אחד בשביל כולם. כולם בגלל אחד

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
נגישות, מבנה יעיל, מילות מפתח, תוכן ולינקים – הם חמשת המרכיבים שאותם חשוב לטפח, לבדוק ולהתמקד, בדרך למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. הטיפול בחמישה מרכיבים אלה חייב להיעשות בצורה רוחבית, בו זמנית וכלל-מערכתית.

דירוג בעמוד התוצאות הראשון של גוגל הוא משאת נפשו של כל בעלי אתר. הבעיה היא שבעלי אתרים רבים פשוט לא עושים את הדברים הנכונים כדי להגיע לשם. כדי להעפיל לעשירייה הפותחת בדירוג של מנוע החיפוש, צריך לאמץ אסטרטגיה רוחבית, חוצת אתר, המתייחסת באופן אינטגרטיבי למכלול של מרכיבים. המאמר המרכזי בניוזלטר השבועי של Axandra – יצרנית תוכנת הקידום IBP, מונה את חמשת המרכיבים המובילים המשפיעים (לטוב או לרע) על מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. וריאציה על נושא.

המרכיב הראשון: נגישות האתר

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין טעם לבצע אופטימיזציה לדפי האתר, אם הם אינם נגישים מלכתחילה לעכבישים של מנוע החיפוש.

מה זה אומר? שכל מרכיב, פקודה, קובץ או אלמנט מבני באתר חייבים להיות במצב שמאפשר לרובוטים של מנוע החיפוש לנוע באתר בחופשיות, כדי שיוכל לאנדקס אותו.

מה חשוב לבדוק?

· קובץ ה- robots.txt חייב להיות מוגדר כך, שמנוע החיפוש יוכל לפקוד את כל דפי האתר בחופשיות. שגיאה או הגדרה לא נכונה בקובץ – עלולה לייצר דלתות נעולות ולהבריח את העכבישים למקום אחר, מזמין יותר…

· קוד ה- html של דפי האתר חייב להיות תקין, ולהבטיח שהשרת יחזיר את הקוד הנכון

· התכנים של דפי האתר חייבים להיות נגישים, קריאים ונראים לעינם של העכבישים.

מסקנה? לפני שאתם מפשילים שרוולים לביצוע אופטימיזציה לאתר, כדאי לבדוק האם מנוע החיפוש יכול לקרוא אותו. מקום טוב להתחיל בו תהיה גרסת הטקסט של העותק השמור של דפי האתר המאונדקסים.

המרכיב השני: מבנה האתר

כידוע, הפרמטר החשוב ביותר בעיני גוגל לדירוג האתר הוא הרלבנטיות של תוצאת החיפוש לשאילתת הגולש. רלבנטיות היא תוצאה של תכנון מקדים, שיבטיח לגוגל כי האתר שלכם הוא לא ערימת דפים אקראית, אלא תוצר מובנה, מאורגן ומתוכנן, שיש לו התחלה, אמצע וסוף, כיוון, יעדים ואמירה, ושלכל אלה – יש מכנה משותף הקושר ביניהם.

איך עושים את זה?

· כל דפי האתר חייבים להיות מקושרים בינם לבין עצמם, כך שהקשר הנושאי ביניהם יבוא לידי ביטוי גם ברמה המבנית ובניווט בין הדפים

· לא רק הקישורים הפנימיים, גם תפריטי האתר צריכים להנחות את העכבישים בדרכם למיין ולקטלג את תכני באתר

· אם הדבר אפשרי, כדאי לבנות את היררכיית הדפים באתר כך, שכל דפי האתר יהיו במרחק של לא יותר משלושה קליקים מדף הבית.

המרכיב השלישי: מילות מפתח

בחירת מילות המפתח הנכונות הוא אחד הצעדים החשובים ביותר בדרך לדירוג גבוה, ולהיפך: בחירה של מילים לא מתאימות – הוא מתכון בטוח לכישלון ידוע מראש. גם אם גוגל, על פי דבריו, לא מתייחס יותר למטה-טאג מילות מפתח, הוא עדיין זקוק לאבני הדרך המילוליות בטקסט, שיבהירו לו מעל לצל של ספק – במה עוסק האתר, ומהי הרלבנטיות שלו לשאילתת החיפוש.

· בצעו אופטימיזציה לדפים שונים באתר, בהתאמה למילות המפתח הרלבנטיות לתכנים השונים. ככל שהאופטימיזציה תהיה מדויקת יותר – תהיה התוצאה טובה יותר

· העדיפו להתחיל את המסע לקידום מילות המפתח בביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך. מחקרים מראים שככל שמנועי החיפוש הופכים להיות צפופים יותר והתחרות קשה יותר – יש יותר ויותר יתרון יחסי לביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך. רק לאחר שתגיעו לדירוג גבוה עם ביטויי החיפוש הספציפיים שבהם התמקדתם תחילה, תוכלו לנשום לרווחה, לשחרר את העניבה, ולקדם ביטויים קצרים יותר וכלליים יותר

· אגב, הסטטיסטיקה מראה, כי לביטויים בעלי זנב ארוך, שמעצם טבעם הם ממוקדים יותר וייחודיים יותר, יש יחס המרה גבוה יותר בהשוואה לביטויים כלליים

המרכיב הרביעי: תוכן

לא חשוב כמה תשפרו, תחברו, תתאמצו, תחפשו או תחפרו – בלי תוכן ייחודי, מקורי ומעניין, שנמצא רק אצלכם באתר ונוצר עבורו – האתר שלכם כנראה לא יגיע לשום מקום.

· כדי לבדל את האתר שלכם משאר העולם, חשוב ליצור בו תוכן ייחודי ובעל ערך

· אם אתם עצמכם מתקשים בכתיבה – תנו את עבודה לבעלי מקצוע, שיעשו אותה עבורכם, אבל בשום אופן אל תוותרו על תוכן איכותי באתר, ואל תעתיקו חומרים לעוסים ממקורות אחרים

· זכרו: רק פרסום מאמרים מקצועיים מעניינים אצלכם באתר, יהפוך אותו למקור מידע שימושי ומבוקש.

המרכיב החמישי: לינקים מאתרים אחרים

קישורים הם לב-ליבו של משחק החיזור הרשתי, והדרך הבטוחה להגיע לליבו של מנוע החיפוש. לא ניתן, חוזרת שנית: לא ניתן להתקדם לעשירייה הפותחת של דפי תוצאות החיפוש ללא קישורים מאתרים אחרים. יתירה מכך: ככל שיגדל מספר הלינקים המצביעים על האתר שלכם (מצביעים, לאמור: מכוונים וממליצים), כך תגדל הסבירות שיגיע בשלום ובבטחה למיקום טוב יותר במנוע החיפוש.

· הקפידו לבקש ולקבל לינקים אך ורק מאתרים אמינים ואיכותיים, בעלי PR גבוה, ולאחר תיאום ציפיות הדדי

· רלבנטיות היא שם המשחק, כבר אמרנו? דבר זה נכון גם כשמדובר בלינקים. כך, אם הדף המקשר עוסק בתחום דומה או זהה לתחום שבו עוסק האתר שלכם – תהא השפעת הלינק על דירוג מנוע החיפוש משמעותית יותר

· גם לינקים מאתרי סימניות מועדפים יסייעו בקידום האתר, ונקל להבין מדוע: אם גולשים רבים בוחרים לשמור את האתר שלכם באתר סימניות המועדפים שלהם, מן הסתם הוא שווה דחיפה במעלה תוצאות הדירוג.

לסיכום: נגישות, מבנה יעיל, מילות מפתח, תוכן ולינקים – הם חמשת המרכיבים אותם חשוב לטפח, לבדוק ולהתמקד, בדרך למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. הטיפול בחמישה מרכיבים אלה חייב להיעשות בצורה רוחבית, בו זמנית וכלל-מערכתית. די בכשל באחד המרכיבים, כדי למוטט את האפקט החיובי של כל היתר. ולכן, בדרך לאופטימיזציה יעילה ונכונה של האתר, כדאי לאמץ (כמעט) את סיסמת הקרב של שלושת המוסקיטרים: אחד בשביל כולם. כולם בגלל אחד.