כל מהלך לקבלת קישור מתחיל ב…שיעורי בית

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מחפשים אתר איכותי כדי לפרסם בו מאמר ולהפיק לינק עבור עצמכם או עבור לקוחותיכם? קחו בחשבון שה-PR הוא לא המרכיב היחידי שיהיה עליכם לבדוק. תחקיר מקיף על האתר ועל סביבת הפעילות שלו עלולים להשפיע על ההיענות למאמר שלכם. לאו דווקא לטובה...

מחפשים אתר איכותי כדי לפרסם בו מאמר ולהפיק לינק עבור עצמכם או עבור לקוחותיכם? קחו בחשבון שה- PR הוא לא המרכיב היחידי שיהיה עליכם לבדוק בשבע עיניים. תחקיר מקיף על האתר, סביבת הפעילות שלו, בעליו ואפילו ההעדפות האישיות שלהם – עלולים להשפיע על ההיענות למאמר שלכם. לאו דווקא לטובה…

במסגרת שירותי הכתיבה שאנו מציעים, אנו יוצרים תכנים לצורכי פרסום באתרים או בבלוגים, תמורת קישור לאתרים של לקוחותינו. במילים אחרות, אנחנו יוצרים עבור הלקוחות תכנים איכותיים, מעניינים ובעלי ערך מוסף, ואז אנו משתמשים בחשיבה היצירתית שלנו כדי לחבר בין התוכן שיצרנו לבין אתר איכותי, עם PR גבוה, כדי להציע לו את המאמר לפרסום, כנגד קישור.

בדרך כלל הדברים נעשים בצורה חלקה, על בסיס win-win, באופן שבו כל הצדדים נהנים מהמהלך. אבל לאחרונה, נתקלנו במקרה, בו לאחר דין ודברים עם בעלי האתר , נדחה המאמר שלנו על הסף, משום שמשהו במידע שנכלל בו – התנגש עם אינטרסים של בעלי האתר, בהקשר אחר לגמרי… מרגיז? לא הוגן? מטריד? גם וגם וגם, אבל בעיקר – מעורר מחשבה, ותובנה בצידה.

מחשבה: לא על ה- PR לבדו יקום או ייפול הקישור

יופי, מצאנו אתר לתפארת, עם PR בשמיים, איכותי ובר סמכא, שתחום הפעילות שלו מתאים בדיוק לתחום הפעילות של הלקוח שלנו. שמחים ומרוצים, אנחנו מקימים קשר עם בעלי האתר, ומגלגלים איתו אפשרות לפרסם אצלו באתר מאמר בנושא שיעניין את קוראיו, תמורת קישור. שיחה פה שיחה שם, ובסופו של דבר הוא מסכים לשקול את פרסום המאמר אצלו באתר.

עד כאן – הכל בסדר.

אנחנו יוצרים מאמר ייחודי, מעניין ומועיל ושולחים אותו אליו, לפרסום. מה שלא צפינו הוא, שמשהו שנכתב במאמר עומד בניגוד להשקפותיו של בעלי האתר, מנוגד לדעותיו, עומד בסתירה לאינטרסים עסקיים אחרים שלו, מעביר ביקורת על מישהו שאיתו יש לו קשר עסקי… מביא כדוגמה בונה מישהו שבינו לבינו עבר חתול שחור… לך תדע… כך או כך, התוצאה היא שלא קיבלנו את הקישור המבוקש.

תובנה: לפני שמתקשרים – חופרים. וכמה שיותר עמוק

לפני שאתם ניגשים לאתר עם החומר הכתוב שיצרתם, ובמיוחד כאשר הלינק הזה מאוד מאוד חשוב לכם (וללקוח שלכם), תוודאו שעשיתם שיעורי בית כמו שצריך:

· תעשו תחקיר מקיף על הענף שבו עוסק המאמר. מתחרים, מערכות יחסים, מי הדמויות הפועלות וכד’

· שאלו את הלקוח שלכם מה הוא יודע על האתר אליו אתם מכוונים, ועל בעליו. אף אחד לא מכיר את הענף בו הוא פועל, כמו הלקוח שלכם. אחרי כמה שנים בתחום – יש לו מן הסתם הרבה מאוד מידע “פנים” מסייע, כולל רכילות, שמועות ומידע מסווג על “מי נגד מי”, שעשוי (או עלול) להאיר את מיזם הקישור באור אחר (או לכבות עליו את האור, לפני שההתקשרות הלא זהירה תוציא אתכם באור לא טוב)

· קחו את הזמן לשוטט באתר (טריוויאלי, לא?) ולקרוא כמה פוסטים בבלוג של בעלי האתר. יכול להיות שבאמצעות התכנים הללו תגלו כמה מוקשים שעלולים לפוצץ לכם את הקישור בפרצוף

· לחילופין, או בנוסף, בדקו אם האתר רשום בטוויטר ולכו בעקבות הציוצים שלו. תופתעו לגלות כמה מידע אישי או עסקי נמצא בציוצים בני 140 סימנים (לפחות זה קצר יותר מקריאת פוסטים בבלוג, ומאפשר להגיע לפואנטה בזמן קצר יותר)

· תחפרו. כמה שיותר וכמה שיותר עמוק. לעולם אין לדעת מה תמצאו… למשל, שלאתר שלו ברצונכם להציע את המאמר לטובת הלקוח שלכם, יש אתר נישתי באותו תחום ממש, או שבעלי האתר מכור לשוקולד, או שונא את מכבי חיפה, או שהוא החבר החדש של הגרושה של הלקוח שלכם… אנשים, אתם יודעים, הם בסופו של דבר רק אנשים (במקרה הטוב). באנגלית אומרים: Birds of feather stick together. אנחנו יוצאים להפגנות עם מי שחושבים כמונו, ושומרים מרחק ממי שחושבים אחרת. בקיצור, תחקיר מקדים עוד לא הזיק לאף אחד.

נכון, אי אפשר לגלות הכל, אבל אפשר ורצוי להגיע לטלפון הראשון קצת (הרבה) יותר מוכנים, ואולי ללמוד בדרך משהו, שיעזור לנו לפתוח את הדלת ולהיכנס פנימה ברגל ימין, במקום להשקיע זמן ומאמץ, ליצור ציפיות אצל הלקוח, ובסופו של דבר למצוא את עצמנו מול הדלת – בדרכנו החוצה…