבו הוא ביצע ניתוח של 3.25 מיליארד ביקורים באתרים על מנת לענות על השאלות הבאות:
• עד כמה תעשיות שונות מתבססות על גוגל ופייסבוק לקבלת תנועת מבקרים?
• מהם מקורות התנועה הנוספים של האתרים המובילים בתעשיות אלו?
• אילו רשתות חברתיות מעבירות את תנועת הגולשים הרבה ביותר לכל תעשייה?
• ובכלל, מהם מנועי תנועת המבקרים הגדולים ביותר בממוצע?
את המידע אסף באיירס באמצעות SimilarWeb והניתוח שלהלן יכול להועיל מאוד לכל מי שמתחרה על תנועת גולשים ברשת. נתחיל בכמה מסקנות מרכזיות ואחר כך נצלול לפרטים.
מסקנות מרכזיות ונתונים חשובים:
1. גוגל מעבירה תנועת גולשים גדולה פי ארבעה מכל הרשתות החברתיות יחד
2. הבלוג המוביל הממוצע מקבל 66.47% מתנועת הגולשים שלו מחיפוש במנוע החיפוש, כאשר 99.77% מהגולשים מגיעים מתוצאות אורגניות ורק 0.23% מהם מגיעים מתוצאות ממומנות
3. התעשייה שהכי מסתמכת על גוגל היא תעשיית הבריאות והרפואה, אשר 87.85% מתנועת הגולשים שלה מגיעה מחיפוש בגוגל
4. התעשייה שמסתמכת הכי פחות על גוגל היא תעשיית מטבעות הקריפטו, אשר 45.74% מתנועת הגולשים שלה מגיעה מחיפוש בגוגל
5. פייסבוק אחראית ל-65.36% מכל תנועת הגולשים המגיעה ממדיה חברתית – יותר ביקורים לחודש מכל הרשתות החברתיות האחרות יחד
6. אינסטגרם מעבירה מעט מאוד תנועת גולשים: פחות מאחוז אחד מהתנועה בכל התעשיות שנבדקו. אפילו מותגי אופנה ויופי שהושקו על ידי אושיות אינסטגרם (כמו קו הקוסמטיקה של קיילי ג’נר) מקבלים מאינסטגרם פחות מ-5% מהביקורים החודשיים שלהם, זאת בעוד שהתנועה המגיעה אליהם מחיפוש בגוגל גדולה פי עשרה
7. התעשייה שמסתמכת על פייסבוק במידה הגדולה ביותר היא תעשיית העסקים והשיווק, המקבלת 13.52% מתנועת הגולשים שלה מרשת זו
8. פייסבוק היא הרשת החברתית החשובה ביותר לכל התעשיות פרט לשתיים: תעשיית העיצוב והפיתוח (שעבורן הרשת החברתית המובילה בהפניית תנועה היא יוטיוב) ותעשיית מטבעות הקריפטו (שעבורה הרשת המובילה היא טוויטר)
9. חיפוש במנוע החיפוש הוא מקור התנועה הבודד הגדול ביותר לכל התעשיות, וברוב התעשיות הללו הוא אחראי לרוב תנועת הגולשים לאתר
10. הרשת החברתית רדיט מעבירה לבלוגים תנועת גולשים גדולה פי שלושה מהתנועה שמעבירה יוטיוב.
הערה: בעבור כל תעשייה נבדק סל של אתרים מובילים שנתח ניכר מתנועת הגולשים שלהם מגיע מהבלוג שלהם. על כן, בעוד שהממצאים ממחקר זה רלוונטיים לכל מי שנמצא בתעשיות אלו, הם אמורים לעניין במיוחד כותבי תוכן, מקדמי אתרים ובלוגרים.
עד כמה תעשיות שונות מסתמכות על גוגל?
מכיוון שהיום יותר מ-90% מהחיפושים מתבצעים במנוע החיפוש גוגל, אנו יכולים לכמת את מידת ההסתמכות של אתרים על גוגל (או פגיעות לגוגל) באמצעות בחינת מספר הגולשים שהגיעו אליהם מחיפוש במנועי חיפוש.

כפי שאתם יכולים לראות, הטווח נע בין 45.74% ו-87.85%, כאשר רוב התעשיות מקבלות יותר ממחצית מתנועת הגולשים שלהן מחיפוש. נתון זה יכול להוות הזדמנות גדולה או סיכון גדול, וזה תלוי בסוג התעשייה.
תנועת הגולשים הגדולה ביותר בכל רחבי האינטרנט מגיעה מחיפוש במנועי חיפוש ובראשם גוגל, ואם אתם לא מנצלים אפיק זה, אתם מפסידים בגדול.
מהן הרשתות החברתיות החשובות ביותר לכל תעשייה?
בדומה לחיפוש, גם הרשתות החברתיות טומנות בחובן אפשרויות מעניינות להגדלת תנועת הגולשים לאתר. ובדומה לחיפוש, גם הן עשויות להיות מסוכנות. למשל, היום פייסבוק מתחרה באופן ישיר באתרי ההיכרויות שבעבר הוציאו הרבה כסף על פרסום ממומן ברשת זו (במקביל איבדו אתרים אלו את היכולת לפרסם את עצמם במודעות גוגל בשל החלת כללים נוקשים יותר על פרסום של אתרים מסוג זה). באופן כללי, פייסבוק הפחיתה בהדרגה את מידת החשיפה של מותגים לעוקבים שלהם, ואילצה אותם לשלם עבור פרסום או לאבד את הנראות שלהם ברשת חברתית זו.
רשתות חברתיות אחרות כגון אינסטגרם, סנאפצ’ט וטיקטוק בנויות כך שקשה מאוד להניע תנועת גולשים מהן החוצה, אל אתרים אחרים. כתוצאה מכך, כפי שניתן לראות בתרשים למטה, אף לא אחת משלוש רשתות אלו אינה נכללת ברשימת חמש הרשתות החברתיות המובילות בהפניית תנועה לתעשיות שנבדקו:

מהן הרשתות החברתיות החשובות ביותר, בסך הכול?
הנה לפניכם החלוקה הממוצעת של שמונה הרשתות החברתיות המובילות בכל התעשיות שנבדקו (שוב, שימו לב להיעדרן של אינסטגרם, סנאפצ’ט וטיקטוק):

מעניין לציין בהקשר זה כי על פי הנתונים שנאספו באתר StatCounter’s (באתרים מכל סוגי התעשיות) באותה התקופה בדיוק, תנועת הגולשים מרשת פינטרסט הייתה גדולה הרבה יותר ועמדה על 15.5%. נתונים אלו יכולים להעיד על כך שפינטרסט יעילה יותר בעבור אתרים שאינם מסתמכים על בלוגינג או בעבור אתרים המשתייכים לתעשיות שלא נבדקו כאן (למשל, אתרי חדשות).
מהיכן מגיעה תנועת הגולשים לתעשיות השונות?
כפי שכבר הזכרנו קודם, חיפוש – והכוונה היא בראש ובראשונה לגוגל, כמובן – הוא מקור התנועה המוביל לכל אחת מהתעשיות שנבדקו במחקר זה. למעשה, גוגל מעבירה לאתרים תנועת גולשים גדולה פי שמונה מהתנועה החברתית המגיעה מכל הרשתות החברתיות יחד. עם זאת, כמה מהתעשיות שנבדקו מסתמכות הרבה יותר מאחרות על רשתות חברתיות ומקורות נוספים, כפי שתוכלו לראות כאן:

מבחינת ההסתמכות על רשתות חברתיות, תעשיית העסקים והשיווק כובשת את ראש הטבלה עם 18.05% מתנועת הגולשים שלה המגיעה מרשתות חברתיות, ואחריה תעשיית האופנה והיופי עם 11.58% מתנועת הגולשים. מן הצד השני, תעשיית הבריאות והרפואה מקבלת רק 1.08% מתנועת הגולשים שלה מרשתות חברתיות ותעשיית העיצוב מקבלת רק 1.36%.
יש היגיון רב בנתונים אלו, שכן הרשתות החברתיות הן ככל הנראה לא המקום שבו נבחר לשתף אחרים בבעיותינו הרפואיות ולדון בנושאים אלו. עם זאת, היינו מצפים דווקא לראות הסתמכות גבוהה יותר על הרשתות החברתיות של תעשיות הפיננסיים לפרטיים (3.87%) והתיירות (4.34%), מכיוון שאלו נראים כנושאי שיחה די פופולריים ואפילו ויראליים במדיה החברתית.
הפתעה נוספת היא העובדה שחיפוש במנועי החיפוש אינו מניב לתעשיית הנדל”ן את נתח תנועת הגולשים הגדול ביותר: מבין כל התעשיות שנבדקו, תעשייה זו נהנית מהנתח הגדול ביותר של תנועת גולשים ישירה – 42.08%. על אף שתנועה ישירה יכולה לכלול מקורות תנועה שונים שלא נוטרו במחקר זה, נראה כי המסקנה המתבקשת היא שבתעשיית הנדל”ן נמצאים כמה מהמותגים החזקים ביותר ושהיא בין התעשיות הכי פחות פגיעות לשינויי אלגוריתם של מנועי החיפוש או לתחרות מצד גוגל, פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת.
מהי ההתפלגות הכוללת של מקורות התנועה בכל 12 התעשיות?
הנה מבט מעמיק על הממוצע הכללי בכל 12 התעשיות.

פירוט לכל תעשייה
כעת הגיע הזמן להתמקד בכל אחת מהתעשיות שנבדקו ולבחון אותה לעומק.
בלוגים בנושא טכנולוגיה
תעשיית הטכנולוגיה היא פשוט מפלצת. הבלוגים בנושא טכנולוגיה שסקרנו פה קיבלו במשותף 130 מיליון ביקורים בחודש, ואלו הם: The Verge, Ars Technica, TechCrunch, Hacker Noon ו-GeekWire.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
להלן המסקנות לגבי תעשייה זו:
• תעשיית הטכנולוגיה מסתמכת על גוגל הרבה פחות מהממוצע של התעשיות שנבדקו, כאשר רק 47.92% מתנועת הגולשים שלה מגיעה מחיפוש במנועי החיפוש (הממוצע בכל התעשיות הוא 60.68%)
• תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו מהמדיה החברתית גדולה מהממוצע של כלל התעשיות – 7.73% מתנועת הגולשים (לעומת הממוצע של 6.44% בכל התעשיות)
• תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו מהפניות מאתרים אחרים גדולה מהממוצע – 5.85% (לעומת הממוצע של 3.64% בכל התעשיות).

עם זאת, כפי שתוכלו לראות מיד, קיימת שונות גדולה בין האתרים השונים שנבדקו עבור תעשייה זו.
מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
על אף שפייסבוק היא מקור התנועה המוביל של הבלוגים בנושא טכנולוגיה, נתח תנועה זה, העומד על 38.68% מסך תנועת הגולשים, נמוך מהנתח שתופסת רשת זו בתנועת הגולשים ממדיה חברתית של רוב התעשיות שנבדקו (הממוצע של כלל התעשיות עומד על 65.36%). מצד שני, בלוגים בנושא טכנולוגיה זוכים לנתח גדול פי שניים של תנועת גולשים מטוויטר ומרדיט בהשוואה לשאר התעשיות, והתנועה שהם מקבלים מיוטיוב גדולה אף היא באופן ניכר מזו שמקבלים בתעשיות אחרות.

בלוגים בנושא אופנה ויופי
בתעשיית האופנה והיופי נסקרו הבלוגים Elle, Refinery29, GQ, StyleCraze ו-Vogue.com ובנוסף להם נבחנו גם כמה אתרים חדשים יותר שהוקמו על ידי אושיות אינסטגרם. תנועת הגולשים לחמשת האתרים הללו מסתכמת בכ-72 מיליון ביקורים בכל חודש.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
בהשוואה לממוצע של כלל התעשיות, אלו המסקנות שעולות מניתוח תעשיית האופנה והיופי:
• תעשייה זו נסמכת על תנועת גולשים המגיעה מחיפוש במנועי חיפוש יותר מהתעשיות האחרות. בעוד ממוצע התנועה מחיפוש של כלל התעשיות עומד על 60.68%, תעשייה זו מקבלת 66.54% מתנועת הגולשים שלה ממקור זה
• גם נתח תנועת הגולשים שתעשייה זו מקבלת מהמדיה החברתית גבוה יותר מן הממוצע – 11.58%, בהשוואה לממוצע של 6.44% בכלל התעשיות
• לעומת זאת, תנועת הגולשים שמקבלת תעשיית האופנה והיופי מחיפוש ישיר עומדת על 17.6% מכלל תנועת הגולשים שלה והיא נמוכה משמעותית מן הממוצע בכלל התעשיות העומד על 27.49%.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
הרשת החברתית הבולטת ביותר בנתוני תנועת הגולשים של תעשיית האופנה והיופי היא פינטרסט, האחראית ל-9.57% מתנועת הגולשים שלה. מן הצד השני, התנועה המגיעה לתעשייה זו מן הרשת החברתית רדיט שווה למחצית בלבד מתנועת הגולשים הממוצעת של כלל התעשיות מרשת זו.
הממצא המפתיע ביותר מהניתוח הוא עד כמה נמוכה התרומה של הרשת החברתית אינסטגרם לתנועת הגולשים של תעשיית האופנה והיופי, וזאת בהתחשב בעובדה שמותגים רבים בתחומים אלו הוקמו על ידי אושיות אינסטגרם מוכרות ובעלות השפעה. עם זאת, רוב המותגים שנבדקו במחקר זה הוקמו זמן רב לפני שאינסטגרם הפכה לפופולרית, ולכן הוחלט להוסיף לבדיקה גם מותגים “מבוססי אינסטגרם” על מנת לבחון אם קיימים הבדלים בנתונים.
הנה לפניכם התפלגות תנועת הגולשים מרשתות חברתיות של חמשת אתרי הליבה של המחקר:

