איך לצאת מהפלונטר של גוגל מקומות וגוגל פלוס? חלק ב’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
איך לצאת מהפלונטר של גוגל מקומות וגוגל פלוס? חלק ב'
רישום עסק – גוגל מקומות
ההרשמה היא ללא תשלום ודורשת הזנת פרטים מדויקים אודות בית העסק, כגון כתובת פיזית, תיאור, שעות פעילות, פרטי התקשרות, תמונות ועוד. לאחר הזנת הפרטים, גוגל תדרוש מכם לאמת את המידע באמצעות קבלת גלויה שתישלח לכתובת הפיזית של בית העסק.
על גבי הגלויה יופיע קוד – PIN אותו תצטרכו להזין במרכז השליטה של גוגל מקומות.שימו לב: על הפרטים שהזנתם להיות זהים לאלו שמופיעים באתר האינטרנט. שם העסק חייב להופיע כפי שהוא מופיע באתר האינטרנט ללא תוספת תיאור או מילות מפתח.מומלץ להירשם עם כתובת דוא”ל (חשבון גוגל) הרשומה תחת דומיין האתר וכזו שיכולה להיות נגישה לכל הנוגעים בדבר, לדוגמה: [email protected]
שלב 1: איתור העסק שלכם
google-places-listing
שלב 2: מילוי פרטים
google-places-listing_1
אם אינכם יודעים מהו המיקוד בכתובת שציינתם, תוכלו ללחוץ על העזרה של גוגל ולהגיע לאיתור מיקוד בדואר ישראל.אם אתם מספקים שירותים או מוצרים ללקוחות שלכם במיקום שלהם יש לציין זאת  בתיבת הסימון העליונה ולהגדיר את אזורי השירות בין אם זה באמצעות רשימת ערים ובין אם על ידי הגדרת טווח בק”מ מסביב לכתובת העסק. בנוסף, בעלי עסק שמספקים שירות גם בכתובת פיזית שלהם, יכולים לסמן זאת בתיבת הסימון התחתונה.

google-places-listing_2

אחרי השלב הראשון, גוגל תציג לכם את האפשרות לקבל את הגלויה לאימות. לכל רישום עסק חייבת להיות כתובת פיזית למשלוח דואר, גם אם היא לא תהיה הכתובת החשופה בפרסום.

google-pin-number

גוגל תבקש מכם את פרטי איש הקשר על מנת לציין את שמו על גבי הגלויה.

הגלויה אמורה להגיע אליכם תוך שבועיים. אך עם זאת, גוגל מאפשרת לכם להתחיל לעבוד. שימו לב, הפרסום יופיע בגוגל גם שהרישום לא מאומת. בתום תהליך הרישום בגוגל מקומות, תגיעו אל מרכז השליטה בגוגל מקומות בו אתם יכולים לנהל ולשלוט על המידע שיופיע עבור העסק.

google-dashboard

כשנלחץ על ‘ערוך פרטים’ נגיע אל התצוגה הבאה:

google-places-dashboard_1

כל עוד גוגל לא שלחה את הגלויה אל בית העסק, ניתן לערוך את הפרטים אך הפרטים העדכניים לא יוצגו לגולש. מרגע שהגלויה נשלחה וטרם בוצע אימות בממשק, לא ניתן לערוך את שם העסק (את שאר הפרטים – כן). לאחר ביצוע הרישום, נוצר למעשה דף מקומי עבור העסק. למשל, בחיפוש שם העסק באזור הרלבנטי, תחת מקומי בגוגל+ יוצג דף זה.

example-google-places_1

אחרי שיצרנו את הדף המקומי שלנו, בואו נבין איך הוא לובש בגדים חדשים ונראה דומה לדף חברה/מוסד/ארגון בגוגל+.

במרכז השליטה מופיעה תיבה הקוראת לבעלי העסקים להתחבר אל הלקוחות באמצעות הרשת גוגל+. לחיצה על כפתור ‘התחל כעת’ (תחת דף גוגל+) או קישור ‘צור את דף Google+ שלך’ – תוביל ליצירת דף עסק מקומי.

google-places-dashboard_3

מיד יופיעו החלונות הבאים:

google-page-from-places

לאחר היצירה, תצורת הדף תשתנה לתצורה הבאה:

example-google-places_2

ניהול המידע על העסק המקומי

הכניסה למרכז השליטה לניהול המידע על העסק המקומי

  • דרך תיבת הניהול המוצגת בדף המקומי בגוגל+
  • דרך גוגל מקומות

כך נראית הכניסה דרך גוגל+:

example-google-places_4

כשלוחצים על כפתור ‘נהל דף זה’ כשמוצג דף עסק מקומי מגיעים ל’מרכז השליטה’ בגוגל+ של הדף:

example-google-places_5

כשלוחצים על כפתור ‘עריכת פרטי עסק’ מגיעים לדף ניהול פרטי העסק שנמצא בגוגל מקומות אבל נראה כממשק של גוגל+:

editing-business

כשנכנסים לרישום בגוגל מקומות, מתקבל דף הניהול הבא:

control-panel

בלחיצה על Edit information:

google-places-dashboard_4

כאן אפשר גם לערוך תמונות כשבממשק גוגל+ לא ניתן.

