אפשרות חדשה בכלי Wayback Machine – ניתוח השינויים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הכלי Wayback Machine משמש לבדיקת ההיסטוריה של דפי אינטרנט. כעת מוצעת לנו אפשרות חדשה ושימושית ביותר בכלי – השוואה מפורטת בין תאריכי סריקה שונים כולל סימון מחיקות ותוספות.

הכלי Wayback Machine הוא כלי פשוט ויעיל המאפשר לכל אחד לבדוק את ההיסטוריה של דומיינים ודפי אינטרנט, והוא חשוב במיוחד עבור מקדמי אתרים. לאחר שמכניסים אליו את כתובת ה-URL של הדף שאנו רוצים לבדוק, מוצגת בפנינו היסטוריית הסריקות של הדף בידי הכלי, ואז ניתן לבחור בתאריך של אחת הסריקות שבוצעו ולבדוק כיצד נראה הדף באותו היום ולאיזו מטרה הוא שימש. באופן זה ניתן לגלות אם הדומיין של האתר שמעניין אותנו שימש בעבר אתר אחר, אולי אפילו מפוקפק, וכן אילו שינויים חלו בו לאורך השנים – תוכן, עיצוב, קישורים וכו’.

כעת, מוצעת לנו אפשרות חדשה ושימושית ביותר בכלי Wayback Machine – השוואה בין תאריכי סריקה. יש לציין כי כרגע מדובר עדיין בגרסת בטא, ועל כן ייתכנו אי-דיוקים שכנראה יתוקנו בהמשך.

אז איך משתמשים באפשרות ההשוואה החדשה?

נכנסים לכלי Wayback Machine, מדביקים או מקלידים את כתובת ה-URL של הדף המבוקש ולוחצים על כפתור “Browse History”.

אפשרות חדשה להשוואה בין סריקות בכלי WBM

בשלב זה יופיע כפתור ההשוואה החדש, שעליו צריך ללחוץ.

בדיקת היסטוריית אתר בכלי wayback machine

כעת תוכלו לראות תצוגה קלנדרית של תאריכי הסריקה השונים של הדף בשנים האחרונות ולבחור בשני תאריכים שביניהם תרצו להשוות. לאחר בחירת שני התאריכים, לחצו על כפתור “Compare”.

השוואה בין שנים בכלי wayback machine

בדוגמה זו בחרנו להשוות בין סריקת הדף של קורס קידום אתרים בשני תאריכים שונים – אחד מנובמבר 2015 (משמאל) והשני מספטמבר 2018 (מימין).

הכלי למעשה מבצע ניתוח של שתי הסריקות ומפיק סימונים ברורים ויעילים: הטקסט המסומן בצהוב הוא טקסט שהיה קיים בדף בשעת הסריקה המוקדמת ושכבר אינו קיים בו בסריקה החדשה, בשל מחיקה או שינוי. הטקסט המסומן בכחול הוא טקסט שנוסף לדף בסריקה החדשה ושלא היה קיים בו בסריקה המוקדמת יותר.

הדגשת שינויים בדף בכלי wayback machine

אם כן, אפשרות ההשוואה החדשה בכלי Wayback Machine עשויה להתגלות כשימושית ביותר עבור מקדמי אתרים ונקווה שבשלב מסוים היא תחדל לפעול כגרסת בטא ותהפוך לחלק בלתי נפרד מהכלי.

מומלץ להשתמש באפשרות זו כאשר מתלבטים לגבי רכישת דומיין, כאשר מבצעים בדיקה לאתר של לקוח חדש ובכלל לסוגים שונים של ניתוחים ובדיקות. אנחנו בטוחים שאתם כבר תמצאו את השימוש הטוב ביותר בעצמכם.