יסודות לבניית קישורים במסגרת קידום אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
בניית קישורים הוא תהליך מפרך, איטי ואינסופי (תמיד צריך ורוצים עוד), אך מתגמל מאד. מבחינת קידום אתרים זהו אחד מאבני היסוד. קישורים איכותיים הם הכרחיים להשגת תוצאות בקידום, גם כשמדובר באתר ותיק וסמכותי.
יצירת קישורים היא אחת המשימות המרכזיות בתחום קידום אתרים ולא תמיד יודעים מאיפה להתחיל. ישנן טכניקות רבות ליצירת קישורים איכותיים (מאמרים באתר תוכן, פוסטים בבלוגים, רשתות חברתיות, אינדקסים, שיתופי פעולה ועוד…), אך במאמר זה נתמקד בניתוח מתחרים לקבלת רעיונות נוספים ליצירת קישורים חדשים.
פקודת linkdomain ביאהו
במידה והנכם עוסקים בתחום קידום אתרים מקצועי, סביר להניח כי אתם מכירים את פקודת linkdomainבאתר: www.yahoo.com, לאיתור קישורים נכנסים. באמצעות פקודה זו ניתן לקבל מידע ערכי רב, הן כשבאים לבחון את ערכם של הקישורים שיצרתם והן כשמנתחים את מערך הקישורים של המתחרים שלכם. (בגוגל ישנה פקודה דומה: “link” אך היא סלקטיבית יותר ומציגה הרבה פחות קישורים).

בעוד שרובכם ודאי מכירים פקודה זו, רבים אינם מכירים את הסתעפויותיה של הפקודה ואת האפשרויות השונות המסייעות בידיכם לקבל מידע יעיל יותר באמצעות סינון ואיתור האינפורמציה החשובה. נמחיש זאת באמצעות דוגמא של שירותי קידום אתרים מקצועי עבור חברת רכב מובילה.

קידום אתרים לחברת הרכב “ניסן” – דוגמא

אז נניח והנכם מקדמים אתר כמו Nissan USA, מן הסתם, אתם מעוניינים להגדיל את כמות הקישורים הנכנסים אל אתר זה.
כדאי לבחון את הקישורים שהשיגו אתרי המתחרים המרכזיים בתחום. אחת הדרכים לעשות זאת היא כאמור, באמצעות הפקודה: linkdomain.
מכיוון שחלק מהקישורים הנכנסים מגיעים מהאתר עצמו, כדאי מראש לסנן קישורים אלה. לא אותם אתם מבקשים לנתח כרגע. הסינון מתבצע באופן הבא, באמצעות הוספת: -site”
אז בהנחה שהנכם מקדמי אתרים יסודיים וביצעתם את האמור לעיל, קיבלתם את התוצאות הבאות:
·         ford.com — 236,000 backlinks (using: linkdomain:ford.com -site:ford.com)
·         chevrolet.com — 144,000 backlinks (using: linkdomain:chevrolet.com -site:chevrolet.com)
·         gmc.com — 214,000 backlinks (using: linkdomain:gm.com -site:gm.com)

פקודת “-site:”כאמור, סיננה עבורכם את הקישורים הפנימיים המתקבלים מתוך האתר עצמו וכעת קל יותר להתמקד בקישורים הנכנסים מאתרים אחרים.

זכרו: כדאי לסנן מידע שאינו מועיל לכם על מנת שתוכלו להתמקד בעיקר!

כיצד ממשיכים? מה עושים אם לכל אחד מהמתחרים שבדקתם יש למעלה מ – 100,000 קישורים נכנסים? זה בהחלט מעט יותר ממה שניתן לבחון באופן יסודי…

בצעו סינון נוסף ורכזו את האתרים המצביעים על כל שלושת המתחרים החזקים בתחומכם. לשם כך, עליכם להשתמש בפקודה ברצף באופן הבא:

linkdomain:ford.com linkdomain:chevrolet.com linkdomain:gm.com

המידע המתקבל – אתרים המקשרים לשלושת המתחרים המרכזיים שלכם, מעניין ביותר וייתכן כי מדובר במאמר שהינו סקירה כללית של רכבים בתחום ואולי גם אתם תרצו להופיע שם.

כתוצאה משאילתא זו, יתקבלו  (נכון לכתיבת שורות אלה) כ – 3,360 קישורים. במידה ותתחילו לפנות לאתרים אלה בבקשה לקבלת קישור אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב מביך: ומה אם חלק מהאתרים האלה כבר מקשר אליכם? במקרה הטוב, התקרית תסתיים במבוכה, במקרה הרע – תאבדו קישור, וזאת בנוסף לזמן היקר שבזבזתם לשווא כשבאותה עת יכולתם לפנות לאתר אחר ולהשיג קישור חדש.

אז מה עושים? פועלים על אותו עקרון ומורידים את האתרים שכבר מקשרים אליכם. הפקודה תראה כך:

linkdomain:ford.com linkdomain:chevrolet.com linkdomain:gm.com
 -linkdomain:nissanusa.com
כעת נותרתם עם 3,100 קישורים. תחשבו כמה עבודה וכמה תסכול חסכתם מעצמכם בכך שלא פניתם לאתרים אלה לשווא (עבודה מיותרת על 530 אתרים שכבר מקשרים אליכם).
ניתן שוב לסנן מידע זה ולייעל את תהליך העבודה עוד יותר. לדוגמא: ניתן לבודד אתרי חדשות, יש סיכוי כי תרצו להתייחס אליהם באופן שונה או אף להעביר את המידע לחברת יח”צ המטפלת באתר. הפקודה תיראה כך:
linkdomain:ford.com linkdomain:chevrolet.com linkdomain:gm.com
 -linkdomain:nissanusa.com “news”
פקודה זו עשויה להיות בעייתית מכיוון שאתר יכול להשתמש במילה “ news” מבלי להיות אתר חדשות. יחד עם זאת, זה עדיין פילטר שימושי.
על בסיס אותו עיקרון ניתן לסנן מידע נוסף, לדוגמא: מוסדות אקדמיים – דומיינים המסתיימים ב – “.edu”. הפקודה תיראה כך:

linkdomain:ford.com linkdomain:chevrolet.com linkdomain:gm.com -linkdomain:nissanusa.com site:.edu

קישורים ממוסדות אקדמיים יוקרתיים הינם בעלי ערך רב ונחשבים כסמכותיים ביותר. וודאי תרצו לנקוט בטקטיקה שונה כשאתם פונים לגופים מסוג זה (אם בכלל…). קישורים כאלה יכולים להופיע במסגרת סקירה כללית אודות ענף הרכב, ובמידה ואתם חושבים שאתם ראויים להופיע ברשימה זאת, פנו ישירות לגורם הרלוונטי.

לסיכום
בניית קישורים הוא תהליך מפרך, איטי ואינסופי (תמיד צריך ורוצים עוד) אך מתגמל מאד. מבחינת קידום אתרים זהו אחד מאבני היסוד. קישורים איכותיים הינם הכרחיים להשגת תוצאות בקידום, גם כשמדובר באתר ותיק וסמכותי.

מחקר קישורים קריאטיבי יכול לספק לכם יתרונות משמעותיים: תוכלו להתמקד בקישורים בעלי ערך רב יותר, ולפנות לאתרים בעלי שיעור היענות גבוה מהממוצע (הם כבר מקשרים לאתרים בתחומכם).

 

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן