קידום אתרים ממומן – קליקים לא חוקיים וטיפים קטנים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כידוע לכם, קידום אתרים באינטרנט כולל קידום אורגני וקידום אתרים ממומן. הקידום הממומן בארץ מתבסס בעיקרו על פרסום מודעות בגוגל אדוורדס, אבל לא רק. ישנם אתרי תוכן גדולים המפרסמים מודעות טקסט ובאנרים, אינדקסים המתמחים בפרסום בתחומים ממוקדים ועוד.

כידוע לכם, קידום אתרים באינטרנט כולל קידום אורגני וקידום אתרים ממומן. הקידום הממומן בארץ מתבסס בעיקרו על פרסום מודעות בגוגל אדוורדס, אבל לא רק. ישנם אתרי תוכן גדולים המפרסמים מודעות טקסט ובאנרים, אינדקסים המתמחים בפרסום בתחומים ממוקדים ועוד. במאמר זה נתמקד בפרסום באדוורדס. בכדי להפיק את המירב מקידום ממומן, יש להתמקצע בתחום ולהבין כי השימוש במגוון הדו”חות הניתנים לכם לשם ניהול ומעקב, הינם חיוניים לשם ניהול קמפיין אפקטיבי.

סוגי מודעות פרסום

ישנם סוגי מודעות שונים, ביניהם, מודעות טקסט ובאנרים (כמותם הולכת ופוחתת ברשת). לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות ובסופו של דבר הצלחתם תלויה בגורמים רבים כמו תחום הפעילות, איכות האתר המפרסם, מיקום הפרסום, תוכן המודעה ועוד. הסברה הרווחת היא שמודעות טקסט אפקטיביות בהרבה מבאנרים. עולם הפרסום מתפתח כל הזמן ועימו גם אפשרויות העיצוב והצגת נתונים במודעות הפרסום (תמונות, סרטונים ועוד) ואפשרויות פרסום חדשות צצות ועולות כל הזמן.

מודעות פרסום בגוגל אדוורדס

מודעות הפרסום בגוגל אדוורדס בישראל, מאפשרות לכם כיום לבחור אם להציג את המודעות ברשת החיפוש, על בסיס מילות מפתח, ברשת התוכן – על בסיס מילות מפתח או על פי בחירת מיקומים, ושילובים שונים של רשת החיפוש ורשת התוכן (מבוססי מילות מפתח ו/או מיקומים).

טיפ קטן:

במידה ואתם מעלים קמפיין שיופיע גם ברשת החיפוש וגם ברשת התוכן, הפרידו בין קבוצות המודעות. צרו מסעות פרסום שונים על מנת שתוכלו לנתח בקלות את אפקטיביות הקמפיין, הן בסיכום מסע הפרסום בממשק המשתמש של גוגל אדוורדס והן באמצעות גוגל אנליטיקס (ואל תשכחו לחבר בין החשבונות – אדוורדס ואנליטיקס).

קידום אתרים אורגני, או קידום אתרים ממומן?

כשחברה מתכננת את אסטרטגיית השיווק שלה באינטרנט, היא צריכה להסתכל הן על הטווח המיידי והן על הטווח הארוך.

קידום ממומן לא יכול להחליף את יתרונות הקידום האורגני אך הוא בהחלט יכול להצטרף כערוץ שיווק נוסף, וזה תלוי כמובן בתקציב הפרסום והשיווק של החברה. חשוב לנתח אפקטיביות ולוודא כי הקמפיין מנוהל ביעילות והתשואה על ההשקעה משתלמת.

יתרונות הקידום הממומן בגוגל

הופעה מיידית – אתרים חדשים שרק החלו תהליך קידום אתרים אורגני, חייבים להתאזר בסבלנות. קידום אתרים הינו תהליך הדרגתי ומתמשך. לעומת זאת, עוד טרם בניית האתר, ניתן להעלות דף נחיתה ולנהל קמפיין ממומן.

כמות מילות המפתח – בעוד שבתהליך קידום אתרים אורגני, יש להישאר ממוקדים בבחירת מילות המפתח, ו”פחות הוא יותר”, בקידום ממומן אפשר וכדאי לבסס את הקמפיין על הרבה מילים רלוונטיות וביטויים מקוריים.

