Canonical Tag – פתרון יעיל להכפלות תוכן באתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
באחרונה סיפרנו לכם על התג החדש Canonical Tag, פרי שת"פ בין שלושת חברות הענק: גוגל, יאהו ומייקרוסופט, שיכול לפתור בעיה של הכפלות תוכן, בעיה נפוצה בקרב אתרים.

לאחרונה, סיפרנו לכם על התג החדש – Canonical Tag פרי שת”פ בין שלושת חברות הענק: גוגל, יאהו ומייקרוסופט, שיכול לפתור בעיה של הכפלות תוכן, שהינה בעיה נפוצה בקרב אתרים.  במאמר זה נספק מקורות נוספים למידע בנושא ואינפורמציה לשימוש נכון ב – Canonical Tag.

לפניכם סרטון וידאו אודות השימוש בתג Canonical המוצג ע”י מאט כץ:

דוגמא מתוך הבלוג של גוגל, לשימוש בתג קנוניקל – Canonical Tag לפתרון בעיית הכפלות התוכן באתר
דוגמה לשימוש בתג קנוניקלכתובת ה – URL המועדפת לצורך הדוגמא היא זאת:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish

הבעיה היא שהן המבקרים והן הזחלנים של מנועי החיפוש יכולים להגיע לדף זה באמצעות כתובות URL שונות. לדוגמא:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candy
תוכן זהה המופיע בקטגוריות שונותאו שיש תוכן זהה לחלוטין עם כתובת URL שונה עקב פרמטרים של מעקב או session ID.
לדוגמא:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&trackingid=1234&sessionid=5678

אז מה הפתרון? יישום Canonical Tag

יש להוסיף תגית זו:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish” />
בתוך אזור ה – <head> של התכנים המשוכפלים:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candy
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&trackingid=1234&sessionid=5678
ובכך גוגל ומנועי החיפוש הנוספים, יבינו כי מדובר בהכפלת תוכן של כתובת ה – URL המרכזית:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish

הערות:

  • פרמטרים נוספים הקשורים באותו URL כמו PR, יקבלו את אותה התייחסות.
  • כל מנועי החיפוש יוכלו לאמץ סטנדרד זה בעת הניווט באתר ואינדוקס הדפים.

שאלות ותשובות אודות  Canonical Tag (מאת מהנדס בכיר בצוות האינדוקס של גוגל):

  • האם rel=”canonical”היא הנחייה חדשה או המלצה?
    זאת המלצה חמה של גוגל! מנוע החיפוש יתייחס לבקשתכם בעת בחירת הכתובת אותה יש להציג בדף תוצאות החיפוש.
  • האם ניתן להשתמש בנתיב רלטיבי להגדרת ה – Canonical? לדוגמא:
    <link rel=”canonical” href=”product.php?item=swedish-fish” />
    כן, ניתן להשתמש בנתיב רלטיבי ואף להשתמש בתג זה: <base>
  • האם זה בסדר להשתמש ב- Canonical Tag גם כשהתוכן אינו זהה ב – 100%?
    זה אפשרי כשמדובר בשינויי תוכן קלים.
  • מה קורה אםrel=”canonical”מחזיר 404 (הדף אינו נמצא)?
    הזחלנים ימשיכו לנסות ולאתר את ה – Canonical, אך מומלץ בחום לשתול זאת בדף קיים.
  • מה קורה אם rel=”canonical”לא אונדקס עדיין?
    ברגע שהדף יאונדקס מנוע החיפוש יתייחס מחדש לתוכן הרלוונטי.
  • האם rel=”canonical”יכול להמצא בכתובת המבצעת הפנייה קבועה?
    כן. ניתן לשבץ זאת ב – URL המבצע הפנייה קבועה וכל תוצרי אותה הפנייה ישמרו.
  • מה קורה כשניתנות לזחלנים הנחיות סותרות?
    מנוע החיפוש מסוגל לעקוב אחר שרשראות קנוניקל, אך מומלץ מאוד לבצע זאת באופן המתייחס לכתובת אחת נכונה.
  • האם ניתן להשתמש בתג זה עבור כתובת דף הנמצא בכלל באתר/דומיין אחר?
    לא. לשם כך יש להשתמש בהפניה קבועה – 301.
    כן ניתן להשתמש בזה עבור subdomains לדוגמא: example.com מול . help.example.com

מומלצים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
דילוג לתוכן