פייסבוק משיקה שירות חדש לעסקים – Facebook Deals במטרה לשווק ולהגדיל את החשיפה והמכירות באמצעות קופונים. עם למעלה מ-600 מליון משתמשים שכבר נפלו ברשת, פייסבוק הופכת להיות אחת מהיריבות החזקות בתחום. כיצד פועל פייסבוק מבצעים? אילו סוגים קיימים? מה הקשר ל”מקומות”? ומהו מטבע וירטואלי?
הודעה לציבור: 25/4/2011
ערים במבחן: סן דייגו, סן פרנסיסקו, אטלנטה דאלאס ואוסטין.
מטרה: לדוג לקוחות ברחובות
מבצעים בפייסבוק, כדור השלג הגדול בעולם!
הרעיון מאחורי מבצעים בפייסבוק הוא שילוב של פעילות חברתית, הפצה ושיווק בניידים. באתר למעלה מ- 600 מיליון משתמשים, כ- 130 חברים בממוצע לכל אחד. מהירות, יעילות והתלהבות מספקות הזדמנות גדולה להשפיע בזמן אמת – מכל מקום ובכל זמן.
קניות תוך כדי תנועה… ‘פייסבוק מקומות’
האפשרות לעדכן איפה אתם נמצאים, עם מי, באיזו שעה ומה אתם עושים, מספקת למערכת מידע לגבי המבצע שיכול להתאים לכם ברגע זה ממש. כך שאם אתם יושבים בחוף הילטון עם 3 חברים, סביר להניח שתקבלו קופון הנחה לפעילות בקרבת מקום שמתאימה למספר האנשים שאיתם אתם נמצאים.
לדוגמה:
“צאו עם החברים לשיט קטמרנים למשך שעה ושלמו רק 50%”.
“קח את המשפחה לסרט וקבל הנחה של 50% ממחיר הכניסה הרגיל ופופקורן חינם”.
“ערב של באולינג ללא הגבלה עם שישה חברים ב-200 ש”ח (75% הנחה)”.
עבור בעלי העסקים, ‘מבצעים בפייסבוק’ יוביל לזרימת לקוחות ישירות אל בית העסק בכל זמן נתון.
טכנולוגיה ורגש…איך זה קורה?
מי מכם לא מחובר לטלפון הסלולרי שלו כמו לאינפוזיה? היומנים, התמונות, הודעות הטקסט מבני הזוג, המצלמה שמנציחה רגעי אושר במהלך היום, המוזיקה שלנו, האפליקציות, למעשה כל העולם שלנו נמצא בתוך מכשיר קטן. עבור מפרסמים, השיווק ברשת חברתית ובטלפונים סלולריים הוא המתכון המנצח לגיוס ולשיפור הקשר עם לקוחות.
כיצד נחשפים ל’מבצעים בפייסבוק’?
1. לכל עסק יהיה דף מבצעים משלו.
2. פרסומים על הקיר, דיונים בנושא, שיתוף וכמובן לייקים.
3. הפצה בדואר אלקטרוני או בהודעות פנימיות.
4. בפרופיל האישי תופיע לשונית ‘מבצעים’.
מי מתעסק עם צוקרברג?
למארק צוקרברג אין בעיה לפלוש לכל תחום הקשור לקבוצות אנשים. אנו מכירים לא מעט אתרי קניות ומכירות פומביות שעשו את זה קודם, לכן ‘פייסבוק מבצעים’ הוא לא רעיון חדש. כך, פייסבוק של צוקרברג הופכת לאחת מהיריבות החזקות של גרופון ו- Living Social.
קניות חברתיות …
כאשר נשאלו בפייסבוק מה הייחודיות של ‘פייסבוק מבצעים’, התשובה היתה חד משמעית שהשירות יגדיל את הקניות החברתיות ברשת. למה הכוונה? סביר להניח שאנשים יקנו יותר כאשר הם נמצאים עם החברים שלהם, מאשר לבד.
לדוגמה, נניח שפורסם מבצע בפייסבוק: כרטיס למופע רוק של להקות מובילות מהארץ ומחו”ל בעלות של 299 ש”ח ל-4 חברים. מרגע שזה פורסם, אתם מתחילים לגלגל את זה … קודם נכנסים לדף ולוחצים לייק, אח”כ החברים שלכם רואים את זה על הקיר וגם הם לוחצים לייק … ואז דודה שלכם מטבעון מעלה קליפ של הלהקה וחברה שלה כותבת שהיא ראתה אותם בלונדון והיה מדהים … וכך אתם מארגנים לא רק 4 חברים, אלא 70 והופכים את המבצע לאחד מהנושאים הכי חמים ברשת. יש?
הארנק בבית …
תסמכו על פייסבוק שהיא תמצא לנו פתרון מבריק. פרסומים מדווחים על שימוש במטבע וירטואלי לביצוע עסקאות. אז אם שכחתם את הארנק בבית ויש לכם קרדיטים, אתם מסודרים.
שיווק ויראלי ברשתות חברתיות
שיווק ויראלי ברשת הוא יעיל וזול לעומת אפיקי פרסום שהיו מוכרים לנו עד היום, כגון עיתונות, טלוויזיה, רדיו וכו’…
המודל של שיווק ויראלי מבוסס על האנלוגיה של התפשטות מחלות. הרשת החברתית מהווה קרקע פורייה בגלל השיטה מ”פה לאוזן” והחיבור און ליין.
