מנוע החיפוש Bing מחליף את live.com. הגרסה העברית לא עובדת עדיין במלואה אך ניתן לעבור בקלות לגרסה האנגלית ולהתנסות בחיפושים נרחבים. ישנה חלוקה נוחה לקטגוריות: תמונות, סרטוני וידאו, קניות, חדשות, מפות, תיירות ועוד.
המאפיינים והתכונות של מנוע החיפוש Bing כוללים בין היתר:
- השלמת מילים וביטויים.
- אפשרות לבחור את המדינה בה מבקשים את תוצאות החיפוש ואת השפה.
- חיפוש באמצעות תת קטגוריות.
- מצד שמאל לתוצאות החיפוש יתקבלו הפניות לתתי קבוצות. חיפוש אחר “computers” יעלה למשל את תתי הנושאים: “תמונות” ו”קניות”. חיפוש אחר הביטוי: “rent a car” יעלה משמאל את תתי הקטגוריות (בתרגום חופשי מאנגלית): “חברות”, “השוואת מחירים”, “שוברי הנחה”, “השכרות עסקיות”, “ביקורות צרכנים”, “סרטוני וידאו”. ובקישורים עליונים תמצאו: תמונות, וידאו, קניות, חדשות, מפות ועוד.
- מתחת לתתי הקטגוריות תמצאו חיפושים קשורים ותראו את היסטוריית החיפושים שלכם.
- לצד כל תוצאה תמצאו מעין תקציר של הדף או הסבר טקסטואלי, כולל קישורים פנימיים לעמודים נוספים באתר (אגב, גם בסרטוני וידאו יש תצוגה מקדימה).
חיפוש אחר המונחים SEO, והמונח קידום אתרים במנוע החיפוש Bing
אם תקישו למשל SEO, תקבלו קטגוריה של חיפושים קרובים הכוללת SEObook, SEO Tools, SEO Tips, SEO Marketing, SEO News ועוד, וכל קטגוריה כזאת נפתחת לרשימה של אתרים העוסקים בתחום ה – SEO, עם עוד תתי קטגוריות בצד (התוצאות שונות במידה והחיפוש מתבצע בישראל או בארה”ב). בצד התחתון תוכלו לראות את היסטוריית החיפושים שלכם. (חיפושים אלה נעשו בארה”ב שם יש יותר אפשרויות כרגע בהשוואה לאפשרויות הבסיסיות של ישראל).
המונח “קידום אתרים” בעברית, הביא כתוצאה ראשונה סרטון חדשות בתחום של ערוץ 2 והחיפושים הקשורים מצד ימין הציגו את הקטגוריות: שיווק באינטרנט, בניית אתרים, פרסום באינטרנט, אופטימיזציה למנועי חיפוש וקידום אתרים במנועי חיפוש. כל קטגוריה כזאת נפתחת לתוצאות חיפוש נוספות.
מיקומה של מייקרוסופט בשוק מנועי החיפוש
מייקרוסופט השקיעה בשנים האחרונות מאות מיליוני דולרים בכדי לשפר את מעמדה בתחום מנועי החיפוש ועפ”י נתוני קומסקור, היא תופסת כיום רק כ – 8% מנתח החיפוש בארה”ב, בעוד שגוגל שולטת בפי 8 מזה ויאהו פי שניים וחצי. כמובן שהתקוות ממנוע החיפוש בינג גבוהות מאוד והשאיפה היא בוודאי להגדיל את נתח החיפוש באופן משמעותי. לשם כך יוקצו, עפ”י הפרסומים, קרוב למאה מיליון דולר למסע פרסום עצום שילווה את השקת מנוע החיפוש החדש. נראה כי עדיין יש הרבה מקום לשיפור במנוע החיפוש החדש, אך הפערים הצטמצמו.