כעת נבחן שלושה אתרים מבוססי אינסטגרם, שהם קטנים יותר וחדשים יותר. היינו מצפים שבשל העובדה שהם הוקמו באינסטגרם או על ידי משפיעני אינסטגרם, הם יזכו בתנועת גולשים גדולה מרשת חברתית זו. ואולם, התוצאות מעט שונות מהמצופה:
אמנם, נפח תנועת הגולשים שמקבלים מאינסטגרם שלושת האתרים שנבדקו (Kylie Cosmetics, The Blonde Salad ו-Good American) הוא הגבוה ביותר מבין כלל הרשתות החברתיות, אך הוא אינו עולה על 50% מכלל התנועה מרשתות חברתיות לאתרים אלו. חשוב מכך, כשמשקללים את כלל התנועה שמקבלים אתרים אלו מכל המקורות, ולא רק מרשתות חברתיות, עולה כי אחוז התנועה מאינסטגרם עומד על לא יותר מ-5%, בעוד שנפח התנועה המגיע מחיפוש במנועי חיפוש עומד על אחוזים גבוהים מאוד – מ-54.5% ועד 69.08%. זהו ללא ספק פער גדול מאוד שמעיד שוב על עוצמתו של החיפוש במנועי החיפוש כמקור תנועה לאתרים, אפילו כאלו שהוקמו באינסטגרם.
בלוגים בנושא עסקים ושיווק
על מנת לבחון לעומק את תעשיית העסקים והשיווק, החלטנו להרחיב את היקף הבדיקה.
ראשית, בחנו את חמשת האתרים המובילים בתחום זה, כפי שעשינו בתעשיות האחרות. עם זאת, רבים מהבלוגים המובילים בתעשייה זו שייכים דווקא לאתרים המפעילים כלי שיווק שונים, כגון Moz, Ahrefs ו-SEMrush. לאתרים אלו יש בלוגים חזקים מאוד, אך הם הוחרגו ממחקר זה מכיוון שרבים מבין הגולשים שלהם מגיעים לאתר על מנת להשתמש בכלי שהוא מציע ולא על מנת לקרוא את תוכן הבלוג ומכיוון שהם אינם מפעילים את הבלוג שלהם בסאב-דומיין ייעודי שהיה מאפשר לנו לבודד את תנועת הגולשים לבלוג בלבד.
על כן, בעבור תעשייה זו בוצעו שני ניתוחים בעבור שתי קבוצות של אתרים: הראשון בוחן את חמשת אתרי הבלוגים (ה”טהורים”) המובילים בתעשייה והשני בוחן את חמשת אתרי הכלים המובילים שמפעילים בלוג. לבסוף, לאור העובדה שתעשייה זו קרובה לליבנו במיוחד, החלטנו להרחיב את הבדיקה אף יותר ולהציג גם את ההתפלגות המשוקללת של שתי הקבוצות הללו בצירוף חמישה בלוגים מובילים נוספים, כך שישנם 15 אתרים בקבוצה מאוחדת זו.
עם זאת, שימו לב כי בתרשימים שהוצגו בתחילת המאמר והתייחסו לכלל התעשיות, המידע על תעשיית העסקים והשיווק כולל רק את הנתונים של חמשת אתרי הבלוגים המובילים ה”טהורים”, אלו מהקבוצה הראשונה.
כעת בואו נבחן את הנתונים:
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
ראשית, הנה האתרים שנבדקו במסגרת קבוצת אתרי הבלוגים הראשונה – אתרי בלוגים “טהורים”: Business Insider, Mashable, Search Engine Journal והסאב דומיינים של הבלוגים של HubSpot ו-Hootsuite. תנועת הגולשים של חמשת האתרים הללו מסתכמת בכ-232 מיליון ביקורים בחודש, וזוהי ההתפלגות שלהם:
• נפח תנועת הגולשים המגיע אל תעשיית העסקים והשיווק מחיפוש במנועי החיפוש קטן מעט מן הממוצע בכלל התעשיות – 57.95% לתעשייה זו לעומת 60.68% בכלל התעשיות
• נפח תנועת הגולשים מהמדיה החברתית בתעשייה זו גדול מהממוצע – 18.05%, בהשוואה לממוצע העומד על 6.44%
• בעוד בכלל התעשיות עומד ממוצע התנועה הישירה לאתרים על 27.49%, בתעשייה זו המספר קטן יותר – 19.81%.