הונאות של קידום אתרים ממומן – קליקים לא חוקיים

לקידום אתרים ממומן יתרונות נוספים אך גם חסרונות וחלקם קריטיים.

מעבר לעלויות, יש לפעמים בעיה של קליקים “מזויפים”. למרות שגוגל מנסה להילחם בתופעה בכל כוחה, עדיין, מתחרים לא אתיים ומתוחכמים, יכולים לעוות לכם את הנתונים ואף להרוס לכם את הקמפיין. ברגע שהתקציב היומי או החודשי שלכם הסתיים, המודעות יורדות. אם אין לכם קידום אתרים אורגני, אתם נעלמים באותו רגע מהרשת. המתחרים מודעים לזה ולפעמים משתמשים בזה נגדכם. זה קורה בתחומים מסוימים יותר מאשר באחרים, אך ערנות מצידכם יכולה בהחלט להועיל.

מה ניתן לעשות?

ראשית, חשוב שתהיו עם “יד על הדופק” ותנתחו נתונים באופן שוטף. כמה הקליקו עליכם? מהו שיעור ההקלקות? אילו מילים ומודעות זכו לשיעור ההקלקות הגבוה ביותר וכו’. במידה ושיעור ההקלקות גבוה מדיי, זה לא אומר בהכרח שמצאתם את נוסחת הפלא בפרסום. שיעור הקלקות גבוה מדיי בהחלט יכול להעיד על מתחרים אקטיביים במיוחד ששמו להם למטרה להרוס לכם את הקמפיין או לפגוע לכם בכיס.

חשוב להיעזר בדו”חות הרבים המוצעים לכם במסגרת השירותים של גוגל אדוורדס. לדוגמא:

דו”ח “ביצועי מסע הפרסום” – תוכלו לבחור להתבונן בנתונים על פי שעות היום. במידה ואתם מזהים שיעור הקלקות גבוה במיוחד באופן שחוזר על עצמו מדי יום, לדוגמא: כל יום בין 15:00- 17:00 שיעור הקלקות העולה על 10%, זה צריך להדליק נורה אדומה.

באותו דו”ח “ביצועי מסע פרסום”, תוכלו לבחור בהצגת נתוני “קליקים לא חוקיים”, ו -“אחוז הקלקות לא חוקיים”. אלה קליקים שזוהו על ידי גוגל כתרמית והם לא יחייבו אתכם בגינם, אף כי הם עלולים להיכלל בביצועי מסע הפרסום והחשבון.

במידה וגוגל עלו לדעתכם רק על חלק מהקליקים הלא חוקיים, או שלא זיהו אותם כלל, אתם מוזמנים לפנות אליהם דרך החשבון, באמצעות האפשרות “צור קשר”, לפרט את המידע שבגינו התעורר החשד לרמאות ולבקש חקירה מעמיקה יותר בנושא. לא בטוח שזה יעזור, אך זה בטח לא יזיק. במידה ובגוגל יאששו את טענותיכם, חשבונכם יזוכה.

אפשרויות בדו”ח ביצועי מסע הפרסום”:

kidumemuman1

טיפ קטן לסיום – תפקוד שאילתת החיפוש:

בדו”ח “תפקוד שאלתת חיפוש”- קיימת האפשרות לראות את המילים שהובילו בפועל להצגת המודעה ולהקלקה עליה. לדוגמא, במידה ואתם מנהלים קמפיין אשר מילת המפתח המרכזית בה הינה “קידום אתרים” ואתם מגדירים את קידום אתרים בסוג התאמה “לביטוי”, בוודאי תהיו מעוניינים לדעת באם “קידום אתרים מקצועי” או “מומחה קידום אתרים”, מביא לכם יותר הקלקות. דו”ח זה מאפשר לכם לקבל מידע חשוב שכזה.

לסיכום

קידום אתרים ממומן בעל יתרונות וחסרונות. על מנת שהיתרונות יגברו על החסרונות, חשוב לנהל את הקמפיין ביעילות, לעקוב אחר הממצאים באופן שוטף ולהסיק מסקנות בהתאם. מסע פרסום מסוג “שגר ושכח”, יוביל אתכם לעלויות גבוהות במיוחד עם תשואה על השקעה נמוכה ביותר. לא חבל?