קידום אתרים אורגני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
ביקשת הצעות מחיר מחברות בתחום וקיבלת שוק! פערי המחירים כל כך גדולים, שאתה מתחיל לחשוב, שאולי בכל זאת צריך לבדוק לעומק את העניין. אז כמה באמת עולה לקדם אתר?

כמה עולה קידום אתרים אורגני ?לפני מספר שנים, רוב מלאכת הקידום, SEO ,סבבה סביב כמות (ולא איכות) הקישורים הנכנסים לאתר, דבר שאפשר לשרלטנים להקים חברות קידום, שבפועל העסיקו כוח עבודה זול ובלתי מקצועי ובנו קישורים בכמויות גדולות ובאיכות ירודה ביותר. בתקופה ההיא, גוגל, למרות הצהרותיה, עודדה אתרים לעסוק בפעילות זו ע”י כך שבפועל מיקמה אותם בראש התוצאות ואפשרה לחברות קיקיוניות שאין מאחוריהן שום דבר, להופיע בראש תוצאות החיפוש.

עם השנים הבינו בגוגל, שאיכות התוצאות של מנוע החיפוש שלה, שבגללה כולנו נהרנו אליו ,היא זו שבעוכריה ושתגרום לכך שאנשים ינטשו את המנוע ויעברו למנועים אחרים. לפני מספר שנים הכניסו בגוגל שינוי מהותי באלגוריתם, כזה שטרף את הקלפים, ואתרים אשר קודמו ע”י אותם שרלטנים חטפו עונשים ועפו מגוגל. תהליך שיפור האלגוריתם נמשך כל העת ולכן חדשות לבקרים אנו שומעים על חברות שאתריהם נעלמו מהתוצאות של גוגל בעקבות שינויים כאלה ואחרים באלגוריתם.

כיום, יותר מתמיד, קידום אתרים אורגני בתוצאות החיפוש החינמיות של מנועי החיפוש (קידום אתרים אורגני) דורש מומחיות בתחום וידע רחב ואין מקום לשרלטנים. הללו יכולים לקדם את אתרכם בתוצאות החיפוש ובו בזמן, בגלל חוסר ידע וטמטום, לגרום לו פשוט להיעלם מגוגל. הבעיה נובעת מכך, שהעונשים של גוגל בד”כ לא מופיעים מיד עם ביצוע “העבירה” ולפעמים יכולים לחלוף מספר חודשים, עד שתגלו יום אחד שאתם פשוט לא קיימים יותר.

ככל שעברו השנים, נאלצו חברות הקידום להיפטר מהעובדים הזולים ולהתחיל להעסיק עובדים בעלויות שכר גבוהות יותר, דבר שחייב אותן להעלות את מחירי הקידום.

אתם בוודאי שואלים: אז איך זה שיש חברות שמבקשות סכומים של 2,000 ש”ח לחודש ומטה לקידום אורגני של האתר? את התשובה אפשר לסכם במשפט אחד: כשאתה משלם עם בוטנים סימן שאתה עובד עם קופים…

כמה באמת צריך לעלות קידום אורגני של אתר? התשובה אינה פשוטה ותלויה במספר גורמים רב. לפניכם חלק מהם.

נתחיל בכך שנחלק את התהליך כולו ל 2 חלקים עיקריים: פעילות ראשונית ופעילות שוטפת ובסופו של דבר נחבר עבורכם את המספרים.

קידום אתרים אורגני – התנעת התהליךקידום אתר בגוגל

קידום אתרים אורגני הנו תהליך ארוך ומתמשך. התנעת התהליך בד”כ נפרשת על פני חודש העבודה הראשון וכוללת:

  • קליטת אתר
  • אופטימיזציית מבנה
  • אופטימיזציית תוכן
  • מחקר מילות מפתח ומתחרים מעמיק ובמקרים הקלים יותר בדיקת מילות מפתח

מדובר בפעילויות אינטנסיביות מאוד, שבד”כ עלותם נפרסת על פני תקופת ההתקשרות הראשונה. להלן פרוט פעילויות ההתנעה:

קליטת אתר

תיעוד מצבו הקיים של האתר במנועי החיפוש, הכולל מיקומים ואופן ההופעה בתוצאות, בעיות העולות מסריקת מבנה האתר ובדיקת עומק הקישורים בו, הודעות ושגיאות מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל ומצב פרופיל הקישורים הנכנסים של האתר.

אם לא נחשיב את משך זמן הסריקה של האתר (פונקציה של גודל האתר וזמני התגובה שלו) מדובר ב 5 עד 10 שעות עבודה.

