המלחמה על התוצאה הראשונה בדף הראשון בכל מנועי החיפוש היא מלחמה שאינה יודעת גבולות, הרבה פעמים ניתן לראות אתרים שנמחקים צמיתות מגוגל וממנועי חיפוש אחרים כתוצאה משימוש בטקטיקות פסולות לקידום האתר, בהגה המקצועית BLACK HAT TECHNIQUES. קל להבין את התגובה החריפה של מנועי החיפוש – עם כל כך הרבה טריקים ומניפולציות שיש בידיהם של מומחים לקידום אתרים, רלוונטיות התוצאות שמנוע החיפוש מציג מתערערת. עד לנקודה שהתוצאות שמנוע החיפוש מציג הן תוצאות לא רלוונטיות כלל למילת החיפוש, והכול כתוצאה ממניפולציות חריפות של BLACK HAT TACTICS.
קחו בחשבון שאם מנוע החיפוש לא עולה על התרמית שלכם , המתחרים שלכם כבר מזמן יודעים את זה והם בשלב כזה או אחר ידווחו עליכם.
צפיפות מילות מפתח ו”דחיסת מילות מפתח”
הרבה מאד מומחי קידום אתרים, רוצים שאתר הלקוח שלהם יגיע לדירוג גבוה ומתחילים להשתמש בטכניקה מפוקפקת שנקראת “דחיסת מילות מפתח”. הטקטיקה הזו נחשבת ל BLACK HAT מכיוון שמה שלמעשה קורה בפועל, מקדמי אתרים לוקחים את מילת המפתח ודוחפים אותה בשאלה לאורך כל העמוד. ניקח בחשבון שדחיסות מילות המפתח צריכה להיות בן 3%-7% , צפיפות מילות מפתח של 10% היא כבר ממש לא הגיונית במידה וקורא אותה הגולש והמאמר כולו הופך לבלתי קריא. בזמנו גוגל הטמיעה את העדכון “פלורידה” שבגדול מעניש עמודים שיש בהם ספאם של מילות מפתח, וקידום יתר.
בדרך כלל צפיפות מילות המפתח חשובה מאד בTITLE , בכותרת ובפסקאות הראשונות יותר מאשר אחרי כן. מיותר לציין שזה מסוכן מאד לעשות ספאם של מילות מפתח באזורים האלה בעמוד. אם יש לכם צפיפות גבוהה מידיי של ביטוי מפתח ברחבי העמוד תשקלו שימוש בביטויים נרדפים. בכלליות מילים שמודגשות או מוטותמקבלות משקל גבוה יותר. אבל אם אותו ביטוי יהיה נטוי שוב ושוב לאורך העמוד הדבר נראה לא טבעי וסביר שלא יסייע לדף בדירוגים.
“מסדרון” או טקסט מוסתר
עוד טקטיקת קידום פסולה נקראת שימוש ב”מסדרון” . לפני שגוגל הציג את האלגוריתם שחישב את מדדי ה PR נעשה שימוש נרחב בטכניקת ה “מסדרון”. הטכניקה זו נעשה שימוש בעמוד שחסר חשיבות לגולשים אך עם דירוג גבוה בגוגל ודף זה היה מופיע בתוצאות הראשונות ומוביל בכלל לאתר אחר כמו “מסדרון”. למרות ששימוש בביטויי מפתח ברחבי האתר הינו מרכיב חשוב בקידום אתרים, שימוש רק בביטויי מפתח לא יניבו תוצאות כמו פעם ולא יעזרו בקביעת דירוג של עמוד. לכן דפים שהם “מסדרון” לא מקבלים יותר מידיי טרפיק, אבל אם תשתמשו בהם אל תשאלו אחרי כן למה גוגל העניש אתכם.
מאד דומה למסדרון, נעשה שימוש בטקטיקה אחרת של טקסט מוסתר. זהו טקסט שלמעשה בלתי נראה לגולשים (לדוגמא : שימוש באותו צבע של הרקע בכתיבת הטקסט), אבל בהחלט כלול במקור ה HTML של האתר, באותו טקסט נרשמו ביטויי המפתח בצפיפות לא הגיונית ומאד מגוונת וכך מנוע החיפוש היה חושב שאותו עמוד הוא עשיר בביטויים ותוכן רלוונטי . מיותר לציין שטכניקות כגון אלו אינן טכניקות קידום אתרים כלל, אלא מניפולציות על מנועי החיפוש במקרה הטוב.
כפילות תוכן
זהו חוק יסוד בקידום אתרים שתוכן מקורי הוא אוצר.תוכן משוכפל זה אסון. מבחינת גוגל שיכפול תוכן משמעו אותו טקסט על עמודים שונים באותו אתר,(או באתר בת של האתר , או באתר שמקושר בצורה רצינית לאתר שלכם שניתן להסיק שיש קשר בין האתרים) כאשר אנחנו עושים COPY , PASTE של חומר מעמוד אחד לאחר או מאתר אחד לאחר, יש לצפות שדירוג הדף או האתר יצנח.
מומחי קידום אתרים מאמינים שתוכן של אתרים גדולים וממותגים אינו נחשב שיכפול תוכן ויש לכך דוגמאות , לדוגמא אתרי חדשות שמדווחות את אותם דברים, היינו מצפים לראות את האתרים האלה צונחים מהתוצאות של גוגל ,
ועובדה שהם עדיין שם. עדיין לא מזיק לבדוק מידיי פעם שהתוכן שלכם אינו בכפילות על גבי הרשת, יכול להיות שמישהו מעתיק באופן לא חוקי את התוכן שלכם ואתם לא יודעים.
הבעיה היחידה היא , שאם מעתיקים ממך תוכן , זו בעיה שלך ועלייך לטפל בה.
ספאם של קישורים
לקבל כמה שיותר קישורים לאתרכם ממקומות חיצוניים, זה חשוב בזמן שביאהו מה שחשוב זה כמות הקישורים בגוגל מה שחשוב זה מהיכן מגיעים הקישורים. לכן קישור רב מידיי מחוות קישורים ומאתרים שנחשבים “שכונות רעות” (אתרים בעלי תוכן אסור) זה ממש כמו להיות כבשה שהולכת לקצב. פעולות כאלה גוררות עונשים מצד גוגל.
איכות זה שם המשחק – תקשר רק לאתרים מקובלים
גם אם מדובר על הוצאת קישורים החוצה (מאתרכם לאתר אחר) במידה והוצאת הקישורים שלכם ענקית ביחס לקבלת הקישורים, לכן מבחינת מנוע החיפוש השקעת מאמץ אדיר ביצירת קישורים שאינם רלוונטיים (ספאם) ולכן הדירוג שלך יפגע. כיום קיימים מספר רב של כלים לבדיקת קישורים , כמה קישורים נכנסים יש לנו וכמה קישורים אנחנו מוציאים.
טקסט עוגן
שימוש במילות מפתח בתור קישורים (טקסט עוגן) בתור שם דומיין , תיקיות , קבצים , בהחלט יכול לקדם את הדירוג שלכם ולסייע בקידום האתר, הכמות המדויקת היא הגבול שבין להיות התוצאה הראשונה בגוגל לבין להימחק מגוגל לחלוטין. (שמדובר על אתרים בחו”ל בביטויים תחרותיים מאד)
לעמוד על גבול הספאם – ישנם תחומים שאין ברירה (בחו”ל)
בביטויים תחרותיים מאד אנחנו מוצאים את עצמו חייבים להשתמש בטקסט עוגן בצורה שיכולה להיות גבולית עם “ספאם” כלומר אם לקחתי את המילה cat , משתמשים ביטויי CAT בכל מיני תחומים והביטוי הינו תחרותי מאד (לצורך הדוגמא) לפעמים בשביל להיות במקום הראשון אנחנו קונים דומיין לדוגמא : http://www.cat-cats-kittens-kitty.com
שללא ספק “ספאם” של מילת המפתח, ישנם שני גורמים שפוגעים בנו בשימוש בדומיין כמו זה
- הדומיין הזה ארוך מידיי וקשה לזכור אותו
- אם תוכן האתר אינו מותאם ישירות לשם של הדומיין בצורה ממוקדת מאד, לעולם לא נגיע לתוצאות הראשונות עימו בגוגל
למרות ששימוש בביטויי מפתח בשמות קבצים ותיקיות יחסית זניח לעומת שימוש בביטויים כאלו בכתובות האתר או שם הדומיין, עדיין פה ושם אנחנו יכולים לכלול את המילה CAT ומילים נרדפות לה בטקסט עוגן בקישורים. זה נחשב טוב בהתחשב בעובדה שלא ביצעתם גם ספאם לטקסט עוגן.
מעקב אחר טקסט העוגן
שאנו מקשרים לאתרים חיצוניים הרבה פעמים אין לנו פחות שליטה על טקסט העוגן שנקבל, עדיין מחובתנו לבדוק כל כמה זמן את הקישורים באתרים אחרים בשביל לראות מה הטקסט עוגן שניתן לנו והאם ניתן לשנותו (במידה וצריך)
לבסוף , גוגל ומנועי חיפוש אחרים לא מבדילים אם נעשה קידום יתר לאתר כולו במטרה לעשות מניפולציה או אם נעשה קידום יתר במטרה לקדם את עצמכם בתחום תחרותי מידיי, לא משנה מה המניע שלכם תמיד תשמרו על רמה סבירה של קידום ואל תחצו את הגבול לקידום יתר.