כלים מבית גוגל שכל מקדם אתרים נדרש להכיר (ולהשתמש)

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הכלים מבית גוגל שחייבים להכיר ולהשתמש - ללא עלות שימוש. הכלים שחיוניים לצורך פעילות האופטימיזציה וקידום האתר. הפירוט של הרשימה הפותחת במאמר הבא.

גוגל מציעה מקבץ כלים מקצועיים ללא עלות שימוש שכל מקדם אתרים מתחיל נדרש להכיר וגם להשתמש במסגרת הפעילות המקצועית השוטפת. חלק מהכלים מוכרים ובשימוש של אנשי מקצוע בתחום לעומת אחרים המוכרים בשמם אבל לא נעשה בהם שימוש כפי שהיה מתבקש. לכולם תרומה ניכרת במסגרת פעילות האופטימיזציה, הקידום והשיווק באינטרנט וזו הרשימה הפותחת:

Google Search Console (כלי מנהלי אתרים לשעבר)

כלי Google Search Console (או בשמו הקודם – כלי מנהלי אתרים – Webmaster Tools) עוזר לנטר את האתר (או את האפליקציה לנייד) ולתחזק את הנוכחות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. רישום האתר לכלי מאפשר הבנה של נראות האתר בעיני גוגל וביצוע אופטימיזציה לביצועים שלו בתוצאות החיפוש. הכלי מציע מגוון דו”חות המספקים מידע אודות תצוגת החיפוש, תנועת החיפוש, אינדקס גוגל, סריקה ועוד, כאשר בנוסף, הכלי מהווה תקשורת עם גוגל ואפשרות שליחת כתובות לאינדקס, מפת אתר וקבלת הודעות המתריעות על נושאים לטיפול. לצורך הבנת הנתונים המתקבלים ב- Google Search Console ושימוש נכון בשירותים שהוא מציע, ניתן לגלוש למרכז העזרה של Search Console.

Keyword Planner

הכלי לתכנון מילות מפתח קיים בממשק של Google AdWords ומסייע לאנשי פרסום באינטרנט לבנות קמפיינים ברשת החיפוש באמצעות חיפוש רעיונות למילות מפתח רלוונטיות והערכה של יכולות הביצועים של מילים אלו, כולל עזרה בבחירת הצעות מחיר לשימוש בקמפיינים.

בנוסף, הכלי משרת גם אנשי SEO לטובת פעילות הקידום האורגנית בגוגל ומהווה כלי עזר חיוני בביצוע מחקרי מילות מפתח לצורך זיהוי מילים הכדאיות לקידום בתוצאות החיפוש על בסיס המידע אודות נפחי חיפוש בגוגל של מילים נבחרות ורעיונות למילים רלוונטיות דומות. המידע המתקבל בכלי מתייחס לנפחי חיפוש ממוצעים לתקופה של 12 חודשים אחרונים (ניתן להגדיל את משך התקופה), כאשר כל הנתונים מתייחסים לחיפושים בגוגל בהתאמה מדויקת. הנתונים מציגים גם מגמות חיפוש לכל מילה – מידע שהינו רלוונטי ביותר במיוחד בהתייחס לביטויים עונתיים לצורך תחזית עתידית.

Google Analytics

גוגל אנליטיקס מהווה כלי לניתוח פעילויות אינטרנט, המספק תובנות מעמיקות על התנועה אל האתר ועל יעילות מאמצי השיווק. הכלי כולל גרסה חינמית המציגה מגוון דו”חות מקיפים המספקים מידע היסטורי ובזמן אמת ואפשרות לגרסת פרימיום בתשלום. הכלי מאפשר לעקוב אחר תנועה לאתרי אינטרנט ואפליקציות לניידים ומספק מידע לצורך ניתוח מתקדם והסקת מסקנות לגבי פעילות האתר, השגת מטרותיו ויעילות אמצעי השיווק והפרסום לאחר בחינת מקורות התנועה מהסוגים השונים (החל מתנועת חיפוש אורגנית/ ממומנת/ פעילות חברתית, affiliates ועוד).

