לשווק את השיווק: 7 שלבים חיוניים לביצוע אחרי שהמאמר גמור

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
עם הפק"ל הזה, 7 מהלכים בסך הכל, יש באפשרותך לצאת לדרך, ולגדל לך עדת מנויים, מעריצים, חברים, קשרים ובעיקר – קוראים, שיעריכו את הערך של התוכן שלך.

בשעה טובה, סיימת לכתוב את המאמר. אם הלכת לפי ההנחיות שלימדתי אותך בסדנת תוכן בקלי קלות, זה לא לקח לך יותר מחצי שעה (כולל קפה). אבל בכל מקרה, עכשיו צריך להחליט על השלב הבא. כידוע, כתבת ולא שיתפת – כאילו לא כתבת.

ולמה דווקא מאמר?
כן, אני יודעת. כל הזמן אומרים לך (גם אני, ברגעים של אי שפיות זמנית) שתוכן זה לא רק מילים. זה גם תמונות, וסרטוני וידיאו, מצגות וקבצי שמע… וזה נכון. יש עם זה רק בעיה אחת, שבלי טקסט – זה לא יילך לשום מקום. אז כדי שלא להסתבך עם כל הרפרטואר, וגם בגלל שהבלוג הוא עדיין טבור התוכן האינטרנטי – נדבר על מאמר. נדבר על מאמר ונחשוב תוכן. סגרנו? ועכשיו נתקדם.

אז כתבת מאמר וזה מצוין, כי אין ספק בכלל שמאמר טוב בבלוג החברה עשוי לחולל פלאים, גם לקשר עם המנויים שלך (הידועים גם בשמם האנכרוניסטי: לקוחות), וגם לסיפור האהבה שלך עם מנוע החיפוש. אלא שמעבר לשני אלה, יש עוד תהליך חשוב (למען האמת אפילו חיוני והכרחי), שעליך לבצע כדי שהתוכן שלך יגיע וייגע במקומות הנכונים: שיווק. שיווק לתוכן השיווקי.

למה צריך לעשות שיווק לתוכן השיווקי?
בחלומו של כל אחד מאיתנו, ברגע שבו אנו מסיימים את מלאכת הכתיבה, יוצאת בת קול ומבשרת על היצירה החדשה. במציאות, אין בת קול ואין נעליים. היחידים שבאמת יודעים שסיימת לכתוב הם השכנים מהדירה למטה, ששומעים את העקבים שלך בדרך לשפוך את הקפה שהתקרר. או.קי, או.קי. אם עשית למאמר אופטימיזציה כמו שצריך, אז יכול להיות שאחרי יום-יומיים גם העכבישים של גוגל ימצאו את ה”תכשיט” ויתחילו לגלגל אותו במעלה תוצאות החיפוש. אני לא הייתי בונה רק על זה, כי גם אם התוכן שלך הוא ההמצאה הכי מדהימה אחרי הגלגל – לא בטוח שהמסר יעבור, אם אף אחד אחר לא ידליק את הלפיד.

אם לא תספר – זה ייגמר
וכאן בדיוק נכנס לתמונה השיווק של התוכן השיווקי. לפני כמה שנים נערך קמפיין נגד אלימות, תחת הכותרת “זה לא ייגמר – אם לא תספר”. שלא כמו אלימות, שיווק תוכן בעידן הווירטואלי, עובד הפוך: אם לא תספר – זה ייגמר. זה ייגמר עוד לפני שזה יתחיל. אנחנו פה, כדי להבין איך לספר את הסיפור.

וזה הולך להיות מה-זה-פשוט, כי אני הולכת להכין לך רשימה מסודרת, ממש צ’ק ליסט, שתעזור לך לשווק את התוכן השיווקי שלך בכמה צעדים פשוטים ומובנים, שיהפכו מהר מאוד לחלק משגרת עבודת הכתיבה שלך. אגב, חלק מהם ניתן ליישום בצורה כמעט אוטומטית לגמרי, על ידי התקנת כפתורי שיתוף, כך שזה אפילו יותר פשוט ממה שזה נשמע. שמת שכפ”ץ? חבשת קפל”ד? מה חסר? הפק”ל?

