על תבונה ונגישות בקישורים פנימיים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אם משכילים לבנות באתר מבנה פנימי נכון, ניתן להשיג מטרה כפולה – גם לנווט את הגולשים באופן שיתמצאו ויגיעו בקלות לכל מקום באתר וגם לאפשר לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים לזרום בחופשיות בין הדפים ולתת להם להבחין בין עיקר לצדדי.

קישורים פנימיים וקידום אתרים

מאת: ורדה שלום
בעזרת הקישורים הפנימיים גוגל וזחלנים אחרים מגיעים לאן שאנו רוצים שיגיעו. בעזרת היררכיה נבונה של דפים באתר וקישורים תקניים אנו עוזרים לגוגל “להבין” אילו דפים חשובים יותר ואילו דפים הם משניים (למשל דפים פנימיים בתוך תת קטגוריות). בעזרת קישורים פנימיים ניתן לחזק דפים מסויימים ולקדם אותם על חשבון דפים צדדיים. קישורים פנימיים יוצרים סדרי עדיפויות .
באמצעות קישורים פנימיים ניתן להעביר לגוגל מסרים נוספים ובראשם לחזק את הביטויים אשר להם אנו עושים קידום אתרים באינטרנט.
ניווט המיועד לגולשים
קישורים פנימיים הם הדרך שלנו לנווט את הגולשים שלנו למקומות שאנו רוצים שיגיעו. ככל שנתכנן ניווט נכון כך נמקסם את המטרות שאותן רצינו להשיג. לכל אתר יש מטרות וכדי להגיע אליהן אנו מתכננים לגולשים שלנו מסלול גלישה המקדם את תהליך השגת המטרה.
ככל שננווט את הגולשים שלנו נכון יותר בין דפי האתר כך נעלה את הסיכוי שהם אכן יגיעו למקומות שתכננו להם.
איך ליצור קישורים טובים הן לקידום אתרים והן לגולשים
בדרך כלל קישורים המנתבים דרך פשוטה וקלה לגולש האנושי נכונים גם לגוגל. חשוב ליצור היררכיה של חשיבות בין הדפים על מנת להדגיש הן לגולשים והן לגוגל מה העיקר ומה בחשיבות משנית. על פי העיקרון הזה יהיו באתר דפים ראשיים למשל קטגוריות ראשיות וכל קטגוריה תפנה לדפים פנימיים יותר. כל דף פנימי השייך לקטגוריה יהיה מעצם טיבו ממוקד ומפורט יותר. אז איך אנחנו הגולשים וגם גוגל יודעים שדף הוא פנימי (חלק מקטגוריה) או דף מרכזי? מעבר לאופי תכניו מה שמסייע לנו להבחין בהיררכיה היא הדרך שבא הגענו לדף . את הדרך הזו אנו יוצרים בעזרת סידור הדפים בקישורים הפנימיים. סידור נכון של קישורים בהם דף מרכזי מוביל לדף פנימי וממנו לדף פנימי יותר תורם בהעברת המסרים לגולשים ויוצר זרימה טובה של גוגל באתר. דף מרכזי מעצם טיבו צריך להיות צומת דרכים עניפה יותר כלומר שמגיעים אליו מיותר דפים (על ידי קישורים פנימיים) וממנו גם יוצאים יותר קישורים מאשר מדף פנימי.
קישורים הטובים לגולש אך לא לקידום אתרים
למרות שגוגל מחקה את ההגיון האנושי חלק מהקישורים “יעשו את המלאכה” בניווט הגולשים אך לא יסייעו ולפעמים אף יעכבו קידום אתרים באינטרנט –
1. קישורים הכתובים בשפה לא קריאה לעכבישים כדוגמאת גאווה סקריפט,
2. קישורי תמונה פחות אידיאלים מקישורי טקסט (anchor text ) לצורכי קידום אתרים
3. תיבות חיפוש וכל מנגנון המורכב משאילתות ברור לגולש האנושי אך גוגל לא מצליח להכנס אליו.
4. קישור היוצא מטקסט שהוא ביטוי מפתח בקידום אתרים “יספר” חזק יותר מאשר קישור עם טקסט לא קשור/סטנדרטי (כגון “לחץ כאן” או “לפרטים” )
לסיכום – אם משכילים לבנות באתר מבנה פנימי נכון, ניתן להשיג מטרה כפולה – גם לנווט את הגולשים באופן שיתמצאו ויגיעו בקלות לכל מקום באתר וגם לאפשר לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים לזרום בחופשיות בין הדפים ולתת להם להבחין בין עיקר לצדדי.