יוטיוב אנליטיקס גונב את ההצגה ליוטיוב אינסייט

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
עד כה, הכלי 'אינסייט' הציג נתונים שטחיים שסיפקו מידע בסיסי על המתרחש בערוץ שלנו. יוטיוב אנליטיקס לוקח אותנו צעד קדימה וגונב את כל ההצגה, וכל זאת על מנת שתהיה לנו חוויית דיווח עשירה יותר (לטענתם).

ביום ג’ 29/11/2011 פרסמה יוטיוב כי היא נפרדת מ- YouTube Insight לטובת YouTube Analytics.
עד כה, הכלי ‘אינסייט’ הציג נתונים שטחיים שסיפקו מידע בסיסי על המתרחש בערוץ שלנו, יוטיוב אנליטיקס לוקח אותנו צעד קדימה וגונב את כל ההצגה, וכל זה בשביל שתהיה לנו חוויית דיווח עשירה יותר (לטענתם). בבלוג של יוטיוב, טד המילטון (מנהל מוצר) מציין: “יוטיוב הוא אתר חברתי, שיתופי, שמתגבר על מחסומי שפה ותרבויות, יוטיוב הוא במה המחברת בין אנשים מכל מקום בעולם”.

שדרוג מערכת הסטטיסטיקות (לא הרבה שינויים) תציג לנו מעתה דוחות על תנועת הגולשים, הכרת הצופים, זיהוי האינטראקציה עם התכנים ועוד.

ניתוח ביוטיוב אנליטיקס – מה תמצאו שם?

  • האם קהל היעד שלכם הוא קהל של נשים או דווקא גברים?
  • מהו גיל הצופים ומהו מיקומם הגיאוגרפי?
  • האם הם הגיעו לסרטון מיוטיוב או שמא לחצו על ה-play באתר שהטמיע אותו?
  • באיזה מכשיר הם צפו בו, האם מטלפון סלולרי?
  • איך ליצור הכנסה גבוהה יותר?
  • מה יעזור לכם להגביר את התנועה והקריאה לפעולה?
  • איזה סרטון הוביל אותם לנטישה?
  • מה הסרטון שהם הכי אוהבים?
  • איזו סרטונים הם בחרו לשתף? ואיפה?
  • אילו סרטונים ספציפיים הניעו אותם להירשם לערוץ שלכם? או לחילופין, לנטוש אותו.
  • כמה תגובות יש לך בכל סרטון?
  • ייצוא דו”ח

youtube-places

חרדת נטישה תמידית
הפגנת הרגשות בתצוגה של יוטיוב אנלטיקס תעזור לכם לדעת במה להתמקד. בואו נאמר שסרטון שלא זכה לאהבה גדולה מצד הצופים ואפילו הראה קצת שנאה…. שווה אולי מחיקה???
(איך גוגל מתייחס להצבעות של ‘אהבתי’ או ‘פלוס 1′? תארו לעצמכם מה קורה לו שהוא נתקל ב’לא אהבתי’)

באמצעות הדו”ח של משתמשים רשומים (מנויים) תוכלו לנתח אילו סרטוני וידאו גרמו לעזיבתם של מנויים ובאילו מיקומים הסרטונים שלכם אהובים במיוחד. נקודת הנטישה בסרטון יכולה להצביע על טיבו ולדרוש מכם להיות יצירתיים יותר בסרטון הבא. נניח שיצרתם סרטון וידאו מתוך אחת ההרצאות שלכם, ובדקה ו-33 שניות אחוז הנטישה היה גבוה, תוכלו להסיק שאולי אמרתם משהו דבילי או שגרמתם להם לפהק, או שהנטישה היתה בגלל שהמיקרופון שלכם נחלש ולא ערכת את הסרטון נכון.

קריאה לפעולה – איפה עוד?
סרטונים מוצלחים שגרמו לצופים להירשם, לשתף או להגיב, הם “סרטוני הזהב” שלכם, הפיצו אותם בכל דרך אפשרית, באמצעות שיווק ישיר בדוא”ל, ניוזלטרים וכמובן הרשתות החברתיות. “סוד הצלחת ערוץ היוטיוב” שלכם – נמצא בידיים שלכם, גם אם יצרתם סרטוני יודאו שמתארים את הכישרון המולד שלכם, המידע אודות הסיבות שהניעו את הצופים לפעולה הן חיוניות ביותר. בדו”ח יופיעו גם הנתונים הבאים:

  • מספר הקליקים
  • מספר הופעות
  • שיעור הקליקים – CTR

שיווק בוידאו – כמה יתרונות בולטים בהפצה ביוטיוב

  • רשת חברתית גדולה, עם כ-3 מיליארד צפיות מדי יום
  • יוטיוב תחת חסותה של גוגל, מה שיכול להגדיל את הסיכויים למציאת הסרטונים שלכם בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הגדול בעולם.
  • הקמת ערוץ ביוטיוב היא ללא תשלום ואינכם מוגבלים בכמות הסרטונים שאתם מעוניינים לשתף.
  • הממשק הוא נוח וקל לתפעול ואף לאחרונה נוסף עורך סרטוני וידאו שמאפשר לכל אדם ללא ידע קודם לשפר את הסרטונים שלו.
  • אפשרויות הפרסום הן רבות וכוללות: מודעות מילים, באנרים, קידום סרטוני וידאו ועוד.

new-youtube

והחסרון …. הבולט
בגלל ש-YouTube נחשב לאתר פופולארי וכמות הסרטונים בו היא עצומה, הסחות הדעת הן רבות.
בעלי סרטונים רבים נשבים בקסמיה ונעזרים בעורך המקומי להטמעת  מוזיקה בסרטון ללא תשלום. “הטבה” זו עלולה לגרום לכם נזק, מכיוון ששטח הפרסום על גבי הסרטון הוא של יוטיוב, הוא עלול להפוך את המתחרה שלכם לכוכב מרכזי בסרטון. מעבר לזה, פרסומות על גבי סרטונים הן מציקות ומעצבנות את הצופים בערוץ, עוד דבר שכדאי להימנע ממנו.

ברור שאסיים בסרטון! בכל זאת – מדובר פה על שיווק באמצעות סרטוני וידאו