אצלנו,באקדמיה לשיווק באמצעות תוכן, פק”ל פירושו: פשוט וקל. אז הנה הפק”ל שלך לשיווק התוכן השיווקי:

1.אופטימיזציה למנועי חיפוש
בלי לבדוק באיזה מילים או ביטויים אנשים משתמשים כדי למצוא תוכן כמו התוכן שלך, הסיכוי שתיפגשו באוויר שואף לאפס. האלגוריתם של גוגל הוא נפלא ונהדר, אבל הוא כמו מתכון לעוגה. בלי החומרים הבסיסיים – אי אפשר לעשות כלום. החומרים הבסיסיים של התוכן שלך הם ביטויי המפתח או מילות החיפוש. זה לא אומר שצריך להפוך כל מאמר לרשימת מכולת. זה כן אומר, שמי שקורא את המאמר, בן אדם או עכביש, יבין מהו ציר התוכן שלו. איך יודעים? זה כבר סיפור למאמר אחר. על קצה המזלג: בודקים בכלי מילות חיפוש של גוגל, שואלים אנשים וחופרים לעצמנו פנימה. בדרך כלל, אנחנו יודעים הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים שאנחנו יודעים…

2.רשימת האימייל שלך
כאילו… דה? ברור, לא? כל מי שמחובר אלינו עסקית ומתעניין בתכנים שלנו – נמצא בקהילת המדוורים שלנו. לכן, הצעד הראשון, גם אם הוא לא ניתן לביצוע באוטומציה מלאה עדיין, הוא לספר לקהילה שלנו על המאמר החדש, ולהזמין אותה להקליק, לקרוא ולהגיב. יכול להיות שברמה הטקטית, יתאים לך יותר לרכז כמה מאמרים (מאמר אחד שלך, הפניה למאמר נוסף של מישהו אחר, עם הסבר או תובנה משלך על הנכתב, ואולי עוד איזה אייטם קטן ונחמד, כמו ציטוט מדליק או טיפ קצר) ולשלוח אותם ביחד, פעם בשבוע, כניוזלטר.

3.הנוכחות שלך בפייסבוק
יש לך קהילה מכובדת שהולכת אחריך בדף העסק שלך בפייסבוק? (אם לא, יש לי סדנה לשיווק עסקי בפייסבוק בקלי קלות.אולי כדאי לך לבדוק מתי הסדנה הקרובה). הקהילה שלך תשמח מאוד לקרוא מה שכתבת. זאת אחת הסיבות שהם בסביבה. כפתור שיתוף של פייסבוק יעשה את העבודה הזאת בקליק אחד. ואם אין לך כפתור כזה – אז כל מה שצריך זה לכתוב כמה מילים של הקדמה, לצרף את הלינק למאמר, ולעשות על הדרך שיתוף גם לפרופיל, בשביל החברים, וגם לקבוצות הרלבנטיות. קבוצות בפייסבוק הן המקום שבו אנשים בעלי עניין משותף חולקים ביניהם מידע ורעיונות. התוכן שלך עשוי להיות ב-ד-י-ו-ק מה שמישהו נורא רצה לגלות.

4.הפרופיל שלך בלינקדאין
לינקדאין הוא מקום עם אווירה אחרת לגמרי, אבל יותר ויותר אנשי עסקים מסתובבים בזירה הצוננת הזאת. כמה מהם עשויים להיות מעוניינים בתוכן שלך. לכן, השלב הבא הוא לכתוב כמה מילים של הקדמה (כן… ידה… ידה…) ולצרף את הלינק למאמר. אחר כך, כדאי לאתר את הקבוצות הרלבנטיות שיש לך אליהן קשר ולספר גם לחבריהן על המאמר החדש שלך, בתוספת לינק. תמיד.

ואפשר תמיד ללכת עוד צעד, ולשלוח את הלינק למאמר לכל הקשרים שלך בדואר הפנימי של לינקדאין, עם כמה מילים מקדימות. במקרה זה, כדאי לקחת דקה שתיים למחשבה על הנעה לפעולה, שתיתן למאמר שלך תהודה בעלת ערך מוסף.

5.פורומים בתחום פעילותך
בהנחה שהתוכן שלך תואם את רוח הפורום, ושהפניית האנשים לתוכן תואמת את מדיניותו, כל זמן שהוא בעל ערך ורלבנטי לחברי הקהילה (ולא שופר להעצמה אישית), יש לך אחלה במה שבעולם לאנשים שמגיעים לפורומים עם המון סימני שאלה. התוכן שלך יכול להיות התשובה עבורם. האסטרטגיה היעילה ביותר היא לכתוב כותרת מושכת (שילוב קטלני של מילת מפתח וטכניקה של כתיבה שיווקית), רצוי בצורת שאלה (רטורית), להוסיף כמה מילות רקע ולינק למאמר. פנייה למנהלי הפורום לעשות קצת גלים – אף פעם לא יכולה להזיק.

6.חתימת האימייל שלך
אחרי ששמת את התמונה שלך, את פרטי ההתקשרות איתך ואת הקישורים לכל האתרים והדפים שלך, הגיע הזמן להוסיף לשם גם לינק למאמר השבועי שלך. למשתמשי ג’ימייל יש פלטפורמה חינמית מדליקה בשםwisestamp(סטרטאפ ישראלי…), שמאפשרת לשים בתשדורות המייל כל מיני תכנים מתחלפים, החל בלינק למאמר האחרון בבלוג, דרך ציטטות חכמות בנושאים שונים ועוד ועוד. אם גם אצלך יש עדיין נאמנות (???) לאאוטלוק – יהיה עליך לעשות את זה בצורה ידנית. המאמץ אינו בלתי אפשרי והתועלת הצפויה בהחלט שווה דקה או שתיים של טרחה.

7.כל אחד והחברים שלו
בינינו, בשביל מה יש חברים? לעזור אחד לשני, לא? אז בהנחה שכולנו מעריכים זה את זה, וכולנו רוצים לפרגן זה לזה, ולרובנו יש קהילות דיוור או אוהדים או חברים שעשויות להיות רלבנטיות זה לזה – בהחלט מתאים לשלוח את הלינק למאמר עם כמה מילים מקדימות (לעולם, לעולם, לעולם: בשיתופי פעולה, נטל כתיבת התכנים המלווים הוא על מי שמבקש את שיתוף הפעולה!), ולבקש שיעבירו הלאה. כן, גם אנחנו נעשה את זה בשבילם מתישהו. לטעמי, לא כל שת”פ כזה צריך להיות כרוך במערכת יחסים מסחרית, אבל אם כן – ראוי להביא זאת לידיעת הקוראים בצורה ברורה ושקופה.

יש עוד לא מעט דברים שאפשר לעשות. אפשר למחזר את המאמר לצורות תוכן אחרות, כמו וידיאו או מצגת, ולהעלות לאתרי שיתוף רלבנטיים. אפשר לשלוח את המאמר באופן יזום ללקוחות ספציפיים, שהתוכן עשוי להתאים להם כמו כפפה ליד, ולהוסיף פתק חינני בנוסח “חשבתי עליך”… אבל אני הבטחתי לך פק”ל – פשוט וקל, אז נעצור פה לפני שזה הופך למשקל כבד, ונעלה על המגרש, ליישם.

לסיום, שני נתונים סטטיסטיים מעניינים:
-24% מהצרכנים מתייעצים עם חברי הפייסבוק שלהם לפני שהם קונים
-1 מכל 3 צרכנים אומר שיעדיף לקנות מחברה שהוא נמנה על קהילת האוהדים שלה בפייסבוק

קפיש? קדימה! עם הפק”ל הזה, 7 מהלכים בסך הכל, יש באפשרותך לצאת לדרך, ולגדל לך עדת מנויים, מעריצים, חברים, קשרים ובעיקר – קוראים, שיעריכו את הערך של התוכן שלך וישמחו לפנות אליך, גם בתשלום, בעת הצורך. בהצלחה!