מבצעים בפייסבוק: סוגי עסקאות
קיימים ארבעה סוגים של מבצעים בפייסבוק. לפני שאתם מפרסמים כל אחד מהם, נסו להגדיר מטרות: מה אתם רוצים למכור? באיזה מחיר? כמה מוצרים יש לכם? האם הוא יהיה מבצע חד פעמי, ניסיוני או קבוע? זכרו, זה כמו וירוס, היו מחושבים.
מבצע אישי
מעוניינים להציע עסקה חד פעמית? מנסים לחסל את המלאי? רוצים להשיק מוצר חדש? להעניק מתנה חינם? תוכלו להציע רכישה בודדת ללקוחות חדשים או קיימים.
מבצע חברתי
מתן הנחה לקבוצה של עד 8 חברים. מבצע מצויין שמאפשר לכם חשיפה ומכירה למספר לקוחות בו זמנית. הלקוחות הם אלו שמגייסים לכם את הלקוחות הנוספים.
מבצע ללקוחות נאמנים
מתן תגמול ללקוחות קבועים הוא הדרך הטובה להראות ללקוחות שלכם שאתם מעריכים נאמנות.
מבצע תרומה לקהילה
אין סיפוק גדול יותר מתרומה לקהילה. תראו לאנשים שאכפת לכם, התחברו למתן צדקה.
איך מתכוננים למבול הלקוחות?
חוששים שלא תצליחו להתמודד עם ההצלחה? הנה כמה דרכים לעשות את זה נכון:
הכינו את העובדים לקראת תנועה
עדכנו את העובדים שלכם: איזה מוצר או שירות משתתפים במבצע? לכמה זמן הוא תקף? איך מבצעים רכישה באמצעות הנייד? ואת כל הפרטים הקטנים הקשורים לניצול ההטבה.
הגדירו מיקום מדויק במבצע
החלטתם לפרסם מבצע בפייסבוק שתקף בכל החנויות של הרשת או רק בחנות הדגל בירושלים? או אולי בחרתם להציע מבצע אישי בתל אביב, ובשאר החנויות מבצע חברתי ל-5 אנשים? מה קורה אם אנשים מגיעים עם הקופון הלא נכון? כיצד תנהגו בהם?
מצטערים, פג תוקף
מה עושים במקרה שהמוצר אזל והלקוחות ממשיכים להגיע בהמלצת החברים? איך מתמודדים עם לקוחות שמגיעים אחרי שהמבצע הסתיים? איך משמרים את הלקוחות האלו? האם תמשיכו את המבצע או שתציעו להם הנחה גדולה יותר על מוצר אחר?
צרו עמוד תוכן עשיר
כל עסק שמציע מבצעים בפייסבוק חייב שיהיה לו דף עסקי עשיר ומזמין. צרו דף אינפורמטיבי, הזינו פרטים ב”מידע”, העלו תמונות, סרטונים, פתקים, סיפורי הצלחה ומפת הגעה. עדכנו סטטוסים ונתחו את תנועת הגולשים. הדף העסקי הוא הבית שלכם בפייסבוק. עשו כל דבר שיכול להעצים את הנוכחות של העסק שלכם בה.
היו אתם הלקוחות
אנחנו מתמקדים בחווית הקנייה, ברגש, בתחושות. נסו להרגיש את מה שהלקוחות שלכם מרגישים כשהם מקבלים מבצע לנייד ומתקשרים או מגיעים אליכם? איך תקבלו את פניהם? איזה רושם ראשוני תיצרו?
יש מספיק לכווולם …
ודאו שיש לכם כמות מספיקה של המוצר או השירות כדי לעמוד בביקוש. כמו כן, היערכו לכמות מספקת של כח אדם בעסק. אם פרסמתם מבצע לארוחת ערב בסוף השבוע הקרוב, ודאו שיש לכם מספיק מקום, טלפנית שמקבלת הזמנות, מארחת, מלצרים בסטנדביי וכו’…
הקימו מועדון חברים
הלקוחות הגיעו, קנו ונהנו. למה שלא תקימו סוף סוף את מועדון הלקוחות שתמיד חלמתם עליו? התנהלו בחוכמה. זה הזמן לייעל את העסק ולנצל בתבונה את רגעי ההצלחה. מי אמר שפייסבוק תישאר לנצח? למה לא לשלוח להם את המבצעים ישירות לנייד מתוך מערכת ה-CRM שלכם?
שכנעתי אתכם? רגע … ‘מבצעים בפייסבוק’ יעשה עלייה רק בעוד כמה חודשים. בינתיים תפנימו:
1. מלאו טופס הרשמה עם כל הפרטים שלכם.
2. נציג מטעם פייסבוק ייצור אתכם קשר.
3. פייסבוק מתחייבת לשווק את המבצעים שלכם באמצעות דוא”ל, באתר הרשת ובאופן ויראלי.
4. התשלום לפייסבוק הוא על בסיס מכירות בלבד.
שווה לנסות?