פרסום ושיווק באינטרנט – זירת המשחקים וטרנדים בעלי פוטנציאל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מנתוני קומסקור עולה כי ב-2008 גדל מספר הצפיות בבאנרים במשחקי אונליין חינמיים ב-29%, ל-8.6 מיליארד דולר. הגידול נובע מגידול במספר הגולשים הנחשפים לז'אנר המשחקים. עפ"י ההערכות, תעשייה זו תמשיך לצמוח גם בשנים הקרובות.
קידום אתרים הוא חלק ממכלול של עולם השיווק באינטרנט. השיווק והפרסום באינטרנט, כמו גם קידום אתרים במנועי חיפוש, צומחים ומתפתחים בהתמדה, גם בתקופה זו.
במאמר הראשון בנושא – עסקנו בחידושים והתפתחויות צפויות בסגנונות הפרסום ברשת.
במאמר השני בנושא – עסקנו ברשתות חברתיות ובפרסום מבוסס תוצאות.

במאמר זה נעסוק בזירת המשחקים, טרנדים שעדיין לא מימשו את הפוטנציאל ועוד.

מאמר זה מבוסס על מאמרה של מעיין כהן במגזין דה מארקר – עידן הפוסט פרה-רול.

זירת המשחקים – אל תשכחו את הגיימרים
מנתוני קומסקור עולה כי ב – 2008 גדל מספר הצפיות בבאנרים במשחקי אונליין חינמיים ב – 29%, ל – 8.6מיליארד דולר. הגידול נובע מגידול במספר הגולשים הנחשפים לז’אנר המשחקים. עפ”י ההערכות, תעשיה זו תמשיך לצמוח גם בשנים הקרובות.
נשיא ארה”ב ברק אובמה, השתמש במהלך קמפיין הבחירות באינטרנט באופן מדהים, ועקף את כל קודמיו ומתחריו בדרכי השימוש ברשת לצרכים מסוג זה. גם הוא לא הזניח את הגיימרים. בתקופת הבחירות, דמותו של אובמה התנוססה מעל מודעת ענק במסלול מרוצים במשחק “בורנאאוט פרדייס” – קמפיין שהושקעו בו 44 אלף דולר.
הסטארט אפ הישראלי טיקטאקטי, מציע פרסום צף של מודעות משולבות בקטעי וידאו ללא התערבות בקוד של הסרטון. החברה מציעה פרסומות במשחקי מחשב, המושתלות על גבי המשחק. פרסומת יכולה למשל להופיע בין שלבי המשחק, בהתאם לפעולות המשתמש.
התפלגות שוק הפרסום באינטרנט בשנים 2006-2009
תחזיות וניתוח של  TASC(ברוטו):
2006 : 475 מיליון – 325 מיליון שהינם 68% בפרסום, 150 מיליון שהינם 32% במנועי החיפוש.
2007: 655 מיליון – 385 מיליון שהינם 59% בפרסום, 270 מיליון שהינם 41% במנועי החיפוש.
2008: 800 מיליון – 400 מיליון שהינם 50% בפרסום, 400 מיליון שהינם 50% במנועי החיפוש.
2009: 865 מיליון – 425 מיליון שהינם 49% בפרסום, 440 מיליון שהינם 51% במנועי החיפוש.
ניתן לראות כי נתח הפרסום המנועי החיפוש רק הולך וגדל ומכאן שתחום קידום אתרים ימשיך לצמוח ולגדול בהיקף נרחב.
טרנדים פרסומיים ברשת – בעלי פוטנציאל שעדיין לא מימשו את ההבטחה

 תוכן

בתחום קידום אתרים נושא התוכן כבר ידוע וברור – התוכן הוא המלך!
בתחום הפרסום, למרות הפופולאריות הגדלה של התוכן הנצרך ע”י גולשים – 155 מיליון ב – 2013, לעומת 116 מיליון ב – 2008, בבלוגים, אתרי שיתוף תמונות ווידאו ועוד, המפרסמים עדיין חוששים מאיבוד שליטה ומהבלתי צפוי בהצבת פרסומות בתכנים בהם אין להם אחיזה.
פרסום חברתי
כאמור, הרשתות החברתיות עדיין לא מצאו את הדרך לתרגם את כמויות הגולשים האדירות, למזומנים.
פרסום התנהגותי
לימוד הרגלי הגלישה של המשתמש באמצעות מעקב והתאמת הפרסומות לסוג האתרים בהם הוא גולש. אופי השיטה מעורר מחלוקות קשות בשל ענייני פרטיות. יחד עם זאת, צופה eMarketer גידול דרמטי בתחום ומעריכה כי ב – 2012 תגיע ההוצאה לפרסום כזה ל – 4.4 מיליארד דולר.