אחרי שכבר היינו בטוחים שדף התוצאות בגוגל מתחיל להיות צבעוני ומזמין, גוגל הכריזה על שינוי עתידי בתצוגה של מחברים.
לפי דבריו של גו’ מולר שהתפרסמו אתמול בפרופיל האישי שלו, בגוגל עושים מאמצים לנקות את העיצוב החזותי באינדקס החיפוש על מנת ליצור חווית גלישה טובה יותר מהסלולר ועיצוב התואם את כלל ההתקנים.
עוד בשנת 2011 גוגל חשפה את הסימון העשיר לכותבים ולסופרים באתר Schema.org במטרה להדגיש את המחברים. חידוש זה חשף את תמונת הפרופיל של הכותב ואת המעגלים שלו ברשת החברתית של גוגל – גוגל פלוס. תצוגת המחבר העשירה עשתה רושם כי בעיית האמינות ברשת תקטן, תגדיל את הנראות והמוניטין של אותו המחבר ותשפר את אחוז ההקלקות על מאמרים ופוסטים איכותיים, מה שיחזק את ערך האתר.
אך לצערינו אותה זהות דיגטלית איבדה את יציבותה עוד מחודש דצמבר 2013, בו היה נדמה שגוגל סובלת משפעת קשה ומדובר בבאג קליל… מה שהתברר בסופו של דבר כעדכון אלגוריתמי שנוצר על מנת לסנן תצוגות עשירות של כותבי תוכן איכותיים יותר, ולפי דבריו של מאט קאטס, מדובר בהפחתה של 15% מכלל התצוגות.
אז אחרי שכל הפרצופים העזו לצאת מהארון, וכמות הפרופילים הפעילים ברשת החברתית – גוגל פלוס גדלה… גוגל מרשה לעצמה לשנות את הגישה. ומה על אותם מחברים שזכו להיות בקדמת הבמה? האם הם יאבדו את אמונם בגוגל וימעיטו את פעילותם בגוגל פלוס? ימים יגידו…