האם קידום אתרים ממומן משפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
האם יש קשר בין קידום אתרים ממומן לבין התוצאות האורגניות? ייתכן. מארק ג'קסון, מומחה SEO, מאמין כי זה אכן קרה ללקוח שלו.

האם יש קשר בין קידום אתרים ממומן, לבין התוצאות האורגניות? ייתכן. מארק ג’קסון, מומחה SEO מאמין כי זה אכן קרה ללקוח שלו.

לחלקו הראשון של המאמר – השפעת קישורי קידום אתרים ממומן על קידום אתרים אורגני

אז מדוע הגיעו ג’קסון וצוות מקדמי האתרים שלו למסקנה כי הקישורים שנמצאו משפיעים על הדירוגים בדף תוצאות החיפוש, בדומה לתוצאות של תהליכי קידום אתרים אורגני?

ראשית, האתר המדובר אינו מנסה לקדם ביטוי זה, בניגוד לאתרים אחרים, בהם אכן תמצאו את הביטוי בכותרת הדף ובטקסט, במסגרת מאמצי ה -SEO של האתר. תופעה דומה מתקיימת עם הביטוי שהוצג בווב מאסטר “ga nc tn & tx land sale”, שהינו הקישור הרביעי ברמת הפופולאריות עפ”י כלי הניהול. כיצד האתר מדורג בדף תוצאות החיפוש בביטוי זה? ראשון! (מתוך 69,700 “מתחרים”). חשוב לציין ולהדגיש שוב – מילים אלה אינן מקודמות כלל באתר, בניגוד למתחרים, ואין עבורם כל מאמצי קידום אתרים למעט הנוכחות שלהם בכותרות המודעות הממומנות, המקשרות לאתר. למרות שהמתחרים כן מנסים לקדם את האתר שלהם בביטויים אלה, האתר הנוכחי עוקף אותם בדף תוצאות החיפוש.

השפעה של קישורי קידום אתרים ממומן על התוצאות האורגניות

עובדה מעניינת נוספת בסיפור היא שבאתרים בהם מצויים מודעות אלה יש קבצי רובוט robots.txt)) המנחים את הזחלנים לא לזחול ולא לעקוב אחר הקישורים. פקודות המורות לזחלנים לא לעקוב אחר הקישורים, אמורות למנוע מהקישורים הללו להעביר ערך “קישורי” – Link value, לדף המקושר, אך ממה שנראה פה, עפ”י ג’קסון, זה נראה כאילו שהזחלנים לא רק שמתעלמים מהפקודה ועושים את מה שביקשו מהם לא לעשות, אלא גם מעבירים ערך של קישור (מהממומנים) לדף המקושר, דבר המשפיע באופן משמעותי על הדירוג שלו בדף תוצאות החיפוש האורגני. ג’קסון אינו ממליץ לרוץ עכשיו ולעשות אופטימיזציה לכל הכותרות של המודעות הממומנות שלנו, כי הוא מאמין שבקרוב מאוד גוגל יזהה את הפירצה והם יתקנו את זה (אגב, מאט כץ, המהנדס הראשי של גוגל, כבר הודיע כי העניין הועבר לבדיקה).

במאמרו, תוהה ג’קסון, אילו עוד דברים קיימים באלגוריתם הלא מושלם של גוגל, המשפיעים עלינו, אנשי ה – SEO בכל תהליכי קידום אתרים. הוא תוהה האם כל הנושא של מעקב אחר קישורים ודירוג ערך הקישור, לא הולך ונהיה מעורפל יותר, בעיקר לאור הכרזתו של מאט כץ, המהנדס הראשי של גוגל, על השינוי שחל בהתייחסות לקישורי NOFOLLOW.
Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן