לשפר אינדוקסם של דפים באתרי מסחר אלקטרוני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
אחת הבעיות שאתרי מסחר אלקטרוני גדולים סובלים ממנה היא זרימה איטית מדי של גוגל בדפים הפנימיים של האתר. דפי מוצרים המתווספים לאתר, הדפים שאמורים למכור, נסרקים ע"י גוגל זמן רב מדי מיום העלאתם לאתר. הזמן היקר הזה מאפשר למתחרים לפעול בזירה.

אתרי מסחר אלקטרוני – הקרב על חשיפת מוצרים בגוגל

קבלו את התסריט הבא: אתר מסחר אלקטרוני גדול מעלה ליין של מוצרים ,מקדים את מתחריו ומקווה לזכות בשל כך ביתרון מכירתי אך כיוון שגוגל לא סורק עדיין דפים אלו הם לא עולים בתוצאות החיפוש ולמעשה מי שמחפש מוצרים אלו ברשת לא יראה אותם בתוצאות החיפוש. דבר המאפשר למתחיו של אותו אתר להשוות,להעתיק ולהתיישר מול השוק. נשמע מתסכל? זאת אחת הבעיות שאתרי מסחר אלקטרוני גדולים סובלים ממנה – זרימה איטית מדיי של גוגל בדפים הפנימיים של האתר. דפי מוצרים המתווספים לאתר, הדפים שאמורים למכור, נסרקים ע”י גוגל זמן רב מדיי מיום העלאתם לאתר, לעיתים גוגל מתעלם מהם או פשוט מסנן אותם מתוצאות החיפוש.הזמן היקר הזה מאפשר למתחרים לפעול בזירה.

בעבור אתרים רבים קדימות על פני מתחרים הוא עניין אסטרטגי קריטי המתקשר עם חדשנות, מובילות (leadership) ומלחמה על נתח מכירות.

לקצב אינדוקס דפים בגוגל יש כמובן גם השלכות כלכליות – ככל שמוצר מקבל חשיפה מהירה יותר בחיפושים וככול שהוא מקודם למיקום אסטרטגי בתוצאות החיפוש כך יגדלו מכירות האתר.

אין ספק שאחד הפרמטרים המעסיקים מקדם אתרים בשוק תחרותי של אתרי מסחר אלקטרוני הוא תדירות אינדוקסם של הדפים באתר. אינדוקס מהיר של דפים מעיד על תקינות האתר ועל סיכוייו להתקדם טוב יותר בגוגל. למקדם אתרים או למנהל האתר יש בהחלט את הכלים לשפר קצב זה.

הסוגיה המעסיקה אם כן מקדמי אתרים או מנהלי אתר בכל הנוגע לאתרי מסחר אלקטרוני בשוק תחרותי היא לא רק האם האתר בנוי תקין מבחינת קידום אתרים באינטרנט אלה עד כמה הוא נגיש לגוגל. מבחן התוצאה מגיע אם כך גם לרמת המוצר הבודד.

איך בודקים אינדוקס

אין צורך בכלים מיוחדים של קידום אתרים כדי לעקוב אחר קצב אינדוקסם של דפי האתר. הכלי הפשוט ביותר לזיהוי כל דפי האתר המאנדקסים הינו ע”י הקשת פקודת site:url

בתיבת החיפוש של גוגל. במצב זה נקבל את כל התוצאות שישנם עבור האתר בין אם תוצאות עם www. או בלעדיו וכן סאב דומיין אם ישנו. כשאנו מעוניינים לראות רק את דפי האתר עם www נקיש פקודה זו: Site:www.url.com. בעבור כל דף ניתן לראות את התאריך בו נסרק לאחרונה ע”י הצצה על “עותק שמור” או “cashed”.

מבנה האתר והשלכותיו על קצב האינדוקס

אתרי מכירות רבים בנויים בסכימה המופיעה כאן בתרשים כלומר בצורה אנכית – דף בית, דפי קטגוריות(למשל מצלמות דיגיטליות,מצלמות סטילס,וידאו) ,דפי מותגים(קנון,פנטקס,ניקון) ודפי מוצרים (דגמים ספציפיים).

 

סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן