בקטע הקודם סיפרנו על דריל קלארק נשיא של אחת מחברות קידום אתרים הידועות בעולם וכיצד הוא הוכיח בפניי שהתוכן אינו תמיד המלך. לאחר מכן הסברנו עקרון חשוב לגבי איך גוגל מזהה שאילתות חיפוש שונות. בקטע הקרוב נתחיל להיכנס להסבריו של דריל וגם נראה הוכחות שהתוכן אינו תמיד המלך…
כדי להבהיר את הנקודה כאן קלארק הפנה אותי לאתר הבית של חברת gatlin education
חוץ מהסרגל הצידי בעמוד הזה יש אפילו פחות תוכן. יש כאן רק פסקה שמתארת את הקורס, ופסקה עוד יותר קצרה של עדות. מהמידע הזה בלבד אנחנו יכולים לצפות שהאתר ידורג בצורה עלובה למדיי במנועי החיפוש בביטוי הזה, אחרי הכל אין כאן כמעט בכלל תוכן בנושא, נכון ?
גם כאן טיפה קשה לראות אבל סימנתי בירוק את המיקום שלהם, מקום 3 ! זה אחד התחומים התחרותיים שיש בגוגל חו”ל ובשעות העומס משלמים 9$ לקליק בפרסום הממומן.
אז כיצד זה ייתכן ? הרגע ראינו שאין להם כמעט תוכן במילה הזאת ובכל זאת הם ממוקמים יפה בראש התוצאות באחד התחומים התחרותיים ביותר. אז עזבו אתכם על שמועות של היררכיות מילים משונות ושאר מעשי קוסמות, יש כאן רק תשובה אחת. קישורים. מדובר כאן בקמפיין קישורים שנבנה באופן נכון לאורך זמן שהוביל לניצחון.
“gatlin education שמרה על ממוצע של 11,000$ מכירות מתוצאות החיפוש האורגניות בספטמבר 2004” מציין קלארק. נפח זה היווה כ5% ממכירות החברה והאתר ייצר תעבורה של 250,000 כניסות באופן שנתי. המודל העסקי של גטלין, כך מסתבר היה מבוסס על יצירת קורסים לימודיים איכותיות ברמה אקדמאית און ליין, מהסוג שמכללות ציבוריות לא יכלו להרשות לעצמן תקציבית. זה מה שנתן לקלארק את הרעיון. כשהמכללות החליטו לעשות שימוש בקורסים של גטלין בתור מוצר תומך הם הוציאו קישורים מהעמודים הרלוונטיים לאתר החברה. ובעזרת מיקוד מכוון של קלארק לא במקרה זכתה גטלין לקישורי EDU הנכספים אליהם קיוותה.
לסיכום כאשר ביכולתנו להשיג קישורים חזקים הצורך בתוכן הולך ופוחת בצורה משמעותית.
בקטע הבא נראה מספרים טיפה יותר מדויקים של קישורים נכנסים ונסביר איך קישורים מהווים גורם מרכזי ומכריע בתחומים תחרותיים.
המאמר נכתב על ידי סתיו זילברשטיין – דוראן קידום אתרים
מתורגם מאתר SEOCHAT