Canonical Tag

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל, יאהו ומייקרוסופט משתפים כעת פעולה לניקוי הרשת מהזבל.
אריק שמידט, מנכ”ל גוגל, קרא לרשת האינטרנט “בור שפכים”.

גוגל, יאהו ומייקרוסופט משתפים כעת פעולה לניקוי הרשת מהזבל.

חלק גדול מ”בור השפכים” הזה נוצר עקב הכפלות תוכן. כעת פרסמו שלושת חברות הענק, תג משותף לשלושת מנועי החיפוש שמעניק לדפים שלכם את פורמט ה – URL המועדף על שלושתם. תג זה מכונה:Canonical Tag ונראה כך:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish” />
בגוגל מסבירים כי ניתן להוסיף תג זה בתוך אזור ה – <head>  של התוכן המשוכפל על מנת לציין את הוורסיה של ה – URL המועדפת עליכם.

לדוגמא:

http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candy
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&trackingid=1234&sessionid=5678
באמצעות הוספת תג זה, מנועי החיפוש יבינו כי כל הכפלות התוכן מתייחסות ל –
canonical URL: http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish

תכונות נוספות של ה – URL כמו PR וסיגנלים קשורים, יזכו מצד מנועי החיפוש, לאותה התייחסות.

למידע נוסף בנושא: ב – Google