על פי Justilien Gaspard, יועץ לקידום אתרים המתמחה בתחום בניית קישורים, המצאת רעיונות גדולים ליצירת קישורים, יכולה להוות אתגר. יש צורך ביצירתיות, בביצוע מחקר ובחשיבה מקורית “מחוץ לקופסא”.
במאמרו הוא ממליץ על טכניקות לבניית מערכת קישורים איכותית.
אחת הדרכים הטובות ביותר לאיתור רעיונות חדשים לבניית קישורים היא על ידי פתרון בעיות הלקוח. לדוגמא: קישור פיתוי – דבר שהינו אטרקטיבי מספיק בכדי ללכוד את הגולש.
מדוע נוטים להתעלם משיטה פשוטה ויעילה זו? פשוט מאד: זה אינו סקסי דיו עבור תעשייה החיה על באזז ולהטוטי פרסומות.
מובאות להלן חמש דרכים שיעזרו לכם ליצור אסטרטגיית קישורים מעולה.
מחקר מילות מפתח
השתמשו בכלים שלכם למציאת מילות מפתח ואתרו מילים פופולאריות בקרב הגולשים.
חפשו ביטויים המעידים על כך כי הגולש מנסה לפתור בעיה. הביטויים יכולים לכלול מילים כמו “איך”, “עזרה”, “הוראות כיצד…”, “תיקון”, ו”בעיה”.
כעת הינכם מכירים בעיות ספציפיות שהגולשים מבקשים לפתור. השתמשו במידע זה לשם יצירת קישורים חדשים וגם תזכו בלקוחות חדשים בו זמנית.
לקוחות
אתם יכולים למצוא רעיונות טובים לבניית קישורים אפילו בשיחה שגרתית עם לקוח בעודכם דנים באתגרים העומדים בפניו. עליכם לבצע סקרים, לטלפן, או לתשאל לקוחות. הקפידו לשאול שאלות פתוחות. זוהי הדרך הטובה ביותר למצוא את ההזדמנויות הגלויות פחות.
צוות
דברו עם מנהלי חשבונות, אנשי שירות לקוחות ואנשי מכירות. הם באים במגע עם לקוחות בתדירות הגבוהה ביותר ולכן הם מבינים אותם ואת הנושאים המטרידים אותם, באופן הטוב ביותר.
טיפ: נהלו מעקב תלונות ושאלות נפוצות העולות במהלך השבוע על ידי לקוחות החברה.
פורומים, בלוגים ורשתות חברתיות
הקדישו זמן לקריאת פורומים, בלוגים ואתרי רשתות חברתיות בתעשייה שלכם כדי לגלות בעיות מרכזיות שאנשים נאלצים להתמודד עימם. שימו לב להערות ולתגובות הגולשים. הרבה דברים מתגלים בתגובות אלה. אם מישהו אמר משהו שברצונכם להעמיק בו, אל תהססו ליצור עימו קשר ישיר. אנשים רבים ישמחו לספק פרטים נוספים.
אתרי ביקורות צרכנים
הקדישו זמן לאתרים העוסקים בתגובות צרכנים. נסו לאתר בעיות חוזרות ונשנות בתעשייה שלכם. לאתרים אלה ערך רב.
השתמשו בכל המידע שאספתם אודות צרכי לקוחות ועשו סיעור מוחות בנושא בניית קישורים, עם האנשים איתם אתם עובדים. היו שונים ומקוריים. קל לחקות אחרים, אך גם קל לזכות בהתעלמות מצד מנועי החיפוש…
העזו להיות שונים! Sage Lewis ציין בטור שלו בשבוע שעבר, “אם אתם רוצים קישורים לאתר שלכם, עליכם לעשות ולהיות משהו שהאחרים אינם. עליכם לתרום דבר בעל ערך לקהילת האינטרנט”.
האם הרעיון שלכם שווה? האם הוא שונה? מה מבדיל בין האסטרטגיה שלכם לזו של המתחרים שלכם?
בניית מערכת קישורים טובה הינה נדבך חשוב ביותר במערכת שיווק טובה.
מדובר בפתרון בעיות, ביצירתיות, בביצוע מחקר ובחשיבה “מחוץ לקופסא”.