בנוסף לאתרים אלו, נבדקו גם חמשת אתרי הכלים שאליהם התייחסנו קודם: SEMrush, Ahrefs, Moz, Neil Patel ו-Unbounce. התפלגות מקורות התנועה של אתרים אלו מגלה כי תנועת הגולשים אליהם באופן ישיר ודרך הדוא”ל גדולה בהשוואה לאתרי הבלוגים ה”טהורים” וכי מן הצד השני, תנועת הגולשים אליהם מהחיפוש ומהמדיה החברתית קטנה מהממוצע.
הבדל נוסף מתגלה בשימוש שעושה תעשייה זו בקידום הממומן. במחקר זה לא הפרדנו בין התנועה הממומנת לאתרים ובין התנועה האורגנית אליהם, וזאת מכיוון שגילינו כי ברובם הגדול של המקרים, התנועה הממומנת לא עלתה על 0.1% מכלל תנועת הגולשים, כך שהיא שולית ולא משמעותית. עם זאת, כמה מאתרי הכלים שנבדקו מציגים נתונים שונים מאוד: SEMrush מקבלת 3.75% מתנועת הגולשים שלה ממודעות ממומנות, Moz מקבלת 2.39% ו-Unbounce מקבלת 1.95%.

לבסוף, הנה לפניכם ההתפלגות הכוללת של עשרת האתרים שבדקנו כעת בנוסף לחמשת הבלוגים המובילים הנוספים שבחרנו לבדוק: Social Media Examiner, Search Engine Land, Backlinko, QuickSprout ו-Copyblogger. כפי שתוכלו לראות, ההתפלגות המשותפת של 15 האתרים דומה הרבה יותר להתפלגות של אתרי הבלוגים ה”טהורים” מאשר להתפלגות של אתרי הכלים:

שימו לב: התרשימים שיוצגו כעת בעבור תעשיית העסקים והשיווק כוללים רק את קבוצת אתרי הבלוגים ה”טהורים”.
מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
כאשר משווים בין התפלגות תנועת הגולשים לתעשיית העסקים והשיווק לבין ממוצע התנועה של כלל התעשיות עולות המסקנות הבאות:
• נפח תנועת הגולשים המגיע אל תעשייה זו מפייסבוק גדול יותר מהממוצע של כלל התעשיות – 74.95% לעומת 65.36% בממוצע
• לעומת זאת, נפח התנועה המגיע לתעשייה זו מהרשתות החברתיות רדיט וקוורה דומה לזה שמקבלות כלל התעשיות שנבדקו
• לינקדאין מעבירה אל תעשייה זו 4.14% מנפח תנועת הגולשים שלה מרשתות חברתיות, נתון גדול יותר מן הממוצע של כלל התעשיות העומד על 3.18% בלבד
• טוויטר מעבירה אל תעשייה זו 5.97% מנפח תנועת הגולשים מרשתות חברתיות, נתון קטן מן הממוצע העומד על 10.03%
• תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו מפינטרסט, יוטיוב ופוקט קטנה באופן משמעותי מן הממוצע של כלל התעשיות.
וכפי שתוכלו לראות בתרשים הבא, התפלגות התנועה מרשתות חברתיות לאתרי הבלוגים ה”טהורים” דומה מאוד להתפלגות שראינו בעבור הקבוצה המורחבת של 15 האתרים בתעשיית העסקים והשיווק. לעומת זאת, אתרי הכלים שנבדקו מקבלים תנועה גדולה הרבה יותר מיוטיוב (27.02%) וקטנה הרבה יותר מפייסבוק (42.22%).

