טיפים לדפי נחיתה אפקטיביים מכנס קידום אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
אם תקפידו על דפי נחיתה אפקטיביים, תחשבו על המשתמש, תדברו בשפתו, תובילו אותו במסלול ממוקד לעבר היעד המוגדר שלכם, תספרו ללקוח למה כדאי לו ותראו לו על מה עליו ללחוץ – הרי שיש בידיכם מפתח להצלחה.

בוגרים יקרים, שמחתי לארח אתכם בהרצאתי “על דפי נחיתה שיודעים להמריא” בכנס קידום אתרים ינואר 2012.

על מה דיברנו?

הכרנו את תחום חוויית המשתמש ואת הקשר בין קידום האתר ופרסומו לבין מבחן ההצלחה של האתר ודף הנחיתה ברצף העסקי. חשבנו כיצד עלינו לשנות את נקודת המבט ולשים את הלקוח במרכז ובחנו יחד מספר אתרים משלכם.

למי שנכח ולמי שפספס, רציתי לסכם את 7 הטיפים מן הוובינר ולהרחיב עליהם מעט. אם דפי הנחיתה שלכם חשובים לכם, שווה להמשיך לקרוא.

טיפ מספר 1: היו מודעים לכך שקיומו של האתר והבאת הגולשים אליו אינם מספיקים
קידום האתר ושיווקו דומים להזמנת לקוח אל החנות שלי. אך ברגע שהלקוח נכנס אל החנות – רק אז מתחיל השלב השני של הפעילות.

קיימת חשיבות עצומה לטיפול הנכון והמקצועי באתר ובמבנהו, כדי להוביל את הלקוח – המשתמש במסלול נכון אל עבר היעד. רק חשיבה נכונה, הבנת עולמו של המשתמש ורכישת הכלים והמיומנות לתכנון אתר נכון יאפשרו לכם להוביל לפעולה ולהצליח להפוך את המבקר לקונה.

טיפ מספר 2:  היכנסו לראש של הלקוחות שלכם
בקרב העוסקים בחוויית המשתמש יש שאומר “אתה לא המשתמש”. כלומר, כשאנחנו מתכננים אתר או דף נחיתה, אנחנו מחוייבים ללמוד על עולמם של הלקוחות שלנו. במקום להתרכז בעסק שלנו, עלינו להבין מה הבעיות של הלקוחות ולשים אותם במרכז.

כתרגיל – נסו לשים מולכם את אחד הלקוחות ולהכנס לנעליו. הבינו מה הבעיה שיש לו ומה הצורך שלו ונסו לראות האם האתר שלכם מציע פתרון באופן פשוט וישיר.

טיפ מספר 3: תכננו מראש את המסלול של המשתמש ובנו את הדף בהתאם
אחד הנושאים החשובים הוא ההבנה שהמשתמש שלכם סורק את המסך בצורה מובנית.
המשתמש מתחיל את סריקת המסך בפינה הימנית העליונה (באתרים בעברית) ונע כלפי מטה ולכיוון שמאל.

תכננו עבורו את הדף באופן שיוביל את העיניים במסלול זה דרך רצף של מסרים שבסופו הנעה לפעולה אותה תרצו שיבצע.

טיפ מספר 4: לימדו על עולמם של המשתמשים ככל שתוכלו
בקיאות בעולמו של המשתמש ובאופן בו משתמשים פועלים היא נכס יקר ערך. הקדשתי לתחום הזה נתח נכבד מן הספר שלי. התכנים שהמשתמש ראה, קרא וספג מן הדף שלכם והאופן בו המשתמש ניווט ופעל אינם תוצאה של מקריות.

הבנה ובקיאות יכולים לספק לכם את הכוח להחליט ולהשפיע על המסרים שהמשתמש שלכם ייקבל.
הרחיבו את אופקיכם, לימדו על תחום חוויית המשתמש ועל עולם הקוגניציה וההתנהגות של גולשים, לקוחות, צרכנים, כדי שיהיו בידיכם כלים טובים יותר לקבלת החלטות וקידום העסק שלכם.

קצת לפני טיפ מספר 5,

לאור הבקשות שנתקבלו אתמול, נעניתי לבקשתו של חברי SEO Simple והחלטתי להקצות 10 עותקים נוספים של ספר חוויית המשתמש במחיר המוזל. לחצו כדי לנצל את ההזדמנות לרכישה מוזלת: חווית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים.