בסיום העבודה הלקוח מקבל מסמך ובו תיעוד הממצאים השונים.

אופטימיזציית מבנה

מסמך ובו רשימת תיקונים ושינויים הנדרשים במבנה האתר במטרה לקדמו במנועי החיפוש. בתהליך האופטימיזצייה נבדקים מעל 500 פרמטרים שונים ביניהם: משקלי הקישורים באתר, עומק הקישורים, נראות התוכן לעכבישים של מנועי החיפוש ועוד. בדוח מצוינים הפרמטרים הבעייתיים בלבד. האופטימיזצייה מתבצעת ע”י מומחה קידום אתרים שהוסמך לכך.

משך ביצוע האופטימיזצייה תלוי במבנה האתר וגודלו וזו יכולה להמשך בין 10 שעות ל 100 שעות. בכדי שלא להנחית על הלקוח עלות ראשונית גבוהה, בד”כ עלות האופטימיזצייה נפרשת על פני תקופת ההתקשרות עם הלקוח ומהווה תוספת של כ 1000 ש”ח לחודש במקרים היקרים יותר (במקרים של התחייבות ל 12 חודשים).

חשוב לציין כי לאחר הגשת דו”ח האופטימיזצייה ללקוח יש צורך במעקב אחר ביצוע סעיפי הדו”ח השונים ובדיקות חוזרות עד לתיקון מלא של הממצאים. תהליך זה בד”כ נמשך מעבר לחודש העבודה הראשון.

בחלק מהמקרים, בשל אילוצים כספיים או אילוצים של זמן, נדרש לתעדף את הממצאים השונים שעלו בדוח כך שהתיקונים בפועל יכול להדחות הרבה מעבר לתקופת ההתקשרות של חברת הקידום עם הלקוח.

אופטימיזציית תוכן ראשונית

דוח המפרט הנחיות לשיפור התכנים באתר וכולל התייחסות לכותרות, תגיות, מדיה(וידאו, תמונות, מפות, קול, מצגות) ותוכן האתר. שימו לב: ההנחיות אומנם נועדו במטרה לקדם את האתר אולם חשוב מאוד להפנים שהתוכן בראש ובראשונה מיועד לגולשים באתר.

אופטימיזציית התוכן הראשונית תלויה בגודל האתר ובכמות התכנים שבו. בשלב הראשוני מבצעים אופטימיזציית תוכן ברמת תבניות האתר ודפי הקטגוריות הראשיים. משך זמן הביצוע יכול לנוע בין שעתיים ל 30 שעות.

מחקר מילות מפתח ובדיקת מילות מפתח

למחקר מילות מפתח מקצועי חשיבות עליונה בקידום האתר. המטרה במחקר היא למצוא את הדפים והביטויים הכדאיים ביותר לקידום במסגרת התקציב הקיים. אין משמעות לקידום אתר בתחומים ובביטויים שלא מניבים הכנסות!

בדיקת מילים יכולה לקחת כשעת עבודה ומחקר מילים מעמיק יכול להתמשך מעל 150 שעות עבודה!!!

מה ההבדל בין בדיקת מילים למחקר מילים? מה גורם לפער עצום זה בזמנים?

בבדיקת מילים מקדם האתרים נכנס לכלי מילות המפתח של גוגל, מקיש מספר ביטויים הקשורים לתחום בו האתר עוסק והכלי מספק בתמורה רשימת מילים וכמויות חיפוש. המקדם בוחר מתוך הרשימה את המילים בהן מספר החיפושים גבוה ואשר על פי תחושתו, התחרות בהן אינה גבוהה. בדיקה זו אינה דורשת כישורים מיוחדים ולמעשה כל בעל אתר יכול לבצע אותה בעצמו.

תוצאות בדיקת המילים מדווחות לבעל האתר, במקרה הטוב, ע”י גיליון ובו רשימת מילים, נפחי חיפושים, עמודת יעילות מילות המפתח (בד”כ חלוקה של נפח החיפושים בכמות המתחרים). ברוב המקרים מקדם האתרים מסתמך על כך שהלקוח לא מבין כלום ופשוט מעתיק את הנתונים ישירות מהכלי החינמי של גוגל ומציג את זה ללקוח בתוספת הדגשים בצבע בשביל הרושם וזהו…

להבדיל אלף הבדלות, במחקר מילים מעמיק אין מדובר בתחושות אלא בעובדות מוצקות, האדם שמבצע את המחקר חייב להיות מומחה המתמחה בכך, התוצאות מדווחות בפגישה מסודרת, נמסרות על מספר גיליונות אקסל וכוללות, בין היתר, עבור כל אחת מהמילים שנבדקו, נתונים אודות נפחי החיפושים, מגמות חיפוש, מדרגי תחרות שונים, כדאיות השקעה והמלצות לקידום. במחקר מקיף זה כוללים את כל הביטויים שנבדקו, גם אלו שלא מומלצים בסופו של דבר לקידום. מדובר על בדיקה של כ 7,000 מילים (המספר משתנה בהתאם לתחום המחקר). לכל אחד מהביטויים הללו מצוין אם הוא מומלץ לקידום או הסיבה לכך שאינו מומלץ לקידום.

דוגמה לגיליון אחד מתוך רבים במחקר מילות מפתח
דוגמה לגיליון אחד מתוך רבים במחקר מילות מפתח

כמו שאתם מבינים ההבדל בנפחי העבודה שבין שתי שיטות אלה עצום. מדובר על הבדל בעלויות שבין 100 ש”ח ל 12,000 ש”ח!!!

בדיוק כמו במקרה של האופטימיזציה, גם כאן נהוג לפרוס את עלות מחקר מילות המפתח למספר חודשי ההתקשרות המינימאליים עם הלקוח.

אם נסכם את היקפי הפעילויות בחודש ההתקשרות הראשון עם הלקוח מדובר במקרים הפשוטים בהיקף של כ 20 שעות עבודה ובמקרים המורכבים יותר בהיקף של כ 300 שעות עבודה (מתוכן חלק גדול של מקדמי אתרים מומחים).

נתרגם זאת לעלויות: ההיקפים יכולים לנוע בין 2,500 ש”ח ל 45,000 ש”ח (במקרים אלה, כפי שציינתי קודם, נהוג לפרוס את הסכום על פני תקופת ההתקשרות הראשונית עם הלקוח, במקרה של התקשרות לשנה מדובר על סכום של כ 1,900 ש”ח לחודש המתווסף לסכום של הפעילות השוטפת).

 

פעילות קידום אתרים שוטפת

החל מחודש העבודה השני ובמהלך כל תקופת ההתקשרות עם הלקוח, מתבצעת עבודה שוטפת על האתר, הכוללת בין היתר:

ניהול פרופיל קישורים

נכון להיום חלק גדול מהצלחת הקידום של האתר קשור לאיכות פרופיל הקישורים הנכנסים (וגם היוצאים) לאתר וממנו החוצה. אנו משוכנעים כי ככל שיעבור הזמן, השפעתו של פרופיל הקישורים על קידום האתר תלך ותפחת, אולם עוד חזון למועד. בינתיים, מדי חודש, חברת הקידום חייבת לנהל את פרופיל הקישורים באופן מקצועי ואחראי, כולל במקרים רבים הסרת קישורים מזובלים שהתווספו ע”י חברות קידום קודמות. ההשלכות הן כבדות משקל, למעשה הן קריטיות להצלחת הקידום! האתר יכול להיענש באופן חמור ע”י גוגל באופן כזה ששיקומו חזרה עד להופעתו בראש תוצאות החיפוש כמעט ובלתי אפשרי.

דוגמה לתכנון פרופיל קישורים חודשי בעבור לקוח בודד
דוגמה לתכנון פרופיל קישורים חודשי בעבור לקוח בודד

מהם קישורים מזובלים? וממה צריך להיזהר? לפניכם רשימה חלקית:

  • קישור לאתר מאתרים שאינם קשורים לתחום בו עוסק האתר שלכם (לדוגמה אתר העוסק בריפוי בעסוק אשר מקבל קישור מאתר העוסק במכירת רכב)
  • קישור מהאתר שלכם לאתרים אחרים שאינם קשורים לתחום בו עוסק האתר
  • כמות גדולה של קישורים הנכנסים לאתר שלכם ללא פרופורציה למתחרים
  • קצב מהיר של הוספת קישורים נכנסים לאתר
  • שימוש במלל קישור(טקסט עוגן) שאינו מגוון ואשר ניתוח פשוט יכול להראות על מאמצי קידום
  • שימוש באתרי מאמרים, אתרי לווין ובלוגים שכל מטרתם הוא הוצאת קישורים
  • הפניית קישורים נכנסים לדפי מטרה מקודמים בלבד

כפי שציינתי, הרשימה חלקית בלבד אולם יכולה לתת לכם יכולת הערכה של עבודה חובבנית.

תכנון וניהול פרופיל קישורים איכותי עולה כסף! עלות ההשקעה ביצירת קישור נכנס בודד איכותי יכולה לנוע בין 200 ש”ח ל 3,000 ש”ח ואנחנו לא מדברים כאן על עלויות מכירה וקניית קישורים – הללו אסורים על פי גוגל.