בלוגים בנושא נדל”ן
בתעשיית הנדל”ן נבחרו לבדיקה האתרים Realtor.com, Houzz, Curbed, RISMedia ו-Keeping Current Matters. כל האתרים הללו יחד מקבלים כ-115 מיליון מבקרים בחודש.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
אלו המסקנות שהתגלו מבדיקת תנועת הגולשים לתעשיית הנדל”ן:
• תעשייה זו מסתמכת פחות מכלל התעשיות על תנועה המגיעה מחיפוש במנועי החיפוש – 48.52% מתנועת הגולשים שלה מגיעה מחיפוש בעוד הממוצע של כלל התעשיות עומד על 60.68%
• תעשייה זו גם מסתמכת פחות על המדיה החברתית, האחראית ל-2.95% מתנועת הגולשים שלה, בהשוואה לממוצע של 6.44% בכלל התעשיות
• לעומת זאת, תעשיית הנדל”ן מסתמכת יותר מהממוצע על תנועה ישירה לאתר – נפח תנועת הגולשים שהיא מקבלת ממקור זה עומד על 42.08%, כאשר הממוצע בכלל התעשיות הוא 27.49%.
המסקנה האחרונה חשובה מאוד – המשמעות שלה היא שתעשיית הנדל”ן היא בין התעשיות שרמת פגיעותן לשינויי אלגוריתם מצד גוגל ולתחרות בגוגל ובפייסבוק היא הנמוכה ביותר (על אף שגוגל עדיין אחראית לנתח ניכר מתנועת הגולשים שלה). מן הצד השני, תעשייה זו מסתמכת על פרסום הרבה יותר מהתעשיות האחרות שנבדקו – מכלל תנועת הגולשים שהגיעו מחיפוש במנוע החיפוש, 97.52% הגיעו מתוצאות אורגניות ו-2.48% הגיעו מתוצאות ממומנות, נתון גבוה מאוד בהשוואה לממוצע של פחות מ-0.1% בכלל התעשיות. בנוסף לכך, כפי שתוכלו לראות בתרשים הבא, תעשייה זו מקבלת 1.75% מתנועת הגולשים שלה ממודעות display ads בעוד בכלל התעשייה הממוצע עומד על 0.47%.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
תעשיית הנדל”ן היא תעשייה נוספת שמקבלת תנועת גולשים ניכרת מפינטרסט – 8.94% מתנועת הגולשים שהיא מקבלת מרשתות חברתיות מגיעות מרשת זו, פי ארבעה מהממוצע בכלל התעשיות העומד על 2.21%. ועדיין, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית המובילה בהפניית תנועת גולשים מרשתות חברתיות לתעשיית הנדל”ן – 72.7% לעומת ממוצע של 65.36% בכלל התעשיות.

בלוגים בנושא בריאות ורפואה
חמשת אתרי הבלוגים שנבחרו לבחינת תעשיית הבריאות והרפואה הם Healthline, WebMD, Medical News Today, MindBody Green ו-Mercola Health. קבוצת אתרים זאת זוכה למספר מדהים של כ-342 מיליון ביקורים בחודש – כאילו כל תושבי ארה”ב וקנדה מבקרים באחד מחמשת האתרים הללו בכל חודש!
בתקופה האחרונה היה מאוד מעניין לבחון את הטיפול של גוגל בתעשיית הבריאות והרפואה. מאז אפריל 2018 ועד אוגוסט 2019 אתרים מובילים רבים בתעשייה זו טעמו מנחת זרועה של גוגל וחוו ירידה משמעותית בדירוגים, וזאת מסיבות שאינן ברורות לחלוטין אך קשורות ככל הנראה לדגש שגוגל שמה כעת על התאמה לקונצנזוס הרפואי. ואולם, למרות כל זאת, חיפוש במנועי חיפוש הוא עדיין מקור התנועה העיקרי לתעשייה זו, בפער גדול על המקורות האחרים – עם 87.85% מתנועת הגולשים שלה המגיעה מחיפוש, תעשייה זו מסתמכת על מנועי החיפוש יותר מכל תעשייה אחרת.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
להלן המסקנות לגבי תנועת הגולשים של תעשיית הבריאות והרפואה, בהשוואה לשאר התעשיות:
• תעשיית הבריאות והרפואה מסתמכת על תנועת גולשים המגיעה מחיפוש הרבה יותר מהתעשיות האחרות שנבדקו – 87.85% לעומת 60.68% בממוצע לכל התעשיות
• לעומת זאת, תעשייה זו מסתמכת הרבה פחות מהאחרות על תנועת גולשים ישירה (9.91% לעומת ממוצע של 27.49%), על תנועה מרשתות חברתיות (1.08% לעומת 6.44% בממוצע) ועל תנועה המגיעה מהפניות מאתרים אחרים [referral traffic] (0.61% לעומת 3.64% בממוצע).

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
על אף שהאתרים בתעשיית הבריאות והרפואה מקבלים פחות תנועת מבקרים מרשתות חברתיות בהשוואה לכל תעשייה אחרת שנבדקה, גם בתעשייה זו פייסבוק הוא הרשת החברתית המובילה בהפניית תנועת גולשים. מתוך כלל התנועה שמקבלת תעשייה זו מרשתות חברתיות, התנועה שהיא מקבלת מיוטיוב גדולה יותר משאר התעשיות – 14.26% לעומת ממוצע של 2.66% – והתנועה שהיא מקבלת מרדיט ומטוויטר היא כמחצית מן הממוצע בכלל התעשיות.

