גוגל מכריזה על מהפך

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אחד ממייסדי ענקית החיפוש והמנכ"ל הנוכחי, לארי פייג', הכריז באישון ליל על מהלך אשר יכלול שינוי משמעותי במבנה התפעולי של גוגל והודיע על הקמת חברת הגג אלפבית.

אחד ממייסדי ענקית החיפוש Google והמנכ”ל הנוכחי, לארי פייג’, הכריז באישון לילה (יום ג’) באמצעות הבלוג אותו מנהל על מהלך דרמטי אשר יכלול שינוי משמעותי במבנה התפעולי והארגוני של ענקית החיפוש.
המייסדים, לארי פייג’ וסרגיי ברין, מקימים יחדיו חברת גג חדשה אשר תקרא אלפבית (באנגלית: Alphabet). החברה החדשה תהווה מרכז עבור עסקיהם של השניים, בינהם מנוע החיפוש Google וכל היחידות האחרות, כגון: Youtube, אנדרואיד, Google מפות ועוד עסקים רבים אשר לא זהים בליבתם לפעילותה של ענקית החיפוש.

מעתה יהפוך לארי פייג’ למנכ”ל חברת ההחזקות אלפבית ואילו סרגיי ברין ישמש כנשיא החברה החדשה, השינוי הקיצוני חייב את השניים למנות מנכ”ל חדש לענקית החיפוש, ומעתה ישב על כסא מנכ”ל גוגל לא אחר מסונדאר פיצ’אי. הבחירה היתה מאוד צפוייה לדברי לארי פייג’, שכן פיצ’אי תפקד בצורה יוצאת מן הכלל בתפקידו הקודם כסגן נשיא החברה.

בהודעת מסר פייג את הדברים הבאים: “לפני כ-11 שנים, סרגיי ואני כתבנו במכתב המייסדים כי נעשה הכל כדי שגוגל לא תהא חברה קונבנציונלית, וכחלק מזה אמרנו כי נבצע הימורים קטנים בנוגע לפעילותינו העסקיות, הימורים שאולי יראו מעט מוזרים. מאז ומתמיד חתרנו לעשות יותר עם המשאבים שעומדים לרשותינו. במהלך השנים עשינו הרבה דברים שנראו מטורפים באותה העת כמו גוגל מפות, Youtube, דפדפן כרום ואנדרואיד, אך אותם דברים מטורפים משמשים כיום למעלה ממליארד משתמשים. אנו לא עוצרים בנקודת המוצא הנוכחית, אנחנו עדיין מנסים ליצור דברים שבעיניי אחרים יראו מטורפים ואותנו יירגשו.
אנו יודעים כי חברות רבות נוטות להשאר באזורי הנוחות שלהן ועושות את אותו הדבר למעט שינויים מצטברים. אך בתעשיית הטכנולוגיה איתה אנחנו מתמודדים, רעיונות גדולים מצמחים רעינות חדשים וגדולים עוד יותר, לכן אנו צריכים להיות פחות נינוחים על מנת להשאר רלוונטיים. החברה שלנו מתפקדת מצוין כיום, אך אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות זאת באופן נקי ואחראי יותר. אנו מקימים חברה חדשה שתקרא אלפבית.
אני גאה ונרגש להקים את החברה החדשה ולפעול בה כמנכ”ל עם עזרתו של שותפי לאורך הדרך כנשיא החברה.”

להודעתו המלאה של לארי פייג’ לחץ כאן.