פרקים :
במאמר הראשון דיברנו על חשיבות האופטימיזציה של דף הבית, בהמשך לתהליך קידום אתרים במנועי החיפוש. במאמר זה נספק לכם טיפים ממה כדאי להתחיל בביצוע ניסוי האופטימיזציה.
טיפים לאופטימיזציה של דף הבית
אז מאיפה מתחילים? דף האתר הרי כולל כל כך הרבה פרמטרים. על מה לשים את הדגש?
עם ארבעת הטיפים האלה, גוגל ממליצים להתחיל:
- מבחן 8 השניות – המבקר באתרכם חייב להבין את מטרת האתר תוך שניות ספורות. הגולשים מטבעם אנשים עסוקים, כמו כולנו, הם גם לא אוהבים להתאמץ. במידה והינכם רוצים להימנע מגזר דינו של הכפתור “back“, הקלו עליהם ככל שביכולתכם.
- הסבירו לגולשים באופן ברור ובולט, מה הם מרוויחים מהסיפור – חסכון כספי, מראה טוב יותר, בריאות רבה יותר עם המוצר הספציפי הזה, וכד’.
- היעזרו בתמונות משכנעות – היעזרו בתמונות המוצרים במקום תמונות מלאי משמימות, אייקונים עם טקסט וכפתור לחיצה במקום קישורים. זכרו כי תמונות לא רלוונטיות, באיכות נמוכה משדרות בדיוק את ההיפך ממה שאתם מעוניינים בו ויכולים לחסל את אמינות האתר שלכם בעיני הלקוחות.
- סגרו עסקה – עזרו לגולשים לקבל החלטת קנייה ולעבור לשלב הבא. שלב המכירה צריך להיות ברור, פשוט ונגיש. אל תגרמו להם להתאמץ על מנת לאתר את כפתור הרכישה. הסתייעו בקריאה לפעולה: “קנה עכשיו” מומלץ יותר מ”הוסף לסל הקניות”, לדוגמא. קצרו תהליכים והיו ברורים.
השלב הבא – ביצוע ניסוי
לאחר שבחרתם במה להתמקד: במשפט הקריאה לפעולה, צבע, כותרות, סרטון וידאו וכו’, לכו לכלי האופטימיזציה של גוגל – והגדירו ניסוי.
אם אתם עורכים ניסוי בפעם הראשונה, התחילו עם הניסוי הפשוט של בדיקת שתי וורסיות בלבד.
לאחר ששיגרתם את הניסוי, Website Optimizer יעדכנו אתכם מתי הנתונים הסטטיסטיים הינם מובהקים, אינם מבוססים על מקריות, אלא מבוססים על מספיק נתונים שיכולים להציג בבירור את העדפות הגולשים. הנתונים יופיעו בדף הדו”חות עבור כל ניסוי והורסיות ידורגו בצבעים – אדום, צהוב או ירוק. הדף שקיבל סימון ירוק הינו הדף הזוכה – שיעזור לכם לשפר את יחסי ההמרה ולהשיג את היעדים שהגדרתם.
דוגמא לתצוגת הדו”ח:
זכרו: מה שעובד טוב עבור אתר אחר, אינו בהכרח מתאים לאתר ולגולשים שלכם. אם תבססו את תהליך קבלת ההחלטות על בסיס נתונים, תוכלו לחסוך הרבה תסכולים ולהימנע מבזבוז משאבים מיותרים וזמן יקר בדרך להשגת היעדים.
הכותבת: אדית שטיינברג