בלוגים בנושא אוכל ומתכונים
אלו הם חמשת האתרים שנבדקו עבור תעשיית האוכל והמתכונים: Kitchn, Serious Eats, Simply Recipes, Food52 ו-Minimalist Baker. תנועת הגולשים שמקבלים כל האתרים הללו יחד עומדת על 41 מיליון ביקורים בחודש.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
מבין כל התעשיות שנבדקו במחקר זה, נתוני תנועת הגולשים של תעשיית המזון והמתכונים הם הדומים ביותר לממוצע הנתונים של כלל התעשיות, ואלו הם:
• תעשיית המזון והמתכונים נסמכת מעט יותר מן הממוצע על תנועת גולשים מחיפוש – 65.61% לעומת הממוצע של 60.68%
• נפח תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו משאר המקורות (תנועה ישירה, מדיה חברתית, הפניות, דוא”ל ומודעות ממומנות) קטן בהשוואה לממוצע בכלל התעשיות.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
בעוד שנתוני תנועת הגולשים הכללית לתעשיית המזון והמתכונים דומה לממוצע הכללי, נתוני התנועה שמקבלת תעשייה זו מהמדיה החברתית מציגים סיפור אחר לגמרי.
כמו ברוב התעשיות, גם בתעשייה זו פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בהפניית תנועה, אך במידה פחותה – היא מקבלת מפייסבוק 37.17% מתנועת הגולשים מהמדיה החברתית שלה בעוד הממוצע עומד על 65.36%. המשמעות היא שתעשייה זו נסמכת הרבה פחות מהאחרות על רשת חברתית זו. ברשת החברתית פינטרסט המצב הוא הפוך – תעשיית המזון והמתכונים מקבלת מרשת זו 33.42% מתנועת הגולשים ממדיה חברתית שלה לעומת הממוצע, העומד על 2.21% בלבד. כמו כן, יוטיוב אחראית ל-8.29% מהתנועה החברתית של תעשייה זו – יותר מפי שלושה מהנתון הממוצע בכלל התעשיות.

בלוגים בנושא צילום
הבלוגים שנבחרו לבדיקה בעבור תעשיית הצילום מקבלים יחד 34 מיליון ביקורים בחודש: Digital Photography Review, PetaPixel, Fstoppers, Digital Photography School ו- The Phoblographer.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
בחינת נתוני תנועת הגולשים לבלוגים בתחום הצילום מעלה את המסקנות הבאות:
• תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו מחיפוש בגוגל קטנה מן הממוצע בכלל התעשיות שנבדקו – 49.39% לעומת ממוצע של 60.68% בכלל התעשיות
• 39.39% מתנועת הגולשים של תעשיית הצילום היא תנועת גולשים ישירה – שיעור גבוה יותר מן הנתון של 27.49% בכלל התעשיות שנבדקו
• מהמדיה החברתית מקבלת תעשייה זו תנועת גולשים גדולה יותר מהממוצע בכלל התעשיות – 7.4% מסך התנועה הכוללת של האתר לעומת ממוצע של 6.44% בכלל התעשיות.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
שיעורי תנועת הגולשים שמקבלת תעשיית הצילום מן הרשתות החברתיות פייסבוק ורדיט די דומים לממוצע בכלל התעשיות. מיוטיוב, לעומת זאת, מקבלת תעשייה זו פי ארבעה יותר תנועת גולשים מן הממוצע בכלל התעשיות – 10.03% לעומת ממוצע של 2.66% בלבד. גם נתוני התנועה מפינטרסט גבוהים מן הממוצע, אך רק במעט – 2.79% לעומת 2.21%. מטוויטר מקבלים הבלוגים בנושאי צילום שיעורי תנועה נמוכים ביחס לממוצע – 6.6% לעומת 10.03%.