עם 329 עמודי צבע בכריכה קשה ביד, יתאפשר לכם לגלות את התשובות לשאלות הבאות:
  •  מהו הקשר בין חוויית המשתמש ובין הצלחה במפגש עם הלקוח בדף הבית או בדף הנחיתה
  • האם שמיעה מקבלת יותר תשומת לב מראייה?
  • איך אנשים מנווטים במוצר ומהם היסודות לגיבוש מודל ניווט ועץ מסכים?
  • איך המשתמש שלכם קורא תוכן ומשתמש במסך וכיצד לתכנן מסך מנצח?
  • מהו מודל מנטאלי וכיצד הוא יעזור לכם לייצר אתרים אינטואטיביים?
  • מה זה גשטאלט ואיך הוא יכול לגרום לאנשים לעשות מה שנרצה שיעשו?
  • מיהם הנרי וג’סיקה ווייט ולמה בזכותם הצלחתי לתכנן חוויית משתמש מנצחת למוצר אמריקאי?
  • מה עשיתי במוצר הפוקר של חברת 888, שהוביל לשיפור ביצועים של 122% וזכיה בפרס המוצר של השנה?
  • מהם יסודות השכנוע וההנעה לפעולה?

אם זה לא מגיע לכם, זה בטוח מגיע לעסק שלכם. מחיר הספר המוזל הינו 159 ש”ח (בתוספת דמי אריזה ומשלוח בסך 20 ש”ח – במקום 212 יחד עם המשלוח). זהו מחיר יקר בהשוואה למחירי הספרים שנמכרים בתחנת הדלק הקרובה, אך מחיר זול מאד לרכישת ידע וטיפים מניסיון של שנים ושל מעל ל-80 פרויקטים…

טיפ מספר 5: בחרו מסר אחד ברור וממוקד
זיכרו את חוק נהג המונית. אם לא תגידו לנהג לאן תרצו שיביא אתכם – סביר להניח שלא תגיעו לשם.
כך גם הגולש והלקוח הפוטנציאלי באתר שלכם. עליכם להראות לו בדיוק לאן תרצו שיגיע. לצורך כך, יהיה עליכם לגבש מסר שיווקי ועסקי אחד. הצעה אחת ממוקדת, שבאה לידי ביטוי בפעולה שתרצו שהמשתמש יבצע.

אני פוגש בעלי עסקים רבים שמתלבטים ורוצים להעביר מספר מסרים בו זמנית, והתוצאה היא לרוב מסר כפול.
כשמנסים לירות שני חיצים לשני מקומות שונים בו זמנית, מרבית הסיכויים ששניהם יפספסו.
בחרו במסר אחד ובנו את כל דף הבית או דף הנחיתה סביבו. דאגו שהמסר הזה ייקבל נתח ראוי משטח המסך.

טיפ מספר 6:  אל תדברו עליכם, דברו על הלקוח ואליו
עסקים רבים נוטים למקם בחלקו הימני העליון של המסך את פרק ה-“אודות”. רובכם משקיעים אנרגיות רבות ורושמים טקסטים מעמיקים על מי שאתם ומה שהעסק שלכם עושה.

הלקוח שלכם אינו מתעניין בכם. ללקוח שלכם יש בעיה והוא מבקש פתרון.
במקום לספר על עצמכם, דברו אל הלקוח. תנו לו את ההרגשה שאתם מבינים את הבעיה שלו ושהוא הגיע למקום הנכון, ומשם הראו לו איך הבעיה שלו יכולה להפתר באמצ.

זיכרו שאתם האמצעי ולא המטרה. הלקוח ופתרון הבעיה שלו הם המטרה. למשל – במקום לרשום “ברשת המרפאות שלנו עשרות רופאים מומחים בתחום שיכוך הכאבים”, רשמו “סובל מכאבים? מחפש רופא מומחה שיעזור לך להרגיש טוב יותר?”

טיפ מספר 7: השתמשו בניסוח מניע לפעולה וספרו ללקוח מה יצא לו מזה
לאחר שהראיתם ללקוחות שלכם את הדרך, הנחו אותם כיצד לפעול. הציגו להם טקסט מניע לפעולה ועזרו ללקוחות לראות ולהרגיש את הערך שיהיה להם אם יפעלו בהתאם להנחיותיכם. הציעו ללקוח הצעה שאי אפשר לסרב לה: “הרשם עכשיו בחינם וגלה כיצד להפתר מהכאב כבר בדקות הקרובות”

נסחו את כפתורי הפעולה בלשונו של המשתמש: “אני רוצה להפטר מהכאב עכשיו”. ספרו למשתמש שהוא אינו לבד, הציגו דוגמאות להצלחות וסטטיסטיקות על מספר הלקוחות שכבר עשו את מה שאנו מציעים והרוויחו

אם תקפידו על אלו, תחשבו על המשתמש, תדברו בשפתו, תובילו אותו במסלול ממוקד לעבר היעד המוגדר שלכם, תספרו ללקוח למה כדאי לו ותראו לו על מה עליו ללחוץ – הרי שיש בידיכם מפתח להצלחה.
ועד לפעם הבאה…

שמח שנפגשנו ומקווה שתשכילו ליישם את העקרונות והטיפים בעשייתכם.
אם תעשו זאת נכון – התוצאות לא יאחרו להגיע. מעוניינים ללמוד עוד על חווית המשתמש? בקרוב ייפתח קורס בנושא, לפרטים: 04-9573337 שלוחה 1.
טל פלורנטין

img_8188(1)     img_9574(1)

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן