Canonical Tag – פתרון יעיל להכפלות תוכן באתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
באחרונה סיפרנו לכם על התג החדש Canonical Tag, פרי שת"פ בין שלושת חברות הענק: גוגל, יאהו ומייקרוסופט, שיכול לפתור בעיה של הכפלות תוכן, בעיה נפוצה בקרב אתרים.

לאחרונה, סיפרנו לכם על התג החדש – Canonical Tag פרי שת”פ בין שלושת חברות הענק: גוגל, יאהו ומייקרוסופט, שיכול לפתור בעיה של הכפלות תוכן, שהינה בעיה נפוצה בקרב אתרים.  במאמר זה נספק מקורות נוספים למידע בנושא ואינפורמציה לשימוש נכון ב – Canonical Tag.

לפניכם מצגת אודות תג הקנוקיל על פי מאט כץ. במצגת זאת תמצאו מידע אודות הכפלות תוכן, שאלות ותשובות ופתרון לבעיה באמצעות התג החדש.

בנוסף סרטון וידאו אודות השימוש בתג Canonical המוצג ע”י מאט כץ:

דוגמא מתוך הבלוג של גוגל, לשימוש בתג קנוניקל – Canonical Tag לפתרון בעיית הכפלות התוכן באתר
דוגמה לשימוש בתג קנוניקלכתובת ה – URL המועדפת לצורך הדוגמא היא זאת:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish

הבעיה היא שהן המבקרים והן הזחלנים של מנועי החיפוש יכולים להגיע לדף זה באמצעות כתובות URL שונות. לדוגמא:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candy
תוכן זהה המופיע בקטגוריות שונותאו שיש תוכן זהה לחלוטין עם כתובת URL שונה עקב פרמטרים של מעקב או session ID.
לדוגמא:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&trackingid=1234&sessionid=5678

אז מה הפתרון? יישום Canonical Tag

יש להוסיף תגית זו:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish” />
בתוך אזור ה – <head> של התכנים המשוכפלים:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candy
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&trackingid=1234&sessionid=5678
ובכך גוגל ומנועי החיפוש הנוספים, יבינו כי מדובר בהכפלת תוכן של כתובת ה – URL המרכזית:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish

 

הערות:

  • פרמטרים נוספים הקשורים באותו URL כמו PR, יקבלו את אותה התייחסות.
  • כל מנועי החיפוש יוכלו לאמץ סטנדרד זה בעת הניווט באתר ואינדוקס הדפים.

שאלות ותשובות אודות  Canonical Tag (מאת מהנדס בכיר בצוות האינדוקס של גוגל):

  • האם rel=”canonical”היא הנחייה חדשה או המלצה?
    זאת המלצה חמה של גוגל! מנוע החיפוש יתייחס לבקשתכם בעת בחירת הכתובת אותה יש להציג בדף תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להשתמש בנתיב רלטיבי להגדרת ה – Canonical? לדוגמא:
    <link rel=”canonical” href=”product.php?item=swedish-fish” />
    כן, ניתן להשתמש בנתיב רלטיבי ואף להשתמש בתג זה: <base>
  • האם זה בסדר להשתמש ב- Canonical Tag גם כשהתוכן אינו זהה ב – 100%?
    זה אפשרי כשמדובר בשינויי תוכן קלים.
  • מה קורה אםrel=”canonical”מחזיר 404 (הדף אינו נמצא)?
    הזחלנים ימשיכו לנסות ולאתר את ה – Canonical, אך מומלץ בחום לשתול זאת בדף קיים.
  • מה קורה אם rel=”canonical”לא אונדקס עדיין?
    ברגע שהדף יאונדקס מנוע החיפוש יתייחס מחדש לתוכן הרלוונטי.
  • האם rel=”canonical”יכול להמצא בכתובת המבצעת הפנייה קבועה?
    כן. ניתן לשבץ זאת ב – URL המבצע הפנייה קבועה וכל תוצרי אותה הפנייה ישמרו.
  • מה קורה כשניתנות לזחלנים הנחיות סותרות?
    מנוע החיפוש מסוגל לעקוב אחר שרשראות קנוניקל, אך מומלץ מאוד לבצע זאת באופן המתייחס לכתובת אחת נכונה.
  • האם ניתן להשתמש בתג זה עבור כתובת דף הנמצא בכלל באתר/דומיין אחר?
    לא. לשם כך יש להשתמש בהפניה קבועה – 301.
    כן ניתן להשתמש בזה עבור subdomains לדוגמא: example.com מול . help.example.com

מומלצים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

קידום אתר? עשו זאת בעצמכם!

דילוג לתוכן