מפנים גולשי מובייל מדף פנימי באתר שלכם לדף הבית?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כמעט לכל אחד מאיתנו קרה שבמהלך גלישה דרך הסמארטפון נתקלנו במנוע החיפוש בתוכן ספציפי שעניין אותנו, וכשלחצנו על הלינק הועברנו לדף הבית של אתר הסלולר, במקום להגיע לתוכן הרצוי שחיפשנו. כעת גוגל מעלה הילוך ונלחמת בתופעה.

כמעט לכל אחד מאיתנו קרה, שבמהלך גלישה דרך הסמארטפון נתקלנו במנוע החיפוש בתוכן ספציפי שעניין אותנו, וכשלחצנו על הלינק הועברנו לדף הבית של אתר הסלולר, במקום להגיע לתוכן הרצוי שחיפשנו. כעת גוגל מעלה הילוך, ונלחמת בתופעה.

ברביעי ליוני 2014 גוגל מפרסמת הודעה נחרצת, שמטרתה למגר את התופעה הרווחת של הפניית הגולשים מדפים פנימיים באתר לדף הבית של המובייל. כמעט לכל אחד מאיתנו קרה; במהלך גלישה דרך הסמארטפון נתקלנו במנוע החיפוש בתוכן ספציפי שעניין אותנו, וכשלחצנו על הלינק הועברנו לדף הבית של אתר הסלולר, במקום להגיע לתוכן הרצוי שחיפשנו.

Faulty redirect הפניה לקויה

מדוע תופעה זו מתרחשת? הרי גוגל הצהירה כבר מזמן כי עלינו להתייחס לסמארטפונים כמו למחשבים נייחים. מדובר בעצם באתרים אשר לא הותאמו כמו שצריך להתנהלות מול סמארטפונים, ועדיין שולחים את הגולשים לדף הבית של אתר הסלולר, במקום לתוכן שביקשו.

גוגל, שמעוניינת לספק לגולשיה את התוכן האיכותי ביותר בהתאם לביטויי החיפוש שהקלידו, וקל וחומר לסייע להם להגיע לתוכן הספציפי אותו חיפשו, מנסה להוקיע תופעה זו ולחסוך לגולשים את תחושת התסכול הנלווית להגעה לעמודים לא רלוונטיים.

שימו לב, החל מהרביעי ליוני 2014, כאשר גוגל מזהה הפניית סמארטפון לדף הבית בסלולר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש האמריקאי (US) במקום לדף שביקשו להגיע אליו, ייתכן ותציין זאת מתחת לתוצאת החיפוש. בד בבד עם התראת האזהרה שלה, היא מאפשרת לגולשים לבחור האם לוותר על הבחירה, או להמשיך לדף זה בכל מקרה על ידי לחיצה על כפתור ‘Try anyway’.

s2גוגל עוזרת למנהלי האתרים לתקן את ההפניות השגויות

גוגל מציעה סיוע ותמיכה לוובמאסטרים לתיקון ההפניות השגויות, ונותנת מספר טיפים מועילים למיגור התופעה:
1. בדיקת ההפניה מהסמארטפון או מכלי אשר מחקה גלישה בסמארטפון.
2. בדיקה בכלי מנהל האתרים Webmaster Tools האם קיבלנו הודעה על כך מגוגל. בנוסף, בסעיף Smartphone Crawl Errors בלשונית Faulty redirect נוכל לראות את כל ההפניות הלקויות באתרנו:

s33. חקירת ההפניות הלקויות ותיקונן:

· שימוש ב- URL לדוגמה שנמצא בכלי מנהל האתרים, על מנת לאבחן היכן הטעות בהגדרות השרת.
· הגדרה מחודשת ונכונה של ההפניות לדף המקביל באתר הסלולר.
· אם לדף זה אין דף מקביל באתר הסלולר, גוגל ממליצה להשאיר את הגולשים בדף הנוכחי של האתר הנייח            (גוגל לא מציינת כאן, אבל ישנה גם אפשרות נוספת להשתמש בדף סלולר friendly 404)
· גוגל שוב ממליצה על שימוש בעיצוב אתר רספונסיבי, אשר מגיש תוכן זהה לגולשים ממחשבים נייחים ולגולשים       ממכשירי סמארטפונים.

להפנות או לא להפנות גולשי סמארטפון, זאת השאלה

בנוסף לאזהרתה של גוגל לגבי התאמת התוכן והמלצותיה למעבר לאתרים רספונסיביים, עלינו לזכור כי החל מינואר 2014 גוגל החליטה להתייחס לסמארטפונים כפי שהיא מתייחסת למכשירים נייחים, כיוון שהם מאפשרים גלישה נעימה יחסית, גם באתרים שאינם מותאמים או רספונסיבים.

משמע, ייתכן ועל מנהלי האתרים לשקול בחלק מהמקרים לשנות את הגדרת ההפניות בהתאם, ובעצם כלל לא להפנות את גולשי הסמארטפונים לאתר הסלולר, אלא להשאירם לגלוש באתר הרגיל. כמובן שגם במקרה זה יש שיקולים בעד ונגד, כמו למשל התאמת התוכן לרזולוציית המכשיר ממנו גלשו, אבל את כל הסיבות בעד ונגד כבר נסקור במאמר נפרד.