איפה ומתי נקבל דף עסק מקומי בתצורה הראשונית או דף עסק מקומי בתצורה המשופרת?
כיוון שגוגל משנה חדשות לבקרים את התנאים להצגת דף מקומי עסקי בתצורה כזו או אחרת, הדוגמאות הבאות היו נכונות לרגע בדיקתן בלבד ויתכן שכעת הדברים ייראו אחרת.

כשניגשים מתוך ממשק הניהול של גוגל מקומות לדף גוגל+ לאחר שיזמנו את יצירת הדף בתצורה המשופרת שלו, מקבלים את הדף המשופר. אלא, שכל עוד לא בוצע אימות של הרישום בגוגל מקומות הוא לא יוצג לגולשים בתוצאות החיפוש בגוגל וגם לא בחיפוש שם העסק בגוגל+ מקומי (יוצג הדף בתצורה הראשונית).

בחיפוש שם עסק בגוגל+ מקומי לעסק מאומת בגוגל מקומות שטרם נוצר בו דף גוגל+ (תצורה משופרת) יתקבל דף מקומי בתצורה ראשונית:

example-google-places-_6

מיד לאחר יצירת דף גוגל+ מגוגל מקומות, אותו חיפוש יציג את הדף:

example-google-places-7

לישה לכתובת של הדף המקומי הקודם תוביל לדף גוגל+ בתצורה משופרת (ללשונית של הפוסטים – ברירת המחדל).גם מתוך גוגל מפות ניתן להגיע לדף העסק המקומי:
local-page-from-google-maps

הנחיות לרישום תקין של עסק מקומי

  • שם העסק – חייב להופיע כפי שהוא ללא תוספות.  ללא מילות מפתח או מספר טלפון בכותרת
  • מומלץ שכתובת הדוא”ל איתה נרשמתם תהיה תחת דומיין אתר האינטרנט של החברה, לדוגמה: [email protected] במידה ומספר אנשים יערכו את הפרטים, יש להירשם עם כתובת מייל שניתן לשתפה.
  • הכתובת חייבת להיות פיזית ולא וירטואלית (אם אתם מעניקים שירות בבית הלקוח, יש לסמן תחת הסעיף הגדרות מיקום: העסק הזה משרת לקוחות במיקומים שלהם) יש ישים לב לסימון המוצג על גבי המפה
  • על מספר הטלפון להיות מקומי (לדוגמה עסק מקומי בתל אביב יופיע עם הקידומת 03) ולא טלפון של מוקד העסק (מספרים כגון 1800 וכדומה)
  • רק בעל העסק או נציג מורשה מטעמו יכול לאמת את הרישום
  • אסור לפתוח יותר מחשבון אחד לכל עסק
  • סיווג קטגוריאלי: יש להזין את הקטגוריה החשובה ביותר עבור העסק שלכם. על הקטגוריה לתאר את התיאור עבור העסק ולא את סוגי השירות. לדוגמה: בית חולים כרמל = בית חולים ולא סיווג של ניתוחים לדוגמה.
  • שימו לב: לא ניתן לעדכן את שם העסק עד שתהליך ההרשמה לא הושלם מול גוגל (אימות)

.
הדגשה:
גוגל שומרת לעצמה את הזכות להשעות את הגישה לגוגל מקומות ו/או לשירותים נוספים שהיא מציעה, במקרים בהם עסקים הפרו את ההנחיות.
בפורום העזרה של גוגל מקומות ניתן למצוא פרסומים של גוגל המעודדים רישום בטוח והמלצה לנהל אותו באופן עצמאי. לטענת מנהל הפורום, התערבות של גורם שלישי יכולה להוביל להפרה ואף לסכן את הרישום מרגע שזוהתה פעילות שסותרת את ההנחיות.
עוד גוגל ממליצה לבדוק היטב את חברת קידום האתרים או כל ספק אחר שאמור לבצע את הרישום ומדגישה כי הרישום בגוגל מקומות אינו משפיע על הדירוגים במנוע החיפוש.