האם אתרי התוכן הגדולים ינצחו את גוגל?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כיום גולשים מגיעים לאתרי האינטרנט דרך מנועי חיפוש. הם אינם מקישים את כתובת האתר אלא מילת חיפוש. לדוגמה, אם הנושא המדובר היום בתקשורת הוא "מס הבצורת כן או לא", במנוע החיפוש של גוגל יכתבו "מס בצורת" ויקבלו רשימה של כתבות בנושא.

כיום גולשים מגיעים לאתרי האינטרנט דרך מנועי חיפוש. הם אינם מקישים את כתובת האתר אלא מילת חיפוש. לדוגמה, אם הנושא המדובר היום בתקשורת הוא “מס הבצורת כן או לא”, במנוע החיפוש של גוגל יכתבו “מס בצורת” ויקבלו רשימה של כתבות בנושא.

 איך מנוע החיפוש יודע להעלות את אותן כתבות? יש לו “מנוע” שבשפה המקצועית נקרא “עכביש”. העכביש סורק את כל דפי החדשות שבאתרים. כל דף שהעכביש סורק “עולה לאוויר” כשמחפשים אותו במנוע החיפוש. הפעולה הזאת נקראת “לאנדקס את הדף”. לעומת זאת אם יש לנו תוכן באתר שאנו לא רוצים שהעכביש של גוגל יראה אותו, אנו עושים לו noindex, וכך הוא לא יראה.

 גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר, וכן מנועי חיפוש אחרים – מתחרים על התנועה של הגולשים. בזמן האחרון עלה לאוויר מנוע חיפוש משודרג של מיקרוסופט BING – – וגם הוא מתחרה על התנועה.

 לא גוגל ולא בינג משלמים למישהו כסף על אינדוקס הדפים. להפך, כולם עושים מאמצים שמנועי החיפוש יאנדקסו את הדפים של האתרים ויעלו אותם כמה שיותר גבוהה בדירוג. המטרה להיות אתר שיוצג בדף הראשון של מנועי החיפוש. כולנו מכירים את המשפט “אני בדף הראשון של גוגל”.

והנה בשבועות האחרונים מתחוללת מהומה לא קטנה באתרי האינטרנט, בבלוגים ובפורומים – בעקבות הצהרתו של רופרט מרדוק: “גוגל ישלמו לי בעבור אינדוקס התוכן!” הוא מוכן ללכת רחוק כדי למנוע את העכביש של גוגל מלהגיע לדפי האתרים שלו ואף להעביר את התנועה למנוע חיפוש אחר.

רופרט מרדוק הוא בעל השליטה בחברת המדיה “ניוז קורפ”, חברת בעלת שליטה רבה בענף התקשורת. הוא גם הבעלים של העיתונים סאן, לונדון טיימס, ניויורק פוסט, של רשת הטלוויזיה פוקס ושל חברת הפצת הסרטים ‘פוקס המאה ה-20’. לדבריו, עולם המדיה חייב להגדיל את הכנסותיו כדי “להעמיד תחנות שידור גם בכבול בירת אפגניסטן”, ואחת הדרכים למימון השידורים היא לדרוש כסף ממנועי החיפוש. אין סיבה שגוגל יקבלו בחינם את התוכן האיכותי של החדשות שמספקים האתרים של מרדוק.

 בתגובה להכרזתו של מרדוק מסר דובר גוגל: “מנוע החיפוש הוא מקור ענקי לתנועה של גולשים לאתרי חדשות. התנועה שמגיעה ממנו היא של 100,000 גולשים לדקה. התוכן נמצא באתרים כדי שימצאו אותו. אם מישהו לא רוצה לפרסם, אין בעיה, שיגיד – ואנו נחסום את הדפים שלו.”

ההצהרה של מרדוק מרתקת לא בגלל החשש מהרס העיתונות המסורתית אלא בשל המאבק שהוא יצר בין מנועי החיפוש. במקום שגוגל ישלטו ללא מצרים במנועי החיפוש ייתכן מצב שבעתיד הכוח יעבור לאתרי התוכן האיכותי והמבוקש.

רופרט מרדוק מאיים שהוא יעביר את התנועה לבינג בלבד כבר בחודשים הקרובים.

 המקור:

 http://www.techcrunch.com/2009/11/13/murdoch-google-bing-mexicanstandoff/