טיפים שימושיים לבעלי אתרים המעוניינים להישאר בדף הראשון של גוגל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לא משנה אם התכנים שאתה מעוניין לעדכן קשורים לחזון חברה חדש או אולי קו מוצרים חדש, על התכנים להיות בעלי תו תקן כתומכי SEO. זה לא קל להגיע לדף הראשון בגוגל, לכן אל תתעלמו מדרישות הקידום האורגני בכל הנוגע לעדכון תכנים באתר.

לאחר מאמצים רבים שהושקעו על ידך בבניית האתר והתאמתו למנועי החיפוש ישנם תכנים שעלייך לעדכן באתר,אם אתה מתכנן לרענן את התכנים באתר שלך אל תעשה את אותה הטעות הנפוצה בקרב ארגונים רבים וודא שהתוכן תומך בקידום אורגני.

כיצד תעשה זאת? בכך שתדאג שהתכנים החדשים שיוזנו באתרך תומכים פרמטרים חשובים בקידום אורגני.

 לא משנה אם התכנים אותם אתה מעוניין לעדכן קשורים לחזון חברה חדש או אולי קו מוצרים חדש, על התכנים להיות בעלי תו תקן כתומכי SEO . זה לא קל להגיע לדף הראשון בגוגל לכן אל תתעלם מדרישות הקידום האורגני בכל הנוגע לעדכון תכנים באתר. יש יותר מדי אתרים שלא שמים דגש על SEO  בעודם מרעננים תכנים באתר ולפתע נעלמים מהדף הראשון ולעיתים אף מהשני מהשלישי והלאה..

להלן שלושה טיפים שבאמצעותם תמנע מהאתר להעלם מתוצאות החיפוש לאחר שתבצע עדכון תכנים באתר, את הטיפים האלו אנו ממליצים לך מאוד לקחת היטב בחשבון בכל צעד ושעל הקשורים בתכני האתר.

הטיפ הראשון –

הרץ דרוג עבור כל דפי האינטרנט באתרך שאמורים להתעדכן

תיעוד מצב האתר טרם החלת שינויים כלשהם על התכנים הינו חשוב מכפי שניתן לתאר. זה בעצם היסוד שיניע את כל ההחלטות שתקבל בנוגע לעדכון התכנים. אתה בהחלט תפיק המון תובנות שיסייעו לך בהחלטה מהו התוכן אותו כדאי להזין בכל דף ספציפי.

הרצת הדרוג תתבצע על כל קשת המילים הרלבנטיות לאתרך, כמו כן ברר באמצעות תוכנות סטטיסטיות אלו דפי אינטרנט ואלו ביטויים מניבים עבורך את מירב הגולשים המגיעים ממנועי החיפוש באופן טבעי – אורגני.

כך תוכל לדרג עדיפויות לדפי האינטרנט של אתרך כל דף שידורג גבוה יותר יהווה דף שבעדכונו עליך יהיה לתת את מירב תשומת הלב והדעת על מנת לא לפגום בתנועה הנכנסת. שים לב יתכן מאוד שהתנועה היפה שלה זוכה אתרך כיום נובעת ממבנה התכנים כפי שהוא לפני השינוי, כך שלעיתים אולי כדאי לשמור על הקיים.

שינוי התכנים בדפים המדורגים בדף הראשון במנועי החיפוש עשויים בהחלט להשפיע על דירוגכם לטובה או לרעה ולהשפיע בכך באופן ישיר על התנועה הנכנסת לאתר. לאחר שהחלטת מיהם הדפים שעלייך לשמור עליהם היטב וודא שכל העובדים בארגונך מודעים את החשיבות והרגישות לשימור הקיים מבחינת SEO ושחשיבות זו תילקח תמיד בחשבון בתכנון אסטרטגיות ותכנונים בכל הקשור לתכנים באתר.

כך לדוגמה אם מחלקת השיווק בארגון שלך משתוקקים לחדש את דף הבית ולהסיר תכנים קיימים כך שיוכלו לשתול תכנים חדשים באתר ולשתול סרטון וידאו בו המנכ”ל מתראיין. אם תתנהל נכון מבחינת עמידה בתקניSEO  סביר שתתכנן סרטון וידאו שתומך בקידום אורגני. אבל לפני שאתה רץ לבצע שינויים אולי כדאי לך לבדוק למה בעצם כדאי לעשות מהלך שעשוי להזיז אותך מהמיקומים הנהדרים שיש לך עבור כעשרה ביטויים שמשרתים את האתר נאמנה? הדבר הכי חכם לעשות הינו להעריך מהם התכנים שכדאי לך לשמר בדף הבית כדי לשמור על הדרוג הנוכחי. תמיד תוכל להוסיף באנר בולט בדף הבית שקורא לגולשים להיכנס לדף העוסק בראיון של המנכ”ל.

הטיפ השני –

הפניות 301

נניח שאתה מעוניין להסיר דפים של שירותים שכבר אינם מוצעים על ידכם, לא בטוח שכדאי לך להכחידם, מה אם דפים אלו שאתה מתכוון להסיר מניבים איכשהו תנועה לאתר? מה שעושים אם רוצים לשמר את הקיים פשוט מגדירים הפנייה קבועה מסוג 301 לדף שמציג את השירות העדכני שמוצע על ידכם כך שכל מי שיקליק על הדף הישן ינותב אוטומטית לדף החדש.

עובדה חשובה שעלייך לזכור! גם אם אתה מסיר את כל הקישורים הפנימיים שמפנים לדף הספציפי באתר יתכן שאתר אחר מקשר לדף אותו אתה מתכנן להסיר או שהדף עדיין מאונדקס במנועי החיפוש ועשוי להופיע כתוצאה רלבנטית בחיפושים שיתבצעו. לכן על אחת כמה וכמה חשיבות גבוהה להגדרת הפניית 301 מדפים אותם תתכננו להסיר לדפים החדשים והעדכניים.

ההחלטה איזה דף כדאי להפנות לדף אחר הינה חלק מאסטרטגיית רענון התכנים באתר וגם היא תסייע לך בקבלת החלטות בכל הקשור לעדכון המידע באתר.

הטיפ השלישי והאחרון –

ערוך מחקר שיסייע לך לתכנן את עדכון הנתונים באתר

בוודאי ערכת מחקר מילים שסייע לך בקידום האתר עד כה ואם לא זה הזמן לבצע! עיין בטיפים שלנו בכל הקשור לבדיקת מילות מפתח לקידום אתרך. את אותו מחקר קח ועשה בו שימוש מעבר לבחירת מילות מפתח. גייס כוחות של אנשי קידום אתרים בהם נעזרת בעבר לטובת פרויקט עדכון התכנים, המחקר שלהם ימקד אותך בכל הקשור לבחירת מילים עבור הדפים החדשים שתרצה להוסיף. המחקר יכול עד מאוד לסייע לך להחליט לגבי חלוקה לקטגוריות ומחלקות חדשות באתר, כאשר כל מחלקה נשענת על מילות מפתח מובילות.

הכי חשוב, נצל את ההזדמנות שלך כאן ועכשיו לעדכן את התכנים כך שהעדכון אכן יניב תועלת ולאו דווקא חלילה נזק..