ב WebCEO ניתן לעקוב אחר מיקומי האתר במילת מפתח, בערים שונות במובייל.
בצילום המסך ניתן לראות את מיקומי האתר בעבור המילה אינסטלטור בדיוק באופן שהיה מתקבל כאילו מישהו גלש באחת מהערים הללו במכשיר המובייל שלו וחיפש את הביטוי.
שימו לב שהדפים המדורגים הם הדפים הממוקדים באתר לעיר (אינסטלטור ברעננה, אינסטלטור בבאר שבע וכו’). לא חפשנו “אינסטלטור ברעננה” אלא “אינסטלטור” כאשר המצב מדמה גלישה של גולש במובייל ברעננה.
לפניכם המדריך המלא למציאת מיקומים בגוגל בערים שונות בעולם.
הרעיון הוא להקים מנוע חיפוש מקומי לכל יעד בו אנו רוצים לבדוק את המיקום בגוגל. WebCEO מאפשרת לנו להגדיר לכל פרויקט 50 מנועי חיפוש שונים. במקרה שלנו נגדיר 5 מנועי חיפוש לוקאלים: גוגל ישראל, גוגל ירושלים, גוגל רעננה, גוגל באר שבע וגוגל בית שמש.
שלב ראשון -איתור מדויק של שמות המיקומים
כמעט לכל מיקום בעולם גוגל מגדיר שם. בבואנו לעקוב אחר הדרוגים במיקומים אלו אנו צריכים להגדיר במערכת את השם המדויק של המיקום. ב WebCEO נאתר את השמות המדויקים על ידי שימוש בכלי מחקר מילות המפתח – סל מילות המפתח.
בתמונה למטה ניתן לראות את סדר הפעילויות שעלינו לבצע:
A – בחירת סל מילות המפתח (תפריט משנה בכלי מחקר מילות המפתח)
B – כניסה להגדרות
C – אפשור חיפושים מקומיים ב Google
D – כניסה להגדרות חיפושים מקומיים ב Google
באשף שיופיע (תמונה למטה) נתחיל להקליד את שם המיקום (באנגלית), כדאי להתחיל במדינה ולאחר מכן להקליד את שם העיר, תוך כדי ההקלדה תופיע רשימה של מיקומים. ככל שתתקדמו עם ההקלדה הרשימה תלך ותצטמצם עד אשר תגיעו למיקום המבוקש. הקליקו על המיקום ברשימה.
העתיקו את הערך שהתקבל בשדה “מיקוד למיקום”.
שלב שני – הקמת מנוע חיפוש מקומי
גלשו לאחד מתפריטי המשנה של הכלי למעקב דרוגים, כנסו להגדרות, עברו לטאב מנועי חיפוש ושם הקליקו על הכפתור “הוסף מנוע חיפוש” (ראו תמונה למטה)
עם הלחיצה יופיע בפניכם האשף בתמונה למטה
בחרו במדינה ובמנוע החיפוש: במקרה שלנו ישראל ומנוע החיפוש יהיה גוגל מובייל. לשדה המיקום A הדביקו את הערך שהתקבל בשדה “מיקוד למיקום” בסל מילות המפתח בשלב הראשון. בשדה שם בדוחות B הקלידו את שם מנוע החיפוש כפי שתרצו שיופיע בדוחות. לחצו על הכפתור “הוסיפו”.
להוספת מנועי חיפוש לוקאלים חזרו על הצעדים שתוארו למעלה עד שתקבלו את רשימת מנועי החיפוש הלוקאלים המלאה שלכם. דוגמה לרשימה שלנו:
עד כאן. הריצו את דוחות הדרוג ותיהנו מהתוצאות (או שלא…)
אגב אם תסתכלו (תמונה למטה) על מטמון התוצאות ב WebCEO תוכלו לראות את דף התוצאות (אורגניות, תמונות, ממומנות, יוטיוב, מקומות, קניות, חדשות) בדיוק כפי שהוא מוצג לגולש במובייל במיקום המסויים