בבלוג של גוגל אנליטיקס ניתן להתעדכן לגבי שימושים יעילים בכלי, פיצ’רים וחידושים כולל תיעוד Case Studies מעניינים בתחום. גוגל מציעה מרכז עזרה רשמי המספק הסברים מפורטים לגבי תחילת עבודה עם הכלי, הגדרות, ניהול ותפעול כללי ומתקדם, כולל דפי הסבר טכניים המיועדים למפתחים לצורך מדידה נכונה, עדכונים להגדרות מיוחדות, הטמעות למעקבים מתקדמים ועוד.

Google Trends

Google Trends הוא כלי המציג מגמות חיפוש של ביטויים בגוגל. הכלי מבצע ניתוח של אחוז מחיפושי האינטרנט בגוגל בכדי לקבוע את כמות החיפושים המבוצעים עבור מונחי חיפוש בהשוואה למספר הכולל של חיפושי גוגל באותה התקופה הנמדדת. הכלי מנתח נתונים של מונחי חיפוש בעלי נפחי חיפוש משמעותיים בלבד ולכן מונחים בעלי נפח חיפוש נמוכים אינם נכללים בניתוח והנתונים אינם מוצגים. לצורך השוואה בין נתוני חיפוש, הנתונים המוצגים הינם מנורמלים, יחסיים ולא מוחלטים.

ניתן לבצע פילוחים מגוונים בגוגל טרנדס כדי להשיג נתונים רלוונטיים ככל הניתן, להשוות בין מונחי חיפוש שונים לאורך זמן או להשוות מגמות חיפוש בטווחי זמנים מוגדרים בהתייחס למונח חיפוש מבוקש.

הנתונים מתקבלים בהתאם לבחירת סוג החיפוש (חיפוש באינטרנט, בחדשות, תמונות ועוד), סינון לפי מדינה או בהתאם לקטגוריה נבחרת. כמו כן, הכלי מציג כותרות חדשות משמעותיות שיכולות לשפוך אור על מגמות חריגות ותחזית שהיא הערכה משוערת על בסיס ערכי עבר.

Google Tag Manager

Google Tag Manager הוא כלי לניהול תגים באמצעות ממשק ידידותי, המאפשר לחסוך הטמעות תגי מעקב בקוד האתר עצמו (מלבד הטמעה חד פעמית של קוד GTM) ובכך מונע עיכובים מיותרים הנגרמים על ידי הצוות הטכני הממונה על ההטמעות בקוד האתר. הכלי מאפשר להגדיר ולנהל תגי מעקב למדידת התנועה והתנהגות הגולשים להבנת ההשפעה של פרסום באינטרנט, הערוצים החברתיים, קמפיינים מסוג רימרקטינג ועוד. מנהל התגים של Google תומך במגוון תגים, כולל תגי מעקב של Google Analytics, מעקב המרות של AdWords‏, שיווק מחדש ב-GDN‏, מונה/ מכירות DoubleClick Floodlight‏ ועוד. יתרון בולט בשימוש בכלי הוא בהיותו מציע סביבת טסט המאפשרת לבחון את תקינות התגים טרום פרסומם בפועל, כך שפרסומם והוצאתם לפועם הוא רק לאחר שנמצאו כתקינים ומדווחים את המידע הנדרש.

ולפני סיום, כשהחשיבות של ההתאמה למובייל עולה, גוגל מציע את Google Mobile Friendly Test – כלי בדיקה בזמן אמת המדווח על התאמתם של דפי האתר למובייל. במידה והאתר אינו עומד בדרישות ההתאמה לנייד של גוגל, הכלי יציג את הליקויים המחייבים טיפול לצורך התאמת הדף לנייד. ולבסוף, כלי Google PageSpeed Insights המאפשר לבחון את הביצועים של דפי האתר בדסק טופ ובמובייל, כולל מתן ציון התואם את הביצועים ופירוט המלצות טכניות לשיפור. הכלי בוחן את הנתונים בזמן אמת כך שלאחר כל שינוי שמתבצע ניתן לוודא את השפעתו על הנתונים.

לנוחיותכם ריכוז הכלים מבית גוגל בדף הכלים באתר.