את כמות הקישורים הנכנסים הנדרשת ואופן השימוש שלהם תקבע חברת הקידום, את האיכות בפועל והתוצאות יקבעו האלגוריתמים של מנועי החיפוש. כאן המקום לציין שהעונשים שמקבלים מגוגל אינם מידיים ובד”כ מדובר בהפרש של מספר חודשים, כך שבהחלט יכול מאוד להיות מצב שהיום אתם נהנים מתוצאות אבל מחר פשוט תעופו מגוגל!!!

חברת קידום מקצועית תבדוק את איכות פרופיל הקישורים של האתר שלכם לפני ההתקשרות עמכם ובמידה ותגלה כי מדובר בפרופיל בעייתי תציין זאת בפניכם ותקדיש פרק זמן מתאים בעבודה השוטפת להסרת קישורים בעייתיים.

אופטימיזציית מבנה

מעבר להנחיות האופטימיזציה הראשונות, מדי חודש, חברת הקידום סורקת את האתר באמצעות כלים מיוחדים ומנתחת את הממצאים העולים מהם. באמצעות כלים אלה ניתן למדוד את עומק ומשקל הקישורים הפנימיים באתר והיחסים ביניהם. כמו כן, מתבצע מעקב שוטף אחר התראות בכלי מנהלי האתרים של גוגל. ליקויים במבנה מדווחים ללקוח לטיפול מיידי.

חלק זה כולל בתוכו גם ייעוץ והכוונה של הלקוחות לקראת ולאחר עדכונים באלגוריתמים של מנועי החיפוש.

משך הזמן המושקע ע”י חברת הקידום יכול לנוע בין שעתיים ל 20 שעות חודשיות ואם נתרגם את זה לכסף בין 300 ל 3,000 ש”ח לחודש.

אופטימיזציית תוכן

בד”כ התכנים באתר אינם סטטיים אלא עוברים עדכונים ומתווספים לאתר באופן שוטף. באופטימיזציית התוכן עוברת חברת הקידום על התכנים באתר ומוודאת שהם מותאמים למנועי החיפוש כשהדגש הוא על כתיבת תוכן לגולש ולא למנוע החיפוש. משך הזמן המושקע תלוי בכמות העדכונים השוטפים בכל חודש באתר. זה יכול לנוע בין 0 שינויים לאלפי עדכונים בחודש והמחיר יהיה בהתאם.

ניטור ומעקב אחר מתחרים

קידום אתרים אורגני בתחום מסוים אינו תלוי אך ורק במאמצי הקידום של חברת קידום האתרים ובאתר המקודם אלא בגורמים רבים נוספים וביניהם מאמצי הקידום של האתרים המתחרים. חברת הקידום משקיעה זמן רב בניתוח מאמצי הקידום של המתחרים, כולל ניתוח פרופיל הקישורים של כל אחד מהם. מדובר על היקף של כ 5 עד ל 100 שעות בהתאם לתחרות בתחום ואיכות מאמצי המתחרים. עבודת הניתוח מתבצעת ע”י מומחה קידום אתרים שהוכשר לכך. ניתן לכמת זאת בערך כספי שנע בין 750 ל 15,000 ש”ח לחודש. ניתן לבצע את הניתוח על בסיס חודשי או רבעוני ואז הסכום החודשי מתחלק ל 3.

ניטור מצב האתר במנועי החיפוש ומגמות

למיקום האתר בתוצאות החיפוש בעבור מילים איכותיות חשיבות עליונה, אולם גם לאופן בו מופיע האתר (כותרת, תאור וסימונים נוספים). האתר יכול להיות ממוקם בראש התוצאות ובכל זאת הגולשים יקליקו על האתר שממוקם מתחתיו. לחברת הקידום תפקיד חשוב באופן בו האתר מוצג בתוצאות.

קידום האתר הוא תהליך ארוך ומתמשך וקיימת חשיבות מרבית לעקוב לא רק אחר דרוג האתר של הלקוח בביטויים המקודמים אלא גם לבחון את המגמות בשוק, ובהתאם לתוצאות לתקן את הנדרש. ברור שאין הגיון לקדם אתר המוכר מסכי טלביזיה מסוג LCD כאשר כל העולם כולו כבר עבר ל LED, אולם מתפקידו של מקדם האתרים לזהות את המגמה מוקדם ככל האפשר ולקדם את האתר כך שיופיע בראש התוצאות ממש לפני המהפך. שירות זה ניתן בד”כ ללקוחות המסוגלים לעמוד בתוספת התשלום החודשי הכרוך בכך ואשר עומדת על כ 800 ש”ח.