בלוגים בנושא כושר
בעבור תעשיית הכושר נבדקו חמשת האתרים הללו: Runtastic, Muscle andFitness, Breaking Muscle, Ben Greenfield Fitness ו-Fit Bottomed Girls. תנועת הגולשים הכוללת לחמישה אתרים אלו עומדת על 12 מיליון ביקורים בחודש.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
להלן המסקנות העולות מנתוני תנועת הגולשים של תעשיית הכושר:
• תנועת הגולשים שמקבלת תעשיית הכושר מחיפוש במנועי החיפוש קטנה מן הממוצע בכלל התעשיות – 48.79% לעומת 60.68% בממוצע
• תנועת הגולשים הישירה לתעשייה זו עומדת על 37.61% והיא גדולה מן הממוצע בכלל התעשיות העומד על 27.49%
• גם תנועת הגולשים ממדיה חברתית לתעשייה זו גדולה מן הממוצע בכלל התעשיות – 8.35% לעומת 6.44%
• נפח תנועת הגולשים שמקבלת תעשייה זו מהפניות מאתרים אחרים עומדת על כמחצית מן הממוצע בכלל האתרים, ונפח תנועת הגולשים שהיא מקבלת מדוא”ל הוא כפול מממוצע זה.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
תעשיית הכושר מסתמכת על פייסבוק יותר מרוב התעשיות שנבדקו – 79.13% מתנועת הגולשים שלה מרשתות חברתיות מגיעה מפייסבוק, וזאת בהשוואה לממוצע של 65.36% בכל התעשיות. ביוטיוב הפער גדול אף יותר, כאשר תעשייה זו מקבלת תנועת גולשים גדולה פי 2.5 מן הממוצע של כלל התעשיות שנבדקו.
הנתון שהיה הכי מפתיע בעבורנו הוא נפח התנועה הקטן שמקבלת תעשיית הכושר מאינסטגרם – 0.001% בלבד! בגלל חריגותו של נתון זה, החלטנו להציגו בתרשים הבא, למרות שבשל קוטנו היינו אמורים לכלול אותו בקטגוריית ה”אחרים”.

בלוגים בנושא תיירות
את תעשיית התיירות מייצגים במחקר חמשת האתרים הללו: Lonely Planet, The Points Guy, Nomadic Matt, View From the Wing ו-Adventure Journal. בכל חודש מקבלים חמשת האתרים הללו יחד כ-25 מיליון מבקרים.
מסקנות כלליות לגבי תנועת הגולשים
אלו המסקנות שעולות מניתוח נתוני התנועה לאתרי התיירות שנבדקו:
• נפח תנועת הגולשים שמקבלת תעשיית התיירות מחיפוש בגוגל גדול מהנפח הממוצע בכלל התעשיות – 72.6% בהשוואה לממוצע של 60.68%
• תנועה ישירה מניבה לתעשייה זו 19.25% בלבד מתנועת הגולשים שלה, זאת לעומת ממוצע של 27.49% בכלל התעשיות
• רק 4.34% מתנועת הגולשים לתעשייה זו מגיעים מהמדיה החברתית, בעוד שבכלל התעשיות הממוצע עומד על 6.44%.

מסקנות לגבי התנועה מהמדיה החברתית
מהשוואה בין נתוני תנועת הגולשים מרשתות חברתיות שמקבלת תעשיית התיירות ובין הנתונים הממוצעים של כלל התעשיות עולות המסקנות הבאות:
נפח תנועת הגולשים המגיעה מפייסבוק ומטוויטר לתעשיית התיירות גדול מעט מן הנפח הממוצע של כלל התעשיות – 73.33% מפייסבוק (לעומת ממוצע של 65.36%) ו-12.8% מטוויטר (לעומת ממוצע של 10.03%). מהרשתות יוטיוב ופוקט מקבלת תעשייה זו תנועת גולשים גדולה בהרבה מן הממוצע – 4.18% מיוטיוב (לעומת ממוצע של 2.66%) ו-1.69% מפוקט (לעומת ממוצע של 0.71%).
לעומת זאת, מהרשתות רדיט ופינטרסט מקבלת תעשייה זו תנועה גולשים קטנה בהרבה מן הממוצע – 3.8% מרדיט (לעומת ממוצע של 8.95%) ו-1.57% מפינטרסט (לעומת ממוצע של 2.21%).

שיטות המחקר והמסקנות העולות ממנו
מחקר זה נערך במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2019, והוא בחן 3.252 מיליארד ביקורים באתרים בשפה האנגלית בתקופה מאי-יולי 2019. נתוני התנועה נאספו באמצעות SimilarWeb ורשימת אתרי הבלוגים המובילים היא באדיבות Detailed.com.
לתשומת לבכם: כפי שניתן לראות בתרשימים המצורפים למאמר זה, המחקר בוצע בעבור 12 תעשיות שונות. בתרגום לעברית בחרנו להתמקד בתשע תעשיות בלבד, אך נתונים כלליים לגבי התעשיות שהושמטו מופיעים לעתים במאמר.
לקריאת המאמר המלא לחצו כאן https://growthbadger.com/traffic-study/