טיפים לביצוע אופטימיזציה לאתר האינטרנט – Website optimization

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
Website optimization מתייחס לניסוי ובחינה של מגוון אפשרויות שונות עבור תוכן ועיצוב האתר, במטרה להגדיל את יחסי ההמרה ואת שביעות רצונם של המבקרים באתר. אל תתבלבלו בין זה לבין אופטימיזציה של מנועי חיפוש, שמטרתה לשפר את הדירוג בדף תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות.
Website optimization מתייחס לניסוי ובחינה של מגוון אפשרויות שונות עבור תוכן ועיצוב האתר, במטרה להגדיל את יחסי ההמרה ואת שביעות רצונם של המבקרים באתר.
אל תתבלבלו בין זה לבין אופטימיזצייה של מנועי חיפוש, אשר מטרתה לשפר את הדירוג בדף תוצאות החיפוש, עבור מילות מפתח ספציפיות.
צוות גוגל אנליטיקס מסביר כי ניסיון לבצע אופטימיזצייה בכל דפי האתר באתר גדול, יכול להיות מרתיע מאד במידה ואין מתכננים זאת כראוי. הדפים העיקריים אותם יש לבחון הינם אלה בעלי ההשפעה הגבוהה ביותר על הצלחת האתר. כשמשתמשים ב – Google Analytics וב – Google Website Optimizer, ניתן לזהות את הדפים בעלי הערך הרב ביותר ולבחון אותם באופן המאפשר שיפור תוצאות המבוסס על נתונים ולא על תחושות בטן.
איתור דפים בעלי הערך הרב ביותר באתר
עוד לפני שמתחילים לבדוק וריאציות מגוונות של תוכן, עליכם לבחור את הדפים בהם תשקיעו את האופטימיזצייה. ביצוע בדיקה אם כפתור כתום עדיף, לדוגמא, על כפתור כחול, בדף אשר זוכה רק ל – 1% מהתנועה באתר, הינו מיותר ומהווה בזבוז זמן ואנרגיה. אולם, בדיקה כזאת בדף המושך הכי הרבה תנועה לאתר, וניתוח יחסי המרה, בעלי חשיבות עליונה והשפעה עצומה על הכנסותיכם.
גולש המחפש ברזים ולוחץ על מודעה המובילה אותו לדף המציג כיורים, לא יהיה מרוצה מהתוצאות וקרוב לוודאי שיברח לאתר המתחרה.
דפי נחיתה הינם דפים הכרחיים וחשוב לבצע בהם אופטימיזצייה. הם הרושם הראשוני על העסק שלכם. אם מבקר יגיע לדף שאינו עונה על צרכיו, הוא ינטוש את האתר ולא ימשיך לשוטט בו. ישנה הזדמנות אחת בלבד ליצור רושם ראשוני…
השקיעו בדפי הנחיתה שלכם, התאימו אותם לצרכי הלקוחות וכך תוכלו גם להגדיל את התנועה באתר שלכם באמצעות צמצום אחוזי נטישה. זהו דבר חשוב מעין כמוהו. הסתכלו בדו”ח “Top Landing Pages” בחלק התוכן של גוגל אנליטיקס. דפים הזוכים לכמות גדולה של מבקרים אך אחוזי הנטישה המיידית בהם גבוהים, זקוקים בדחיפות לעיצוב מחדש.
על תשכחו את הדפים המפנים
דפים נוספים בעלי חשיבות עליונה לאתר הינם אלה המפנים לדפי המטרה שלכם. דף מטרה הינו הדף אליו מגיע המבקר לאחר שביצע את הפעולה הנחשקת: רכישה, הרשמה, הורדת תוכנה וכו’.
ניתן להגדיר בגוגל אנליטיקס עד 10 דפים האמורים להוביל את הגולש, ברצף מסויים, לדף המטרה.מומלץ לבצע אופטימיזצייה לדפים המרכיבים נתיב הובלה זה.
הדו”ח “Funnel Visualization”  המצוי בחלק המטרות שבגוגל אנליטיקס, מציג בפניכם את מספר הנוטשים בכל שלב. חשוב לבצע אופטימיזצייה בדפים בהם אחוזי הנטישה גבוההים.
ניסוי וטעייה
לאחר שזיהיתם באמצעות דו”חות גוגל אנליטיקס את הדפים החשובים לכם לביצוע אופטימיזצייה, תוכלו להתחיל לבצע ניסויים בדפים אלה.