קארי היל, מומחית אמריקאית לשיווק במנועי חיפוש, מספרת כי היא נשאלת לעיתים קרובות, על ידי לקוחות וקוראים, מדוע אתר אינטרנט צעיר יותר, קטן יותר, או סתם “פשוט ו”מכוער” יותר, מצליח לעקוף אותם בדירוג במנועי החיפוש.
קארי מסבירה כי לשאלה זו אין תשובה אחת פשוטה. לפעמים היא פשוט נאלצת לאמר כי אינה יודעת. אולם יש גורמים שונים שכדאי להתייחס אליהם כאשר מתחרה מנצח אותך. גורמים אלה ישפיעו על הדירוג שלכם במיקומים הגבוהים הנחשקים.
התוכן הוא המלך
ביטוי זה אינו חדש, אך זוהי הסיבה הראשונה לדירוג גבוה של אתר ולכך שהמתחרה שלך עולה עליך בדירוג. אתר האינטרנט שלהם עשיר בתוכן רב יותר, באיכות גבוהה יותר. זכרו כי התוכן שלכם חייב להיות מקורי, ייחודי ורלוונטי.
כמות גבוהה יותר של דפים, אינם בהכרח זרז לעלייה בדירוג. אנו מדברים על תוכן, טקסט.
האם יש לכם אתר פלאשי עם רק מעט תוכן כמזון לעכבישים? ייתכן ויש לכם אתר פלאשי קלאסי. האתר עשוי להיות מעוצב באופן הרבה יותר אטרקטיבי מזה של המתחרים שלכם. אך אם השליחים של מנועי החיפוש, עכבישים ורובוטים למיניהם, אינם יכולים לקרוא את תוכן האתר (ונכון להיום הם אינם יודעים לקרוא פלאש) ולקבוע את מידת הרלוונטיות של הדפים עבור שאילתא ספציפית, לא תוכלו להיות מדורגים גבוה בשאילתא זו ובמילות חיפוש אלה.
ניתן להשתמש בפלאש, אך חייבים להוסיף טקסט באופן מושכל.
תמיכה הדדית כבסיס לעוצמה
בתיירות לדוגמא, דפים המתייחסים לבתי מלון בניו יורק, אינם רלוונטיים לגולשים המחפשים בתי מלון באמסטרדם, אך אם אותם דפים נמצאים תחת אותו דומיין, הם מעצימים אחד את השני וכל הדפים באתר צוברים עוד כוח.
לאתר אינטרנט בן 10,000 דפים, יהיה קל הרבה יותר לעלות בדירוג למילת מפתח מסויימת או ביטוי, בהשוואה לאתר בן 10 דפים. זה נכון בעיקר, אם השימוש במילות המפתח נעשה באופן מושכל במסגרת פעולות האופטימיזצייה.
ארכיטקטורה
כיצד בנוי האתר שלך? האם הושקעה מחשבה בדרכים המקלות על הניווט באתר, האם נתיבי הגלישה קלים להבנה? גולשים ועכבישים לומדים על האתר שלך על פי מבנהו. ככל שהעכבישים יכולים להגיע לכמות רבה יותר של דפים, תזכה ביותר נקודות זכות על כמות תוכן רלוונטית למילות מפתח ולביטויים. חשוב על הגולשים המטיילים באתרך. וודא כי תכנים רלוונטיים מקושרים זה עם זה, ותכנים שאינם מתאימים, מופרדים בצורה טובה.
ותק הדומיין
גיל הדומיין הינו נושא השנוי מעט במחלוקת. גיל בפני עצמו אינו מספיק לקבלת דירוג גבוה. עם הגיל מגיע התוכן. אם למתחרה שלך יש אתר בן 7 שנים המכיל אלפי עמודים, תצטרך לייצר תוכן עצום על מנת שתוכל להתחרות בו. קל יותר לנצח אתר ענק, הבנוי על פלטפורמה דלה עם ארכיטקטורה דלה. זאת בהנחה, כמובן, שהאתר שלך בנוי נכון. אל תשכח לקחת בחשבון את כל מה שהמתחרים שלך עושים, כשאתה בונה ומשווק את אתר האינטרנט שלך.
קישורים קישורים קישורים
לעולם לא תדורג היטב ללא קישורים טובים לאתר שלך. נושא זה חוזר שוב לתכנים, לארכיטקטורה ולגולשים. קבלת קישורים איכותיים וטבעיים תלויה בכך שהתכנים שלך יעניינו אנשים, ושיגרמו להם לרצות להצביע עליך. אך כאן חייבים לכתת רגליים.
אתרים חדשים בד”כ לא זוכים מיד בקישורים איכותיים מאתרים אחרים. צריך לצאת ולבקש קישורים כאלה. יש גם את עניין הסמכות. אם תוכל להראות לקוראים ולגולשים שאתה מהווה סמכות בתחום, ואתה מספק את המידע הטוב ביותר בנושא כלשהו, אתה תצליח. מנועי חיפוש מרוויחים כסף ושומרים על שביעות רצון הגולשים באמצעות כך שהם מספקים ראשונים את התוכן הטוב ביותר.
הילחם נגד מתחרים בליגה שלך
לפעמים קל להיות מדורגים גבוה במילת מפתח מסוימת. לפעמים זה קשה מאד. זה תלוי במידת התחרותיות של מילת המפתח ובגודל האתר שלך. אל תגזימו. אם יש לכם אתר בן 20 דפים המנסה להתחרות על מילת מפתח מבוקשת מאד מול אתר בעל 10,000 דפים, אתם בצרות. אל תיכנסו לתחרות שהיא מעבר לכוחותיכם. במילים אחרות: אל תקפצו “מעל הפופיק”.
ישנן סיבות אפשריות רבות לדירוג גבוה יותר של המתחרה שלכם. אם תבצעו ניתוח נתונים ותבינו את הנקודות העיקריות, תוכלו לתקוף את הבעיה ולעשות כמיטב יכולתכם על מנת לטפס ולזכות בדירוג גבוה יותר, בסופו של דבר.
העריכו את רמת התחרות עוד לפני שאתם בכלל מתחילים לבנות את האתר שלכם. ניתוח מתחרים יוכל לחסוך מכם את הצורך לנסות ולהשיג בשלב מאוחר יותר את המתחרים שלכם, ואת הצורך לבצע שינויים יקרים באתר שלכם בטווח הארוך.