אז מה קורה עם ה-cache של גוגל?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בדיקת ה-cache של גוגל לדפי האתר יכולה לספק מידע על תדירות ביקורי הרובוט של גוגל באתר ועל התוכן כפי שנקלט על ידו, אך עם זאת יש לזכור כי תמונת המצב כפי שהיא מוצגת ב-cache אינה תמיד משקפת את המצב האמיתי.

בדיקת ה-cache של גוגל לדפי האתר יכולה לספק מידע על תדירות ביקורי הרובוט של גוגל באתר ועל התוכן כפי שנקלט על ידו, אך עם זאת יש לזכור כי תמונת המצב כפי שהיא מוצגת ב-cache אינה תמיד משקפת את המצב האמיתי.

לפניכם כמה סוגיות שאליהן כדאי להתייחס בבדיקת ה-cache של דפי האתר:

תמונת המסך

לעתים, כאשר אנחנו בודקים את ה-cache של הדף נראה תמונת מסך ריקה. כלומר, במקום להציג את כל תוכן הדף כולל העיצוב והתמונות, מוצג דף לבן וריק. האם כך באמת רואה גוגל את הדף?

ובכן, לא בהכרח. אתרים המבוססים על תשתית AngularJS או כאלה המבוססים על JavaScript עשויים להיראות ב-cache כריקים או חסרים, למרות שהגולשים רואים אותם באופן תקין ולמעשה גם גוגל. הסיבה לכך היא שגוגל מעדכן את ה-cache על פי קוד ה-HTML של הדף ולא על פי תמונת המסך המתקבלת לאחר הרצת רכיבי ה-JavaScript, ועל כן מושמטים מתמונת המסך כל אותם הרכיבים. מדוע זה קורה?

שיטת הניתוב של ה-AngularJS, כאשר היא במצב HTML5, מסתמכת על כתובת ה-URL על מנת לשייך את התוכן לדף הנכון. על כן, כאשר גולשים לכתובת ה-cache של הדף, השיוך אינו יכול להתבצע כראוי והתוכן לא יוצג. עם זאת, אין זה אומר שגוגל עצמו אינו רואה את הדף באופן תקין.

מועד יצירת ה-cache

חשוב לזכור שהתאריך המופיע בדף ה-cache כתאריך יצירתו אינו בהכרח התאריך האחרון שבו ביקר העכביש של גוגל בדף. הדרך היחידה לדעת מתי בדיוק ביקרו העכבישים של מנועי החיפוש בדפי האתר היא בדיקת קבצי הלוג בשרת האחסון.

כתובת ה-URL

אם נתבונן ב-cache של דפים עם קנוניקל המפנים לדפים עם כתובות שונות או כתובות המפנות ב-301 לכתובות אחרות, נראה את המטמון של הדפים שאליהם בוצעו ההפניות.

לפניכם דוגמה לתצוגת ה-cache של דף שעבר הפניה לכתובת אחרת:

cache של דפים שעברו הפניה

כפי שניתן לראות, כתובת ה-URL המוצגת ככתובת הדף המאונדקס שונה מן הכתובת שאת ה-cache שלה ביקשנו לראות, וגם תמונת הדף היא של הדף שאליו בוצעה ההפניה.

לסיכום, יש לא מעט סיבות טובות להשתמש בפקודת cache, אך יש לקחת בדיקה זו בערבון מוגבל ולשים לב לשינויים בכתובת ה-URL ולרכיבי תוכן או תצוגה החסרים בתמונת המסך המוצגת.

אם מדובר באתר שלכם או של לקוח הפתרון לכך הוא פשוט. על מנת לגלות כיצד באמת רואה גוגל את הדף, יש להיכנס ל-Google Search Console ולבקש ממנו לאחזר ולעבד את הדף (Fetch and Render). מצפייה בדף המעובד ניתן להסיק אם גוגל אכן רואה את כל תוכן הדף וכמותו גם הגולשים. זאת אם כן הדרך המומלצת לבדוק כיצד רואה גוגל את דפי האתר, והיא עדיפה על בדיקת ה-cache.

אחזר ועבד ב-GSC

אם מדובר באתר שאין לכם גישה אליו בחשבון ה-GSC תוכלו להשתמש בכלי כמו זה:
https://technicalseo.com/seo-tools/fetch-render
אם כי ברוב הפעמים תגלו שהוא פשוט תקוע…