הקשר בין Rel=agent , ההומור של גוגל ו- Author Rank

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
נחמד לראות שבגוגל יש זמן וחשק להפגין קצת הומור, אשר "על-הדרך" עושה בדיקת עירנות למקדמי האתרים אי-שם.
נחמד לראות שבגוגל יש זמן וחשק להפגין קצת הומור, אשר “על-הדרך” עושה בדיקת עירנות למקדמי האתרים אי-שם.לפני מספר ימים פרסם John Mueller  בבלוג של  Google Webmaster עדכון בנוגע לwebmaster tools. בקוד של אותו פוסט, ניתן היה להבחין במשהו מוזר : ג’ון מולר תוייג ב Rel=agent.
Paul Shapiro החליט לצייץ על כך בטוויטר, כשהוא תוהה מה פשר הסימון החדש… והאם הוא בעל משמעות כלשהי. John Mueller צייץ בחזרה : “אופס, זה נראה כמו טעות דפוס”.
לפי התגובות לציוץ של פול שפירא, נראה כי תגובתו של ג’ון מולר לא נתפסת ברצינות, וכי המגיבים ובראשותם פול שפירא בעצמו – לא מאמינים שמדובר בטעות דפוס אלא אכן ב”בדיקת עירנות” והומור-נוסח-גוגל. לאחר שהגיב לציוץ, שינה ג’ון מולר את Rel=agent ל rel=AUTHOR …   (:
כזכור, גוגל ביטלה את rel=author והפסיקה לעבד את הנתונים בדבר זהות המחבר וכן חדלה מלהציג תוצאות עם תמונת המחבר ושמו. יחד עם זאת, גוגל ממשיכה להשתמש ב Author Rank  וזאת, כדי לשפר את תוצאות החיפוש, באופן כזה שתוכן שקשור לפרופילים מקוונים מאומתים (מישהו אמר “גוגל + “… ?) ידורג גבוה יותר מהתוכן ללא אימות כזה.
הרעיון מאחורי זה הוא שאם גוגל יודעת מי המחבר של תוכן מסויים, ומחבר זה נחשב כמחבר “אמין” –  יש סיכוי טוב שזה ישנה את הדירוג של אותו תוכן, ויקפיץ אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
מה המסקנה ?
שגוגל תמשיך לצחוק, ואנחנו נמשיך להיות עירניים!
שתהיה שנה טובה לכולם