פייסבוק השיקה אתר חדש – סטודיו פייסבוק עבור קהילת המפרסמים והמשווקים שלה (18/4/2011). האתר מציג תיקי עבודות נבחרות של משווקים שהצליחו להזניק עסקים ומותגים ברשת החברתית הגדולה בעולם. עוד בשנת 2009, קראה הרשת למפתחים מובילים להצטרף לרשימת המומלצים שלה. הרצון לתת במה לאנשי מקצוע העוסקים בעיקר עשייתה, הוא גאוני. כל המידע על קהילת השיווק בפייסבוק, תחרות הכשרונות ותנאי ההצטרפות במאמר הבא:
סטודיו פייסבוק – תחרות כוכב נולד קריאטיבי
פייסבוק: “מדי יום מתקשרים ברשת החברתית מליוני אנשים עם החברים שלהם, ועם חברות ועסקים שמעניינים אותם. רצינו להציג לכם את קהילת השיווק בפייסבוק שמטרתה לשתף, לרענן, ליצור ערוצים טובים יותר לפרסום בפייסבוק. האתר הוא מרכז היצירה ברשת, בו תוכלו לתת ולקבל רעיונות, ובעיקר ללמוד ערוצים נוספים לקידום ושיווק עסקים בפייסבוק. אנו מקווים שזה יהפוך להיות הבית של אנשי המקצוע הטובים בעולם, שמצאו את פייסבוק כמקור פרסום מועיל, וזכו להוביל עסקים להצלחה כלכלית”.
ועכשיו ברצינות…
אסטרטגיה מצויינת שמטרתה לשכנע מומחים בשיווק לחשוף את הסודות שלהם לפרסום בפייסבוק, ולגייס לקוחות חדשים לפרסום ושיווק עסקים בפייסבוק.
כל מה שרוצה הרשת הגדולה הזו היא עוד אנשים, עניין, תחרות, והרבה אור זרקורים שמופנה אליה.
אין ספק שהאתר יגביר את היצירתיות, ואף נוכל לקבל רעיונות וללמוד איך לשווק עסקים בפייסבוק באמצעות קמפיינים ודפים, אבל הקמפיין הכי בולט כאן הוא של פייסבוק בעצמה.
יצירתיות חברתית בפייסבוק, השלבים:
שלב 1 – גלריה
הגלריה בנויה מקובץ של עבודות שזכו לעבור את הסינון הראשוני. תוכלו להתאים את התצוגה באמצעות הפרמטרים הבאים:
- העבודה העדכנית ביותר
- העבודה האהובה ביותר
- העבודה ששיתפו אותה הכי הרבה
- איזור
- שפה
שלב 2 – הזרקור
הזרקור הוא מקום מושבן של העבודות המצטיינות, אלו שעברו סינון של צוות פייסבוק, וזכו לאהדה גדולה בקרב המשפיעים. תוכלו להתאים את התצוגה באמצעות הפרמטרים הבאים:
- איזור
- תחומים (הובלות ביגוד וכו’..)
- המוצרים של פייסבוק (דפים, מודעות מילים, פייסבוק מקומות, מבצעים, פלטפורמה, אפליקציות ועוד)
- מטרת הקמפיין
- אמצעי מדיה נוספים
פרסים – לטובים בפרסום
אם הגעתם לזרקור אתם נחשבים למכובדים בתחום השיווק. אתם אנשי קריאייטיב מהשורה הראשונה, הקמפיינים שלכם עשו את זה לכולם, הם נבדקו על יד צוות מומחים ואף הפכו להיות אהובי הקהל.
פייסבוק מעוניינת לתגמל אתכם בפרס על תרומתכם הרבה, גילוי הסודות, שיתוף הטקטיקות ומכירת הנשמה שלכם, וכמובן יותר מכל על ההכנסות לחברה. בתמורה, תיק העבודות שלכם יפורסם ותזכו לחשיפה וצמיחה כלכלית מטאורית. שווה לא?
מה עוד תמצאו באתר סטודיו פייסבוק?
המעבדה
כל המידע ודרכי השימוש במוצרי החברה. בין הנושאים הבולטים: מהו שיווק בפייסבוק, בניית דפים , מודעות מילים, מבצעים, תחרויות, פייסבוק מקומות ועוד.
חדשות ועדכונים
כל החדשות, הראיונות והעדכונים, החל משינוי דף עסקי ועד עדכון של יישומים.
ספריה
איגוד כל החברות העוסקות בפרסום ושיווק בפייסבוק (אינדקס). תוכלו להצטרף לרשומות רק אם תעברו את השלב הראשון – הגלריה.
רוצים להתחבר לקהילת המשווקים בפייסבוק? ריכזתי עבורכם מספר שאלות ותשובות מבית היוצר:
איך מגישים תיק עבודות לפייסבוק?
היכנסו לאתר ולחצו על הכפתור בצד ימין “הגשת עבודה”.
מי יכול לפרסם את תיק העבודות שלו?
הקהילה מזמינה משווקים בפייסבוק מכל רחבי העולם שהצליחו לקדם עסקים בפייסבוק באמצעות הכלים שמציעה החברה. על המפרסמים להתאים את עצמם לתנאי הקבלה של הקהילה (אישור של בית העסק לפרסם עצמו וכו’..).
אלו סוגים של תיקי עבודות ניתן להציג?
סיפורי הצלחה של דפים עסקיים, מבצעים, מודעות מילים ועוד מוצרים שתרמו למותג / עסק שאותו אתם משווקים. זה יכול להיות באמצעות סיכומים, סרטוני וידאו וצילומי מסך.
מה קורה לאחר הגשת העבודה?
צוות פייסבוק יבחן את העבודה שהגשתם. אם עברתם את השלב הראשון, העבודה שלכם תוצג בגלריה. אם נמצא שעבודתכם היא נפלאה ובעלת ערך לקהילה היא תפורסם בזרקור.
איך אדע האם העבודה שלי התקבלה?
הצוות ידאג לעדכן תוך זמן קצר בהחלטה שלו, ואם יזדקקו לפרטים נוספים, הם יצרו קשר.
מה ההבדל בין גלריה לזרקור?
גלריה היא נקודת הפתיחה, היא המקום בו מוצגות עבודות שעברו סינון ראשוני ונמצאו רלוונטיות לקהילה.
זרקור מייצג את העבודות הבולטות במיוחד, במצויינות העבודה, ביצירתיות ובדרגת ההצלחה שלה.
איך ניתן להגיע לזרקור?
אם זכיתם לאהדה גדולה בקרב חברי הקהילה ונמצא על ידי הצוות של פייסבוק שאתם ראויים להערצה תוצגו בזרקור.
מהי השפעת המשתמשים?
מבקרים בקהילה יוכלו לצפות בעבודות שלכם ולהצביע (לעשות לייק), להגיב, לשתף עבודות שוות במיוחד, ומפה השמים הם הגבול.
באלו שפות ניתן להגיש את תיקי עבודות?
כרגע הסטודיו מתאים לשפה האנגלית בלבד, כך שניתן לשלוח לנו תיקי עבודות מכל העולם, בתנאי שהם יהיו כתובים בשפה האנגלית.
מקור: www.facebook-studio.com