הקשר בין תנועה לאתר ואורך הביטוי

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כמה מילים נחוצות על מנת שתתקבל תנועה בשרנית לאתר? לפי מחקר חדש שנערך ע"י צ'יקיטה נמצא כי אורך ביטוי של שלוש מילים יניב את התנועה הגבוהה ביותר לאתר ממנועי החיפוש.

כמה מילים נחוצות על מנת שתתקבל תנועה בשרנית לאתר? לפי מחקר חדש שנערך ע”י צ’יקיטה נמצא כי אורך ביטוי של 3 מילים יניב את התנועה הגבוהה ביותר לאתר ממנועי החיפוש.

על מנת להחליט מהו אורך הביטוי האופטימאלי לטובת מקסום התנועה לאתר צ’יקיטה דגמו 41,103,403 ביטויי חיפוש במנועי החיפוש שהגיעו לרשת שלהם בין התאריכים 13.06-19.06.

במדגם זה נמצא כי 10,710,579 ביטויים (שהם 26 אחוזים לכלל התנועה) הגעיה מביטויים שאורכם 3 מילים. הביטוי הבא בתור מבחינת אפקטיביות הינו ביטוי בן 2 מילים (19 אחוזים מכלל התנועה), לאחר מכן ביטוי בן ארבעה מילים (17 אחוזים) ואחרון חביב ביטוי בעל מילה אחת (14 אחוזים).

כל חיפוש שכלל ביטויים מעבר לחמישה מילים הניב באופן משמעותי תנועה נמוכה יותר.
29_traffic-by-word-count
בנוסף בדקו בצ’יקיטה את שיעור ההקלקה על מערכת המודעות שלהם ע”י ספירת מילים על מנת לראות האם שיעור ההקלקה אכן בא לידי ביטוי בכמות המילים שהופיעו בביטוי המחופש. המודעות בעלות מספר ההקלקות הגבוה ביותר היו של ביטויים בני 5,6,4 מילים. התובנה מכך הינה שככל שהחיפוש הינו מורכב יותר הרווח של המפרסם גבוה יותר בשורה התחתונה.
29_ctr-by-word-count

המשמעות של כל זה מבחינת SEO הינה שכשעורכים אופטימיזציה לאתר כדאי לתת את הדעת גם לביטויים הארוכים (long tail).

לצפייה במקורות