שיווק ברשתות חברתיות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" היא האמונה הרווחת כיום אודות רשתות חברתיות ויש לכך סיבות משכנעות. המאמר הבא מציג נתונים מרתקים בעניין!

פרקים :

בעוד שקשה להעריך תשואה על השקעה מפעילות שיווקית ברשתות חברתיות, בדומה לפעולות פרסום רבות אותן קשה למדוד (ובשונה מתהליך קידום אתרים שהוא דווקא מדיד יותר בהשוואה לשיווק בערוצים אחרים), ברור כי פעילות שיווקית מוצלחת במדיה החברתית יכולה להגדיל את מחזור המכירות באופן ניכר. “אם אתה לא שם אתה לא קיים” הינה האמונה הרווחת כיום אודות רשתות חברתיות ויש לכך סיבות משכנעות.

הסרטון הבא המציג נתונים מרתקים:

סיפורים קצרים על חברות שהגדילו באופן ניכר את מחזור המכירות באמצעות מדיה חברתית ( מתוך כתבה של Erik Qualman באתר Search Engine Watch):
  1. גארי ויינרצ’וק הגדיל את מחזור המכירות של העסק המשפחתי בתחום היין מ – 4 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר. הוא גילה כי בדיוור ישיר הוא השיג 200 לקוחות חדשים תמורת 15,000$, פרסום בערוץ נוסף – 7,500$ הביא לו 300 לקוחות חדשים לעומת השקעה של 0$ בטוויטר שהביאה 1,800 לקוחות חדשים.
  2. מחקר בנושא מצא כי חברות המעורבות באופן ישיר ברשתות חברתיות עולות על מתחריהן הן במחזור המכירות והן ברווחים. אלה שהיו פעילים מאוד בתחום גדלו בממוצע של 18% בעוד שמכירותיהם של החברות שהשקיעו מינימום משאבים ברשתות החברתיות, ירדו ב – 6%.
  3. חברת BlendTec הגדילו את המכירות פי 5 בכך שהעלו סרטונים ליוטיוב שכללו הכל – החל מאייפון וכלה בסניקרס.
  4. פורד חילקה בארה”ב 100 רכבי פורד פיאסטה לבלוגרים בעלי השפעה כך ש – 37% מדור ה-Y היו מודעים לפורד פיאסטה עוד טרם השקתה בארה”ב. לא מפתיע אם כך כי 25% מתקציב השיווק הועברו ליוזמות בעולם הדיגיטאלי וברשתות החברתיות. פורד הינה חברת הרכב היחידה בארה”ב שלא הזדקקה להלוואה ממשלתית…
  5. בתחום עסקים קטנים: פיצרייה חדשה בניו אורלינס המתמחה בפשטידות בריאות שברה שיא מכירות באמצעות טוויטר – 68% מהמכירות הגיעו מטוויטר. 85% מהלקוחות החדשים הגיעו מטוויטר.
  6. מלכ”ר/עמותה: “טוויטים למען מטרה” הביאה לאתר 11,000 גולשים תוך 24 שעות בפעולות התרמה למען סוזן קומן.
  7. חברת המחשבים Genius.com דיווחה כי 24% מהפעילות שלה ברשתות חברתיות מובילה להזדמנויות מכירה.
  8. במהלך מסע הבחירות של ברק אובמה לנשיאות הוא אסף 5 מיליון מעריצים ברשתות חברתיות ו – 5.4 מיליון איש הקליקו “הצבעתי לאובמה” בפייסבוק. 3 מיליון תורמים מקוונים תרמו 5 מיליון דולר.
  9. אוניברסיטת טקסס מרילנד, זכתה לעלייה יפה בכמות הנרשמים – 9.5% הודות לשימוש במדיה חברתית.
  10. חברה לבנייה ואחסון אתרים הגדילה את מכירותיה בלמעלה מעשרים אחוז. השיווק השפיע גם על תוצאות קידום אתרים אורגני והם הגיעו למקום הראשון בביטוי: “free website builder”.

המידע נכון בעיקר לחברות הפועלות בחו”ל אך כמובן שגם בארץ מגמה זו מתפתחת בקצב מואץ.