הכנת דוח סיכום חודשי והגשתו ללקוח

בסופו של כל חודש עבודה חברת הקידום מרכזת את הפעילויות השונות שנעשו על ידה ואורזת אותה בדו”ח מסכם. אם אתם מקבלים דו”ח שמכיל רק את מיקומי האתר וסטטיסטיקות כניסה, זה לא הדוח המדובר. חסר לכם פרק שלם שמראה מה החברה עשתה עבורכם במהלך החודש. במידה ופרק זה חסר, סביר להניח שהחברה פשוט לא עשתה כלום!

יש לקוחות פוטנציאלים שטוענים שכל עוד יש תוצאות זה מספק אותם ולא אכפת להם מהדיווח. הטענה הזו נכונה חלקית ואף מסוכנת. ניתן לקדם אתרים באמצעים אפורים ולהגיע להישגים מהירים אבל הסיכון הכרוך בכך שהאתר שלכם יעלם מגוגל גדול מאוד. זיכרו – העונש מגוגל מגיע מספר חודשים לאחר ביצוע פעילויות אלו בפועל.

 

קידום אתרים אורגני – סיכומו של דבר

אם תסכמו את המספרים תמצאו בוודאי שלא ניתן לקדם אורגנית באופן מקצועי אתר אינטרנט בעלות חודשית הנמוכה מ 2,500 ש”ח. עם זאת, יכול להיות בהחלט מצב שמדובר במקדם אתרים, בתחילת דרכו שרוצה לצבור ניסיון ולהרחיב את תיק הלקוחות שלו ומוכן להשקיע את כל זמנו בקידום האתר בעלויות נמוכות. כחברה שמובילה את נושא ההכשרות בתחום, אנו יותר משמחים להמליץ לכם על מקדמי אתרים מוכשרים רבים, חלקם בתחילת דרכם, שסיימו בהצלחה את המסלול המלא להכשרת מקדמי אתרים המועבר בשיתוף חברתנו ומכללת ג’ון ברייס תל-אביב. תוכלו למצוא אותם כאן.

עלות הקידום הינה נגזרת של מספר גורמים:

  • תחרותיות התחום – מאמצי הקידום של המתחרים שלכם
  • גוגל – נכון להיום קיימים מספר נישות שגוגל עדין לא “טיפל” בהן והקידום המזובל עובד שם! למרות זאת אנו לא ממליצים לכם לקדם את האתר בדרכים לא כשרות, יגיע היום וגוגל “יטפל” גם בנישות הללו וכשזה יקרה, האתרים שקודמו באופן מזובל יעופו מהתוצאות!
  • קהל היעד – קיים הבדל בקידום אתר הפונה לצרכנים הביתיים לבין זה הפונה לעסקים
  • שפת האתר והקידום
  • סוג האתר – פורטל תוכן, מכירות, בלוג, תדמית, חדשותי, הורדות ומשחקים וכו’
  • גודל האתר – ככל שהאתר קטן יותר עלות קידומו בד”כ גבוהה יותר!!!

העלות החודשית המינימלית של קידום אורגני בארץ, בשפה העברית ע”י מקדם אתרים מקצועי ומנוסה תתחיל ב 2,500 ש”ח. אם אתם משתמשים בשירותיו של מקדם שמצהיר על עצמו ככזה, משלמים כיום פחות ומרוצים מהתוצאות, אנו ממליצים לכם לוודא שהפעילויות שמקדמות את אתרכם היום לא יהיו אלה שיפילו אתכם מחר. כיצד תוודאו זאת? תשאלו את עצמכם:

  • האם הוגש לכם מחקר מילות מפתח איכותי או לפחות בדיקת מילים כזו? האם מתבצעות בדיקות תקופתיות לביטויים שנבחרו ולביטויים חדשים?
  • האם אתם מקבלים מדי חודש הנחיות ביצוע, תיקונים, עדכונים?
  • האם אתם מחוברים לכלי מנהל האתרים של גוגל? האם אתם מודעים לכלי הזה?
  • האם אתם מקבלים מדי חודש דיווח המפרט את הפעילויות שנעשו במטרה לקדם את אתרכם? הכוונה כאן אינה לדוח שהעתיקו מגוגל אנליטקס ובו פרוט מצב הכניסות לאתר ואשר צרפו לו דוח מיקומים.

אם אתם מחפשים מומחים בעלי ניסיון בתחום או חברות קידום מנוסות, לא תמצאו כאלה שיציעו לכם עסקאות בפחות מ 2,500 ש”ח לחודש במקרה הזול ביותר ואם כן מצאתם… שיהיה לכם בהצלחה!

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן