איך להגדיל את יחס ההמרה – דברי סיכום

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
תהליך המכירה הוא סדרת הצעדים וההקלקות שאותם צריך לעבור הגולש לפני שהוא רוכש סופית את המוצר או השירות. הרבה אתרים מפספסים רוכשים פוטנציאליים בתהליך הזה, לכן התהליך דורש אופטימיזציה.

מראה האתר

אין חוקים ברורים לעיצוב אתר (למרות כל מה שיגידו מומחי שימושיות), אך יש כמה כללים מנחים, וסטנדרטים ברורים שבהם כדאי לדבוק:

· צבעים המותאמים לקהל המטרה. צבעים בהירים ואגרסיביים מתאימים לקהל צעיר מגיל העשרה, אבל יזכו למבט תמוה ומתנער מאנשי היי-טק

· חשוב לשמור על מיקומם של ברי הניווט: למעלה + ימין (בעברית, שמאל באנגלית). זה המיקומים הקלאסיים ולא כדאי להלאות את הגולשים שלנו בניסיון ללמוד את הממשק החדש שהמצאנו.

· קישורי – צור קשר – למעלה בצדדים הקיצוניים או למטה. בדיקות רבות מראות שיחס ההמרה יורד פלאים אם הגולש צריך לחפש את כפתור ה’צור קשר’. כולם יודעים בעצימת עיניים שבישראל יצירת הקשר היא בצד שמאל למעלה.

אופטימיזציה לתהליך

תהליך המכירה הוא סדרת הצעדים וההקלקות שאותם צריך לעבור הגולש לפני שהוא רוכש סופית את המוצר או השירות. הרבה אתרים מפספסים רוכשים פוטנציאליים בתהליך הזה, לכן התהליך דורש אופטימיזציה. תוכנת הסטטיסטיקות של גוגל, Google Analytics מציעה את מנוע ה-Funnel, המציע למפות את התהליך ולראות בדיוק איפה יש בו בעיות הגורמות לגולשים לעזוב את תהליך המכירה באמצע.

אופטימיזציה לתהליך היא בדיקות וטסטים בצורה טהורה. למשל על מנת לבדוק האם טופס הזנת פרטים אחד ארוך, הוא עדיף על מספר טפסים קטנים, עלינו להציב את הטפסים במשך אותה כמות של זמן, ולהעביר בהם את אותה כמות של אנשים באותם שעות, כדי להחליט מהי השיטה הטובה ביותר. Funnel של גוגל אנליטיקס מאפשר לנו להריץ את הבדיקות האלה שוב ושוב, ולהשוות בין הממצאים – כל שצריך הוא להדביק כמה שורות קוד בודדות.

ברגע שיש ממצאים ויודעים איך לשפר – עוברים לשלב הבא בתהליך המכירה.

בדיקות

זה לא עולה להתנסות ברשת. אפשר להתנסות עם צבעים שונים של כפתורים, כותרות, אלמנטים מניעים לפעולה, תמונות, משפט מנצח, עיצוב, דפי נחיתה… הכל. לפעמים שינוי קטן כמו מיקום כפתור או משפט אחר, יכולים להכפיל או לשלש את המכירות, אז נסו הכל כמה שיותר רק בחוכמה.