קידום ממומן בפייסבוק – מודעות פרסומת ברשת החברתית Facebook

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המידע האגור בפייסבוק על אודות חבריה עוזר לפלח את הקהל היעד שבפניו תוצג המודעה בצורה מדויקת יותר, בהשוואה לקמפיין הממומן של גוגל

פייסבוק Facebbok הינה כידוע רשת אינטרנטית חברתית .לאחרונה מלאו לה שש שנים ובהתאם לפרסומים האחרונים חצה מספר החברים הרשומים בה בימים אלו את קו ה- 400 מיליון. ההצטרפות והחברות בפייסבוק הינה ללא תשלום. המצטרפים נוהגים לעלות בה נתונים אישיים כגון תחומי עניין, תחביבים, פעילויות בעת הפנאי וסאטוס משפחתי. כמו כן הם מספקים מידע אודות גילם, מינם ומגדרם. הגולשים חולקים עם חבריהם את חוויותיהם, מעלים ידיעות על ה-“קיר”, משוחחים ויוצרים אלבומי תמונות.רובם מצטרפים לקבוצות עניין בפייסבוק, בוחרים יישומים ואפליקציות שונות ונרשמים כמעריצים.

יוצא אפוא כי רשת הפייסבוק מקבצת מידע אודות התכנים האישיים של גולשיה. מאגרי המידע שלה הינם נכס עצום, יקר מפז ואמנם לאחרונה החלו מנהלי פייסבוק למנף נכס זה. בימים האלו החלה הרשת להטמיע שירותי פרסום ברשת אשר נועדו לסקרן ולעניין את החברים הגולשים. בדרך הזאת נוצרה בפני העסקים בישראל ובעולם כולו אפשרות פרסום חדשנית וממוקדת.

מודל פרסומי זה עולה בקנה אחד עם מגמה עולמית המכונה “פרסום התנהגותי” . הנטיה על פי מגמה זו הינה להתאים את המודעה לפרופיל האישי של החברים, על מנת להניב תוצאות מדויקות ואיכותיות יותר. המידע האגור בפייסבוק אודות חבריה, עוזר לפלח את הקהל היעד בפניו תוצג המודעה בצורה מדויקת יותר, בהשוואה לקמפיין הממומן של גוגל,

עיצוב המודעה
בדומה למודל המודעות הממומנות של בגוגל , גם בפייסבוק מבנה המודעה מוגדר וקבוע. הכותרת אמורה לכלול עד 25 תווים וגוף המודעה יכיל עד 135 תווים. כמו כן תומכת המערכת בקבצי תמונות. מומלץ להשתמש בפונקציה זו ולצרף תמונות למודעה.

דף הנחיתה
דף הנחיתה הינו הדף שאליו יגיע המשתמש בעת שהקליק על המודעה.המערכת גמישה ומספקת לכם אפשרות לחבר את המודעה לאחד משני סוגים שונים של דפים: לדף בפייסבוק ( במידה והינך מנהל/ת דף פרופיל, קבוצה חברתית או אירוע תוכל/י לבחור באפשרות זאת מתוך תפריט אפשרויות) או דף חיצוני השייך לאתר אינטרנט כלשהו.

התמקדות ופילוח
היתרון המובהק של פרסום מודעה בפייסבוק הינו כאמור בידול ופילוח השוק אליו מכוונים, כמו גם היכולת להגיע אל קהלים התואמים בדיוק את היעדים. שיטוט ברשת פייסבוק מעיד על כך שמספר גדול של עסקים ישראליים אכן משתמשים באופציה זו. לאחרונה נחשפו נשים החברות בפייסבוק לפרסומת המיועדות לנשים בלבד בעוד שמודעות “גבריות” הוצגו בפני גברים. בעלי משפחות אשר הצטרפו לקבוצת מטיילים רוכבי אופניים זכו לקמפיין של חברה המשווק מוצרים נלווים לטיולי אופניים.

הפרמטרים לפילוח
המערכת מאפשרת לפלח את קהל היעד לקבוצות שונות. 12 פרמטרים מאפשרים להשיג מיקוד יעיל במודעות הפרסום שלכם:
מיקום גיאוגראפי- חלוקה לפי מדינה, על פי הכתובת ה- IP ונתוני הפרופיל של הגולש
שפות – פרסום לדוברי שפות שונות
תאריך לידה- פרסום לגולש שחוגג יום הולדתו
מין
גיל מגדר
השכלה – אבחנה בין בוגרי מוסדות להשכלה גבוהה, סטודנטים ותלמידים
מקומות עבודה – פניה למקומות עבודה מסוג מסוים ומיקוד על פי תחום תעסוקתי
מילות מפתח – שימוש בנתונים מפרופילי החברים בפייסבוק כגון: תחומי עניין,תחביבים שונים, ספרות,
טלביזיה ,סרטים ועוד
סטטוס במערכת היחסים– רווק/ה, מאורס/ת, נשוי/ה,במערכת יחסים
התקשרויות – פניה לגולשים שהצטרפו לקבוצות חברתיות ולאירועים
חברים הקשורים ל – פניה לחברים שהחברים שלהם ….הצטרפו לקבוצות חברתיות ולאירועים שונים.

בעת סיום מילוי הפרמטרים הנבחרים המערכת מאפשרת לצפות בנתוני היקף קהל היעד המשוער.

מועדי חשיפה
לאחר מילוי הפרמטרים המבוקשים מתבקשים המפרסמים להגדיר את מועדי הקמפיין. סטטיסטיקות מצביעות על כך שבשבתות ובחגים מרבים המשתמשים להיכנס לפייסבוק. יש מקום לשקול אפשרות להצגת הקמפיין שלכם תקופה זו.

תקצוב הקמפיין
ניתן לבחור בין שני מודלים לתשלום: מודל של מחיר עבור כל הקלקה על המודעה או מודל של מחיר בגין 1000 הופעות של המודעה. המערכת של פייסבוק תומכת בהקצאת תקציבים יומיים לכל מודעה וכן לכל קליק בודד או לכל 1000 חשיפות.

בקרה
שירות המודעות של פייסבוק כולל דיווח מפורט לטובת המפרסמים. כנהוג בקמפיינים מסוג זה מציגה המערכת מידע לגבי הביצועים. כמו כן מספקת פייסבוק נתונים דמוגראפיים ונתוני פרופיל של הגולשים שהקליקו על מודעת הפרסומת והתעניינו בה. כמקובל בכל קמפיין וירטואלי דומה שברצונכם לעלות לרשת כך גם כאן חשוב להקפיד ולעקוב אחריו בתקופה הראשונה.

בהצלחה !