אחסון אתרים סטנדרטי מספיק בהחלט ברוב המקרים. אולם בעולם התחרותי בו כל אתר מתחרה על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, נדרשת עבודות קידום אתרים מתמדת ויום יומית וחיפוש אחר דרכים ליצירת יתרונות על פני המתחרים.
איך אחסון אתרים מתקשר בדיוק לעולם הנפלא של קידום אתרים?
למנועי החיפוש, ובפרט גוגל, יש יכולות מופלאות בניתוח אתרים. הרובוטים המשוכללים והיכולת לבצע סטטיסטיקות על דפי האתר ועל הגולשים באמצעות סרגלי כלים ושאר שירותים המעניקים לגוגל את האפשרות להבין לאיזה מגזר אתר מסויים מתאים, לאילו גילאים, ובאילו תחומים האתר עוסק.
כשאתר המיועד למגזר הישראלי ובעברית ויושב על שרת מרוחק בחו”ל, הוא מאבד המון נקודות זכות בעיני מנועי החיפוש. כאשר יבקר גולש ישראלי באותו אתר, זמן העלאת האתר לרוב יהיה ארוך יותר, שכן יש מרחק רב בין ישראל לחו”ל. כשאתר ישראלי יושב בחוות שרתים מקומית, הרובוטים של מנועי החיפוש מעניקים יתרון לאותו אתר שכן הם מבינים שהאתר בהכרח מיועד לקהל הישראלי, פיזית האתר ממוקם בישראל ולכן יטען במהירות רבה יותר ויהיה ידידותי יותר לקהל הישראלי.
מה זה אחסון SEO
לכל אתר באינטרנט יש כתובת IP מסויימת שניראת כך: 80.244.168.145. התבנית של כל כתובת IPלמעשה מתוארת כ: A.B.C.D בהתאמה – מחלקה A, מחלקה B, מחלקה C ומחלקה D. על פי הדוגמה הנ”ל, המספר 168 הוא במיקום של מחלקה C, או באנגלית Class-C.
לרוב חברות אחסון אתרים בישראל יש מספר IP בודדים וכולם מאותו Class-C. הזמנת מספר חבילות אחסון אתרים באותה חברה יכולה לגרום לבעיה מבחינת הקישורים ההדדיים בין האתרים ופסילתם או החלשתם ע”י גוגל. לעומת זאת, כשיש אתרים עם כתובות IP שונות וגם עם Class-C שונה, והם מקשרים אחד לשני, מנועי החיפוש מבינים שפיזית, האתרים יושבים במקומות שונים ועל כן הם מרוחקים זה מזה, והם אינם משויכים אחד לשני, כך שהקישורים ביניהם יהיו חזקים ואיכותיים.
חבילת אחסון אתרים המספקת לכל אתר IP משלו המשוייך ל Class-C שונה נקראת אחסון SEO או באנגלית: SEO Hosting.
אז איך יכולה להיווצר בעיה?
· כשארגון עם פעילות נרחבת בתחום האינטרנט יכול להחזיק ברשת אתרים עם קישורים הדדיים באותה הרשת שמורכבת מאתר לכל מותג, אתר לכל שירות, בלוגים, פורומים, וכו’.
· כשמקדמי אתרים שבונים רשת אתרים לעצמם וללקוחותיהם
· קישור הדדי שנוצר במקרה מאתרים שיושבים על אותה כתובת IP, עם אותו Class C. סיכוי שכזה לא נמוך כלל וכלל בישראל הקטנה שכן על שרת שיתופי סטנדרטי יכולים לשבת מאות ואף אלפי אתרים.
אמת הדבר שכל אתר אמור להיחשב בעיני גוגל ושאר מנועי החיפוש כישות נפרדת, אך המציאות היא שגוגל עלול להחליש את עוצמת הקישורים או אפילו להעניש את אותה רשת אתרים רק בגלל שהם יושבים על אותה כתובת IP, מתוך הנחה שכל האתרים ברשת הם יישות אחת.
קישורים הדדיים המגיעים משני אתרים המאוכסנים במקומות שונים הם בעלי ערך גבוה יותר מאשר קישורים המגיעים מאתר אחד לאתר השני כאשר שני האתרים מאוחסנים על אותו השרת, באותו ה- Class C.
עד לאחרונה, אחסון אתרים למקדמי אתרים, על C קלאסים שונים באותו שרת אחסון, היה נדיר וזמין רק בארה”ב. עכשיו, לשמחתנו, יש שירות SEO hosting גם בישראל.
עד היום, הפתרון האלטרנטיבי בשביל להפריד בין האתרים בכדי שלא ישבו על אותה הרשת היה להשתמש בכמה ספקים על מנת להעניק לכל אתר חבילת אחסון משלו, ולקוות שתהיה לכל אחד מהם כתובת IP שונה לחלוטין. הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ניהולית הדבר לא משתלם או מסורבל.
אחסון אתרים למקדמי אתרים זה שירות חדש וחלוצי מבית אינטרויז’ן מקבוצת אינטרספייס שנותן את היכולת למקדמי אתרים להיות בעלי מספר רב של אתרים על אותו השרת, עם עד 32 כתובת IP Class C לכל דומיין, ובכך ליצור “רשתות” נפרדות ונכונות יותר מבחינת קידום אתרים. כל זה תחת אחסון אחד וממשק ניהול אחד.
המאמר נכתב ובאחריות חברת אינטרויז’ון